Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Únor 25, 2018, 00:44:22
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: [1] 2 3 ... 10
 1 
 kdy: Únor 24, 2018, 23:36:34  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Opravdu to asi jinak nepůjde. V nižších patrech pod katakombami jsem se dostal do slepé uličky, protože neprojdu přes silnější potvory na patře jménem křižovatka. Cestou zpět jsem zkusil ještě patro katakomb a už se mi podařilo s pomocí save/load projít jednu pohřební komoru - čekal jsem na slabší potvory, protože mumie a vampýři jsou mimo mé možnosti. Naneštěstí se na těch několika místech potvory respawnují stále dokola. Konečná nastala ve chvilce, kdy jsem udělal jednu akci a nyní se přes tuhou hlídku nedostanu už ani zpět do katakomb :D Výbavu sem nabral celkem slušnou, když ještě polevelím v aréně, tak to bude taky hned jiné. Jde vidět, progress družiny je patrný, takže zas tak špatné to nebude.

Jsou věci, které mi za téhle situace ve hře nesedí, ale ta hra má něco do sebe, takže to nehodlám jen tak vzdát. Bez toho save/load by to byl však šílený opruz. Jinak padání bylo asi zapříčiněno ve spolupráci se zapnutým Bandicamem, kterým típu obrázky.

 2 
 kdy: Únor 24, 2018, 22:11:23  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Nadějný začátek bohužel pokazilo několik pádů, takže i přes svou jednoduchost má hra docela problém se stabilitou. Automatický boj se občas kousne a začne podivně fungovat, takže jsem v pohodě sundal tuhou potvoru, na kterou jsem v žádném případě neměl, protože ona mě už po tom zaseknutí nedokázala zranit. Při jiném souboji mi hra v pohodě spadla.

Tuhost patra pod katakombama je ještě větší, takže mi nějak uniká smysl, jak mám "normálně" nabrat na síle, protože permanentní boj v aréně mi přijde spíše jako z nouze ctnost. To rozhodně nikdo nemůže myslet vážně, že tu budu hodiny a hodiny grindit, jen abych dosáhl na buhví jaký level. Výhodou je opět možnost se bojům vyhnout a to i pevným hlídkám, jejichž polohu si mohu snadno otipovat, jenomže tím pádem asi nechávám na živu potvory, které bych měl právě v rámci hlavního úkolu zabíjet :) Cesta dolů tedy asi není tím správným směrem.

Legrace ovšem je, že postupem s pomocí save/load se dostávám i k lepší výbavě, takže si tak nějak říkám, že ta aréna asi opravdu bude sloužit k nutnému grindění, protože výbava je jedna věc a level postav druhá.

Patra jsou jinak klasická bludiště s nimi je vše v pořádku, byť automapa to dost ulehčuje. Druhé patro obsahuje i dvojici pák, takže tu budou nejspíše i nějaké rébusy. Zkusím pokračovat dále a nějak se s tím popasovat,  ale moc se mi to nepozdává, že by to takto mělo být. S postava jsem dosáhl levelu 3, což u kleričky a kouzelnice znamenalo nová kouzla, takže kouzla postav souvisí s levelem.

 3 
 kdy: Únor 24, 2018, 20:27:44  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Z arény se nakonec peníze získat dají, jak je ostatně vidět z jednoho toho screenu, nějak jsem to původně přehlídl. To situaci mírně mění, ale jen z pohledu levelupu, protože výstroj je už nepoměrně dražší.

K levelupu jsem se taky dostal celkem rychle, během něj postavy obdrží HP a manu, plus dostanou volné body k rozdělení do atributů. Atributy se tedy navyšují nejspíše s každým levelem, proto úvodní nízké hodnoty nemusejí tolik vadit. Level 2 nakonec s katakombami nesouvisí, byl to jen jeden z úvodních úkolů hry.

Do katakomb jsem se podíval skrze hospodu za 20 zlatých. Každý další vstup už pak stojí jen 10 zlatých. Katakomby jsou drobné bludiště, ale díky save/load se dá krásně vyhnout náhodným přepadovkám - bez lepších zbraní tu nejde nic ani škrábnout. Krom náhodných přepadovek je tu několik pevně postavených hlídek, ale opět nic pro mě. Na severu jsem našel vstup na další patro.

