Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červenec 21, 2018, 15:43:41
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: [1] 2 3 ... 10
 1 
 kdy: Červenec 19, 2018, 09:36:21  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Lordgraa
Zdrávas, Marie  ;D

Pokud někdo hrál/hraje karetní hru Magic: The Gathering, tak mám k dispozici 5 klíčů do uzavřené bety, která právě probíhá v nově připravované online podobě MTG Arena.

Pokud máte zájem hru vyzkoušet, napište!

 2 
 kdy: Červenec 18, 2018, 14:08:34  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Zkušenostní maratón za mnou ...

Bylo to opravdu úmorné, ale je to za mnou :) Nejhorší na celém získávání zkušeností byl fakt, že jsem dopředu tušil, jak dlouho se budu muset těmi samými souboji zabývat. Naštěstí dnešek proběhl o něco rychleji - stáhl jsem to na 4,5 hodiny. Se včerejškem jsem se tak vyhoupl na celkových 5 + 4,5 + 19 = 28,5 hodiny ve hře.

V první chvíli jsem myslel, že třicítku překročím, ale celou rutinu jsem nakonec tak zautomatizoval, až to na sebe krásně navazovalo. Prodlevy vznikaly hlavně ve chvílích, kdy jsem musel jít rozprodávat loot nebo jsem musel hru znovu načítat. V bojích pak docházelo k největšímu zdržení při boji s ohnivými mravenci, protože u nich jsem měl mnohem menší pravděpodobnost zásahu. Krom zkušeností jsem si přišel i na celkem slušný loot bonusové kvality. Ostatně přehledy postav jsem natípal na následujících obrazcích.













Odpočinky jsem se snažil co nejvíce šetřit, ale odhadem jsem byl určitě 5x nakupovat zásoby, což při 40 dávkách jídla činí zásoby na 200 dní. Ostatně, když se dobře podíváte na obrázky postav, tak je zřetelné, že o rok zestárly (původní věk je 18, po tréninku na level 2 byl věk 19 a nyní je 20). Rok bude v M&M I trvat nejspíše déle, než je tomu u 3-5 dílu.

V průběhu výprav do podzemí jsem opět nabyl přesvědčení, že krom levelu postavy hraje významnou roli i celkový počet získaných zkušeností u postav. Zlomovým se totiž stal okamžik, kdy postavy překročily hranici 14 500 xp. Od této chvíle se mi méně početné nebo slabší hlídky začaly častěji "vzdávat" formou informace, že jsem je překvapil a mohl jsem si vybrat. Bylo to dost úsměvné, protože kolikrát šlo o hlídky, se kterými bych to na levelu 2 ani neuhrál. Hra nejspíše počítá s tím, že hráč pravidelně leveluje a pak by to asi opravdu problém nebyl. Celkový počet těch skutečně tuhých (až nezdolných) přepadovek však zůstal zřetelně malý. Všechno to tak nějak odpovídalo zvládnutelnosti na levelu 2. Do boje jsem se samozřejmě nehrnul :) Po dosažení 15 000 xp jsem začal mít pocit, že poklesla též frekvence přepadovek.





Cvičmo jsem navštívil ještě Arénu, ale žádná velká změna se u ní nekonala. Něco jsem schopný porazit, něco ne. Mnohem větší zábava mě čekala na cestách, protože jsem se nakonec s příslušníky démonů přeci jen srazil :)





Tužší potvory jako je Demon Dog nebo Locust mají tu nevýhodu, že jsou to jedny z prvních nebezpečných potvor, co mají více útoků v kole. Je to tak o trpělivosti a štěstí, protože údery za souhrnných 20 HP nejsou vyjímkou.

S rostoucím počtem zkušeností mi přišlo, že mi hra nabízí lepší loot, protože původní Chain mail +1 najednou vystřídaly Plate mail +1 apod., ale může jít samozřejmě o náhodu. Nicméně mám tu díky tomu další bod k zamyšlení a ke sledování.