Uvnitř je dobré podezřelá místa prohledávat, našel jsem tak nějaký ztracený náhrdelník a speciální knihu pro nějaký úkol. Preventivně jsem proto prozkoumal každé políčko, jestli jsem náhodou neminul ještě něco dalšího. Truhly apod. nejdou vidět, všechno se opravdu odehrává až jako událost po vstupu na příslušné políčko.

V katakombách jsem našel ztraceného klučinu, co mu zrovna potvory rozcupovaly otce, a který chtěl dovést zpět do města za matkou, tak jsem ho tam po chvilce opravdu zavedl. Na JV je totiž výstup, který vede ke strážci vchodu, jedná se tedy v podstatě o oficiální vstup do katakomb :) Ve městě jsem se pak musel vloupat do zamčených domů, abych našel jeho matku. Při té příležitosti jsem se dostal k dalšímu úkolu pro jednoho piráta, popovídal si s cikánkou o svém osudu (nasměřovala mě na klíčovou postavu v podzemí) a získal něco z ukradených šperků. Díky tomu jsem získal dostatek zkušeností a financí.

Peněz není zrovna nazbyt, ale byla to dost slušná injekce. Nyní bych mohl družinu začít lehce vybavovat. Trénink jinak stál 20 zlatých za postavu, takže dohromady 2 dávky jídla (= 120 kousků = 20 přespání).

Vypadá to, že nebojově se toho dá pořešit docela dost a asi to tak je i zamýšleno, protože nemrtvé v katakombách jsem opravdu neměl šanci zranit. Jsem zvědav, jestli je to jen zbraněmi, nebo to souvisí i s levelem.

Richmond: grafika je taková zvláštní, ale ono je pak těch potvor vidět více a ne vše vypadá tak ujetě. Hlavně to má stejnou stylizaci, což je velké plus. Úvodní dungeon nic překvapivého neodhalí, je to pár textur a událostí. Působí to jako interaktivní komix, ale pokud by to někdo hrál třeba bez automapy a s minimem savů, tak to může být docela zajímavé. Atmosféru v dungeonu pak dělají spíše obrazovky u různých událostí nebo kompletní scéna u přepadovky. Jinak mě docela překvapilo, že se o hře nikde nepsalo, ani na Celestial Heavens o tom nepadla ani zmínka.

 4 
 kdy: Únor 24, 2018, 20:06:27  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Richmond
O hře jsem vůbec nevěděl. Graficky to na mě působí rozporuplně :) Na jednu stranu super, že to není zase další naleštěný týf z Grimrocku. NA druhou stranu někde trochu infantilní nepřátelé (což ale pravda bylo i v MM3-5) a také dunegony jsou na mě trochu moc čisté :)) Ale pokud to lze koupit mimo Steam, tak asi to prubnu.

 5 
 kdy: Únor 24, 2018, 18:21:08  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od tono
Swords and Sorcery, ako obrovskú doskovú hru som nedávno videl v aukcii na Ebay. Samotný autor doporučoval mať doma veľký stôl :D

 6 
 kdy: Únor 24, 2018, 18:10:21  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od tono
Citace
Remake kultovního System Shocku se odkládá na neurčito

Oficiálne "firma ztratila jasnou vizi projektu a vyplýtvala finance při přechodu z Unity na Unreal Engine"

 7 
 kdy: Únor 24, 2018, 16:07:24  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Swords and Sorcery mi není neznámým pojmem, ale docela jsem se chytil do pasti podobných názvů a tento projekt jsem si spojil s deskovkou podobného jména (Sword & Sorcery), která se v roce 2015 objevila na Kickstarteru. Díky tomu jsem se o tuto hru přestal zajímat a zcela mi uniklo, že se v červnu minulého roku objevilo na Steamu demo podobně znějící hry, která ovšem nemá nic společného se zmiňovanou deskovkou. Matně si vybavuji, že jsem to jméno slyšel už o hodně dříve, možná na rpgcodexu, ale už těžko říci, jestli to tak bylo nebo ne.

Netrklo mě ani to, když jsem na tento název nedávno narazil při čtení popisků prvních dílů Might and Magic v The CRPG Book Project, které sepsal Charles Clerc a dokonce se tam uvedl jako indie vývojář onoho titulu a to včetně zmínky, že se inspiroval právě v prvních dílech Might and Magic. Tedy vrtalo mi to trochu hlavou, ale pak jsem to zas pustil z hlavy. Nedávno jsem ovšem na zmínku o této hře narazil přímo v nějaké diskuzi na fóru a už mi to nedalo a musel jsem se podívat :) Řekl bych, že to bylo v threadu o Grimoire, ale dostal jsem se k tomu tuším nějak oklikou přes Wizardry. Každopádně nyní už jsem v obraze :D Charles Clerc mimochodem chybí v seznamu autorů The CRPG Book Project, ale už jsem alespoň našel, kde je zmiňovaný DJ ;)



Hra je dostupná nejenom skrze Steam, ale dá se koupit i přímo na stránkách autora. Bohužel jsem sáhl po Steam verzi, ale ze stránek autora je možné zakoupit stáhnout DRM free verzi. Rozdíl je mimo jiné i v ceně, protože ze stránek autora je to účtováno v dolarech, takže citelné ušetření oproti Steamu. Trochu mě zarazilo, že hra není na GOG. Charles v současné době pracuje na pokračování s přívlastkem Sovereign.

Graficky je to docela sympatické, evokuje to Might and Magic 3-5, ale herně to má opravdu blíže k jedničce, což zjistíte poměrně brzy a to ve chvíli, kdy se setkáte s náhodnými přepadovkami, které v dílech 3-5 nejsou. Hra je navíc právě díky tomu o dost tužší, protože vaše výbava stojí za starou bačkoru, peněz je málo a v rámci přepadovek na vás klidně bafne něco nezdolného. Hra ovšem disponuje svobodnou volbou savu, což celou situaci dělá skousnutelnou i pro novější generace hráčů ;) Hra navíc obsahuje automatický boj, který funguje docela slušně. Z počátku je totiž potřeba se v herních mechanikách lépe zorientovat, takže automatického boje jsem se nijak neštítil, ostatně on vychází příznivěji, jak vlastní pokusy :D



Hra skutečně dost vychází z MMI, takže už jen tvorba družiny je dost povědomá. Na výběr jsou 4 rasy a šestice povolání. V partě může být 6 charakterů, takže v pohodě využijete všechny volby povolání, což jsem ostatně také udělal. Změna je jinak opět možná při návštěvě hospody (Gladiator Inn), takže složení družiny se dá měnit, ale podmínkou je, že v družině musíte mít vždy 6 charakterů. Možná by šlo dokonce vytvořit dvě separátní družiny, ale to už bych moc předbíhal, to se z prvních dojmů těžko usuzuje, musel bych si to nejprve potvrdit.







Hra zpočátku nabízí dost bohatý (volitelný) tutorial, kdy je vám vše jasně a srozumitelně vysvětleno (vysvětlivky se objeví vždy při prvním výskytu dotčené akce). Něco málo si jde pohrát i se samotným nastavením hry, kde si třebas můžete vypnout automapu. Milá je i možnost ovládání přes klávesnici s pomocí klávesových zkratek, které silně evokují ovládání ze starších dílů MM.



Inventář je silně omezený a je sdílený i pro předměty, které má postava na sobě (nošené předměty zabírají slot v inventáři). V tomhle tedy nic nového, ovšem změn doznala magie. Klerická se tváří z pohledu učení jako standard, ale magie kouzelníka se odvíjí od run. Zatím jsem neměl možnost to vyzkoušet, takže nic bližšího k tomu napsat nemohu.

Save pozic je k dispozici dostatek, takže hrátky se separátním ukládáním nejspíše odpadnou. Je to celkem 45 pozic, což je podle mě dost. Jak jsem již psal, ukládat se dá kdekoliv a save není nijak penalizovaný. Hra je tedy dost přívětivá a mohli by jí v pohodě skousnout i ti, co jedničku MM vzdali ;)



Halda věcí má ve hře svůj tooltip, takže z pohledu uživatelské přívětivosti je to opravdu perfektní. Víc toho asi už udělat nešlo a přitom si to stále zachovává odkaz na první díly MM (tohle prostě nemá být napodobenina, ale to podstatné si to v sobě nese). Upřímně, je jedno, jestli to taháte z vlastních poznámek v sešitě, nebo to vidíte přímo na obrazovce. Kdo chce bezprostřední zážitek a atmosféru, tak si samozřejmě nainstaluje MMI a může se vesele vyřádit dle libosti.