Nyní mě čeká levelup a pak bych se pustil dále. Myslím si, že pro objasnění některých souvislostí jsem už udělal maximum a nadále nemá smysl se mořit. Nebýt to Apple II verze a ke všemu First Edition, tak se na to asi vybodnu, protože na IBM/Tandy bych si mohl v případě testování pomoci editorem, ale na Apple II tahle možnost prostě není. Čím více a v různých místech si připravím savů, tím lépe, protože to je moje jediná možnost.

 3 
 kdy: Červenec 18, 2018, 06:38:46  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Plánoval jsem to původně kratší, ale video jsem začal tvořit společně s obecným povídáním k Applewin tak jsem pak přestal sledovat čas a samotného mě překvapilo, co jsem do toho všechno dostal :)

Morální podporu samozřejmě vítám, za pár hodin už budu na 30 hodinách a ze hry jsem viděl jen 2 lokace :D

 4 
 kdy: Červenec 17, 2018, 20:39:27  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Richmond
Skouknul jsem celé video, je neuvěřitelné, že to zvládneš skoro hodinu a půl fundovaně rozebírat. Hodně zajímavé povídání ale to bylo.
Tvé peripetie s First Edition tedy jsou fakt zajímavé, snad to nějak postupně obrátí k rychlejšímu tempu. :) Ale jestli tě to potěší, já jsem na tom v BT1 podobně, mám cíl nejít do podzemí dřív než budou všichni na levelu 7. :)

 5 
 kdy: Červenec 17, 2018, 18:24:35  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Postup pokračuje zhruba tak, jak jsem předpokládal. Beru pořád tu samou trasu skrze čtveřici přepadovek v podzemí. Teoreticky mi to vychází tak, že co jedna cesta, tak 100 xp. Jenomže krom toho mě přepadají i náhodné hlídky kolem a ty mají i větší sílu, takže realita je o něco vyšší skóre. 10 cest do podzemí mi vynese zhruba 1250 - 1500 xp, z toho si v průměru dám vždy o 1-2 cesty navíc, protože si třeba naběhnu na tuhou past u stříbrné truhly apod. 10 cest pak vyjde časově na 1,5 až 1 a 3/4 hodiny. Kompletních mám zatím 30 okruhů a vyneslo mi to v podstatě rovné 4000 xp (5 hodin rovných). V přepočtu na boje je to 120 soubojů + 30 dalších, když vezmu, že mě průměrně na každou cestu 1x přepadnou mimo body respawnu (některé náhodné přepadovky probíhají dokonce na bodech respawnu).

Tužší hlídky dávám docela v pohodě, ono je to skutečně vyrovnané k tomu levelu 2. Vyjímkou jsou akorát hlídky s více jak čtyřmi Sprity, to je prostě průšvih. Na démony už jsem ale třeba kupodivu dlouho nenarazil.

Zatím jsem tedy v polovině svého předsevzetí směrem k 16 000 xp. Kdybych tušil, jak úmorné to bude, tak bych se na to vykašlal :D Zítra mě čeká druhých 5 hodin a pak už na to kašlu a pokračuji ve hře s vylevelenýma postava. Už takhle mám víc jak polovinu výzbroje v +1 kvalitě, což je prostě vedlejší efekt toho grindění :) Tím se dostanu ke 30 hodinám ve hře a konečně se uvidí, o kolik je začátek ve First Edition delší (zkusím to pak přirovnat k Ringovu postupu podle diskuse na Oldgames).

 6 
 kdy: Červenec 16, 2018, 14:52:30  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Rozdíly mezi First a Second Edition hry jsou vskutku jasné a už není pochyb o tom, co se před léty stalo. Second Edition Apple II verze je vskutku identická s IBM/Tandy verzí a tím pádem je záhada definitivně vyřešena. Všechny Second Edition si tedy budou s velkou pravděpodobností podobné (spíše dokonce totožné), jedinou velkou odlišností je zatím skóre v MAC verzi hry.