Počátek je díky náhodným přepadovkám docela drsný. Družina navíc potřebuje jíst a pít, což také stojí peníze, takže i se spánkem je potřeba nakládat rozumně - co den to v přepočtu 10 zlatých. Uprostřed města je aréna, kde lze trénovat, ale její nevýhodou je fakt, že ze zabitých potvor nic nepadá, takže nemáte útratu za jídlo jak kompenzovat. Jinými slovy, arénu nemůžete zneužít k nekonečnému tréninku. Hodně to může pomoci v dosažení levelu 2, ale je potřeba bojovat i mimo arénu. Obtížnost v aréně je volitelná.







Voda se dá získávat z vodních zdrojů venku (fontánky apod.), jídlo se pak klasicky kupuje v hospodě. Ve městě jsou jinak všechny služby tak, jak je tomu u MM, takže nabídka každé z nich bude znalým jasná. Trénink se třeba děje prostřednictvím trenéra, chrám nabízí služby léčby apod. Poloha služeb se automaticky zakresluje do automapy, takže je snadné se podívat, kde co leží. Každá významná stavba má navíc vývěsní štít.











Události jsou zprostředkovány skrze infotexty, což se týká nejspíše i úkolů obecně. V jednom domě jsem našel vzkaz, že dotyčná ztratila amulet a kdo ho najde, má ho donést stráži ke vstupu do katakomb. Tahle stráž vypadá docela klíčově, ostatně úkoly se zapisují i do deníku, takže ani v rámci postupu hrou není důvod tápat.









Amulet vypadl z jedné potvory během přepadovky ve městě a stráž mi za něj poskytla odměnu a poděkování. Do katakomb se ovšem dostat nelze. Hra po mě nejprve vyžaduje důkaz, že se o sebe dokážu postarat, což je dosažení levelu 2. V hospodě mi sice krčmářka nabídla vstup za 20 zlatých, ale nezkoušel jsem to. Chvilku to určitě potrvá, protože trénink na level 2 je docela drahý, takže byť levely seženu rychle, s penězi to bude horší :)

Prvotní dojem ze hry je vskutku dobrý. Chybí tu třeba komplet animace, takže celá hra působí dost staticky, ale to je detail. On je problém v tom, že s takovouto úrovní grafiky už by hráč přeci jen očekával něco jiného, ale pořád je potřeba mít na paměti, že jde o indie projekt. Podle zběžného pohledu do adresáře hry to vypadá, že hra běží na vlastním enginu, takže plus k dobru, protože tohle by šlo spustit nejspíše i na starších strojích s integrovanou HD grafikou od intelu apod. Zatím nemám v plánu pokračovat, ale určitě se ke hře vrátím.

 8 
 kdy: Únor 24, 2018, 13:21:22  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
O synchronizaci se stará Bandicam sám, ono to paradoxně v řadě míst sedí, ale občas někde něco ujede, což bylo nejvíc vidět na zvuku klávesnice a zobrazení psaného textu. Možná to dělá zvolený způsob prokládání, když pak upravuju ty audio stopy zvlášť, což je zase průšvih, protože se to pak může rozhodit jinde. V tomhle nemám zas takovou praxi. Teoreticky můžu ještě využít zvukovku na mikrofonu a nastavit si hlasitost hry a mluvení na ní, čímž bych to smísil rovnou do jedné stopy k videu. Sice už by to nešlo upravovat, ale pokud to bude OK, pak by to bylo asi nejschůdnější řešení. Alternativou je samozřejmě nahrávat audio stopu zvlášť a pak jí vůči videu posouvat manuálně, což by možná šlo i s tou původní stopou.

 9 
 kdy: Únor 24, 2018, 12:30:37  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od tono
Ten hlas vôbec nerieš. Možno ten mikrofón trochu viac zvýrazňuje hĺbky, ale je to zrozumiteľné.
Ešte vyrieš synchronizáciu obrazu a zvuku a bude to ok.

 10 
 kdy: Únor 24, 2018, 11:58:05  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Včera jsem nějakým zázrakem narazil na steamu na hru Swords and Sorcery. Nějak jsem to původně neregistroval, protože jsem si před lety všiml jisté crowdfundingové kampaně na Sword & Sorcery a měl jsem za to, že jde stále o to samé, jenomže rozdíl není jen v tom množném čísle mečů (ampersand se občas mění za and u obou), ale ono jde o dvě odlišné hry :) Swords and Sorcery je svým pojetím hodně podobná Might and Magic 4 a 5, škoda jen, že je jen na Steamu.

Strana: [1] 2 3 ... 10