Edit: dneska se mi podařilo ve First Edition najít Iron Chest, ze které vypadl Large Shield +1, takže ani zde nepadají +1 předměty jen ze Silver Chest.

 7 
 kdy: Červenec 15, 2018, 15:41:40  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Ve hře jsem zatím nepostoupil ani o píď, ale pomalu si skládám různé postřehy a deník využiju rovnou jako přípravku pro podklady pro stránky o MMI. Je toho docela dost a hra umí stále překvapit. Je to vidět už jen na tom, jak postupně některé své postřehy upravuji a překopávám.

V současné chvíli jsem se dostal na 19 hodin a všechny moje postavy mají lehce přes 8000 xp, takže jsem se u všech dostal k možnosti postoupit až na level 4. Pokud to nějak shrnu, tak po 8,5 hodinách ve hře jsem se dostal k levelu 2, po 12 hodinách a 45 minutách k levelu 3 a po 19 hodinách k levelu 4. Když to zaokrouhlím, tak po úvodním rozjezdu na level 2 to zhruba vychází na 3,5 hodiny na každých 2000 xp.

Mým cílem je dosáhnout zkušenostma až k možnosti přechodu na level 5 (opět u všech), více tímhle stylem asi nedám, bylo by to až moc úmorné. Znamená to totiž získat dalších 8000 xp. Přitom jsem stále na levelu 2 a k dispozici mám jen "nízkoziskové" potvory. Je to však pro mě důležitá meta, protože je to identické množství zkušeností, které jsem posbíral doposud za celou hru. Zajímá mě, zda-li to bude opravdu trvat zhruba 14 hodin, nebo to půjde rychleji.

Krom toho stále sleduju, co to dělá s okolím a přepadovkama. Zatím mi nepřijde, že by hra držela tempo nějak lineárně. Trochu sice přituhlo, ale těch opravdu nezdolných bojů je mnohem méně, než bych při takovém zkušenostním odskoku čekal (čekal jsem právě, že pro okolí už se budu tvářit jako level 3). Zřejmě se to změní až ve chvíli, kdy postavy skutečně vytrénuju. Krok se mnou drží jen Aréna, kde to ale možná funguje trošku jinak.

Jiné rozložení zkušenostního zisku je hodně znát. Nakonec to není tak úplně vázané na velikost zkušeností z dané potvory, jako spíše na četnost jejího výskytu v přepadovkách. Pokud mě třeba přepadne něco, co dává v Second Edition 150 xp, ale zároveň je to relativně běžné, tak ve First Edition je z toho zkušeností podstatně méně. Krize je to opravdu u Spritů, protože ti jsou sice častí, ale zároveň jsou dost tuzí a jejich efekt prokletí je kumulativní. Zřejmě to byla jedna z prvních výtek, které JVC od fanoušků MMI dostal :D

Klidně si dovolím tvrdit, že oproti Second Edition o celou polovinu zaostávám. Jakmile tedy dosáhnu na 16 000 xp, tak si budu moci říci, že jsem o level níže, než bych mohl býval být. Ale tady se zas musím vrátit k tomu, že jde o test, kdy se držím záměrně na levelu 2. Je dost možné, že na levelu 4 by se složení přepadovek obměnilo a začal bych růst výrazně rychleji, jenomže to musím nejprve ověřit. Pak to bude aplikovatelné i zpětně. Osobně si nemyslím, že by mezi First a Second Edition měl být až takovýhle rozdíl. First Edition má určitě pomalejší rozjezd, ale nikoliv v řádu desítek hodin.

Je to nezáživná rutina, pořád chodím ty samé boje, ale boj je v MMI koncipovaný přesně tak, že mi to nevadí. Navíc jsem si při boji všiml pár drobností, které jsem před tím nevnímal a občas dokáží boje i přes tu rutinu překvapit. Jenom by to chtělo nějak pořešit klávesnici, abych nemusel čísla volit přes Shift. Nejde mi to totiž přepnout.

 8 
 kdy: Červenec 14, 2018, 14:21:30  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Rozhodnuto

Nakonec jsem zas tak dlouho nad edicí nerozvažoval. V podstatě o nic nejde, takže jsem se rozhodl pokračovat ve First Edition. Pokud by to vázlo nebo by to začalo být divoké, tak mám stále možnost přetáhnout save do Second Edition a pokračovat v ní. Sice bude to hraní o něco náročnější na čas, ale asi bych si pak vyčítal, že jsem to alespoň nezkusil.

V podzemí pod Sorpigalem jsem se pomalu prokousal přes čtveřici bojů až do JZ rohu, kde jsem obdržel svůj první úkol - mám zanést svitek kouzelníkovi Agarovi do Erliquinu. To by asi nemusel být až takový problém. Díky bojům se Sprity a jednorožcovitými jsem získal dost gemů, kterými nyní mohu za cestování platit. Pravděpodobně to asi taky udělám.

Čtveřice zmíněných soubojů při cestě do JZ rohu je zajímavá tím, jak funguje. Jsou to hned 4 body vedle sebe a na každém se respawnuje stále stejný typ potvory. První jsou Flesh Eateři, druhé jsou Mutant Larvy, třetí Skeletoni a čtvrtí jsou Fire Ants, s nimiž jsem nyní už dokázal držet krok. Dohromady tyto boje vynesou něco málo přes 100 xp, což není v mé situaci zrovna špatné a hlavně je to jistota. Po Fire Ants často zůstavají truhličky různé kvality, takže jsem si konečně dopomohl k prvním zbraním +1 (sekera a dýka). V podzemí z někoho vypadl ještě Amber Gem, ale ten nevím k čemu je.

Pokud jde o zkušenostní zisk, tak jsem si začal dělat podrobné soupisky z bojů a vyšlo mi, že dostávám 40% toho, co bych jinak dostával v Second Edition. Na první pohled to vypadá děsivě, ale dalších 2000 xp na level 3 jsem včetně průzkumu JZ podzemí nasbíral za 3 hodiny a 45 minut.

Hra se mi s druhým levelem mírně přizpůsobila, což bylo vidět na znásobení potvor v bojích, popř. mi hra začala předhazovat nové typy potvor. Nejšílenější jsou zatím Minor Devils, kteří jakoby nahradily moje předchozí problémy s Fire Ants. Naneštěstí na mě v každém ze dvou případů bafla větší skupina. Opravdu to není tak časté, po většinu času bojuji s přiměřeně silnými skupinami potvor.

Po podzemí už se tedy mohu pohybovat víceméně volněji. V případě možné krize se dá v chodbách z boje utéci. Útěk nefunguje vždy, ale nestává se to tak často. Podle mě závisí na terénu, ve kterém se družina nachází, protože ve vězení je třeba útěk skoro nemožný a to bez ohledu na typ potvor. Pokud jde o útěk přímo z rozehraného boje, tak to se mi taky ani jednou nepovedlo.

Rád bych teď zůstal na levelu 2 a pokračoval bych ve sbírání zkušeností na level 4. Chci si ověřit, jak moc se mi hra přizpůsobí a jestli to opravdu závisí na levelu, nebo spíše na celkovém množství získaných zkušeností.

Edit: 40% xp nakonec neplatí vždy. U tužších potvor jsem zjistil, že ta tabulka už zase sedí. Např. za Locust Plague nebo Minor Demon je správně 200 xp. To by znamenalo, že zpomalený bude jen rozjezd hry a po nějaké době by se to mohlo zase srovnat. Zatím to vypadá, že úprava na 40% xp se týká jen potvor, za které je méně než 100 xp.

 9 
 kdy: Červenec 14, 2018, 08:51:59  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
1st a 2nd Edition Might and Magic I

Jsem si naprosto vědom, že přesně takhle vznikají herní mýty a fámy, berte proto prosím následující text trochu s rezervou :) Nemám možnost to nijak ověřit, leda, že bych zakoupil skutečné Apple IIe a modlil se za funkčnost svých disket.

Might and Magic I, neboli jak správně tono podotknul, celým jménem Might and Magic: Book One: The Secret of the Inner Sanctum, byl původně vytvořen pro počítače Apple II. Nejprve si Jon Van Caneghem prodával kopie hry sám, ale ještě v roce 1986 vyšla i první oficiální edice. Zcela oprávněně se lze domnívat, že v jejím případě šlo stále o tu samou verzi hry, kterou JVC předtím prodával sám.

Když jsem před pár lety zakoupil krabicové balení Apple II verze MMI, tak mě v manuálu zaujala poznámka o Second Edition. Datum copyrightu bylo přitom 1987, tedy rok po "údajném" vzniku hry. Nechtěl jsem to nechat být a začal jsem se po tom více pídit. Udělal jsem však přitom jednu podstatnou chybu. Původně jsem si myslel, že to Second Edition se vztahuje k samotnému manuálu.

Postupně jsem zkoušel další prodejce krabicovek Apple II verze, ale všichni měli taktéž Second Edition. Copyright na disketách přitom nese rozsah 1986-87. Později jsem se dozvěděl o sešitovém vydání Apple II verze, které je skutečně z roku 1986 a manuál nese označení First Edition. Na disketách je pak uveden jen rok 1986. Někde mezi tak možná lítá ještě jedna krabicovka, ale její existence je málo pravděpodobná.

V podstatě pro ní nebyl důvod, protože už v roce 1987 (tedy "pár" měsíců poté) začaly vycházet konverze hry pro další platformy a ty se balily do stejných krabic se shodnými tištěnými materiály. IBM/Tandy nebo třeba i c64 verze tak obsahují manuál s instrukcema pro Apple II :) K jednotlivým verzím byl proto přibalen ještě extra list s pokyny pro tu konkrétní platformu. Kompletovat dva různé obsahy pro Apple II mi tedy přijde za těchto podmínek nepravděpodobné, protože by to znamenalo odlišné přelepky na diskety a dvojí verzi manuálu.

Pochopit, co se stalo, mi pomohla až současná rozehrávka Apple II verze, kdy jsem narazil na výrazný rozdíl v hratelnosti oproti PC a MAC verzi. Jak už jsem uváděl dříve, verze od Talismana se hlásí s datumovkou 20.10.1986. Není důvod tomu nevěřit a tak jsem to vzal tak, že se jedná s velkou pravděpodobností o rip disket ze sešitového balení hry. To datum už je poněkud pozdní na to, aby si to šlo spojit třeba ještě s domácím prodejem hry přímo od JVC ;) Obrazy disket jsou z roku 1996 (záleží na zdroji, odkud je stahujete), tedy z doby, kdy se tahle edice dala sehnat snáze. Nehledě na to, že jí tým okolo Talismana mohl vlastnit už z 80. let.

Vrátím se nyní zpět k poznámce o datumech copyrightu. Je poněkud zvláštní, že v krabicích Apple II verze jsou diskety s rozsahem 1986-87, ale ještě zvláštnější je právě ten copyright v manuálu. Hra přeci vyšla v roce 1986, takže se muselo stát ještě něco jiného. A to něco je právě Second Edition.

JVC zřejmě nebyl úplně spokojen se svou první oficiální verzí hry a možná to bylo i na podnět fanoušků, takže s výrobou konverzí došlo i na úpravy samotné hry. First Edition z roku 1986 tak nahradila Second Edition z roku 1987, která je v současné době navíc mnohem dostupnější a tak není divu, že novodobější ripy jsou právě z ní. Vlastně je to docela velké štěstí, Talisman zřejmě nevědomky zachránil něco, co už mohlo být dávno zapomenuto.

Na druhou stranu jeho verze byla asi dlouhou dobu jediná dostupná, takže málokdo se pídil po odlišnostech. Důvodem mohl být také fakt, že prostě nebyl důvod tvořit další rip. Kolonka Might and Magic I byla odškrtnutá a tím to haslo. Před nějakou dobou však vznikla nová technika prolamování ochran chráněných disků pro Apple II a shodou okolností jí někdo zkusil zrovna na Second Edition. Nový postup spočívá v modifikaci hlavičky, takže celý proces nijak nemění velikost disket a navenek vypadá celý zásah čistěji.

Savy lze mezi oběma verzemi přenášet pohodlně skrze disk B. Nejprve se spustí Disk A Second Edition (SE) a poté se hře na výzvu podstrčí Disk B z First Edition. Jakmile jste ve hře se zvolenou družinou Mimo hospodu), tak obrazy disket prohodíte (připojíte Disk B z SE). Při návratu do hospody se hra uloží už na něj.

Ale vynechal jsem to podstatné a tím je důvod, proč zvážit volbu té či oné edice. JVC měl očividně pro Second Edition pádný důvod. Nejvýraznější rozdíl spočívá opravdu v levelování, tedy v zisku zkušeností, které dostáváte za boje (viz můj dřívější příspěvek s porovnáním vůči MAC verzi). Progres je ve First Edition opravdu pomalý. Krom toho jsem si všiml, že zloděj má ve First Edition častěji problém se zámky a pastmi. Dá se to přežít, ale pak je tu ještě jeden důvod a tím je porovnatelnost verzí. Pokud to má jakž takž fungovat, tak by se měla použít stejná edice hry a to je právě důvod, proč nad dalším postupem váhám.

Na závěr si ještě dovolím vsuvku ohledně ochran Apple II disket a legality. Samozřejmě se jedná o porušení licence, protože v obou případech došlo k modifikaci kódu hry, proto se regulerně hovoří o cracku. Už v článku o technikáliích okolo emulace jsem psal, že ochrana se řešila modifikací souborového systému. To by ovšem samo o sobě nestačilo, takže program, který znal správnou strukturu byl zároveň zašifrován. Jednalo se o obdobu současných komerčních programů na ochranu datových nosičů.

Je to samozřejmě sporné, ale v dnešní době není moc šancí, jak zachránit kus historie čistě legální cestou. Řada těch firem už dávno neexistuje a někdy jsou ty diskety jediným zdrojem software. Stačí si vzpomenout na NWC vs Ubisoft, kdy se po NWC nenašla řada zdrojových kódů k jejich hrám. Je to prostě taková šedá zóna, ale hlavu bych si tím moc nelámal. Správně byste měli vlastnit originální nosič, ale je to trochu paradox, když pak k jeho zprovoznění musíte využít ne zcela legální cestu. Holt tenkrát se s tím ani nepočítalo. Někdy si říkám, proč to vlastně vůbec řeším ...

 10 
 kdy: Červenec 13, 2018, 23:53:31  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od petstr
Tak jsem si jen tak pro srandu rozehrál novou hru se 4 charaktery. Chtěl jsem zkusit  zda rychlejší levelování bude cítit a zároveň zkusit změnu povolání. Konkrétně z alchymisty na ninju. Zajímalo mě zda to bude mít nějakou výhodu. První drobná je, že při rase víly mám do základu u alchymisty asi o 10 bodíků do vlastností víc. Nicméně ta hlavní výhoda a pro mě překvápko je, že koeficient množství zkušenostních bodů potřebných pro postup na nový level se po změně povolání nezměnilo na ninjových 1600 ( alchymista má základ 1200), ale nastavilo se na 1400 což odpovídá hybridům typu samuraj, hraničář, lord. A to znamená že bude rychleji levelovat a nebude v tak výrazném skluzu oproti ostatním. Zvlášť to bude cítit u kouzlení. Budu muset vyzkoušet mýho biskupa předělat na mága, aspoň na jeden level, a pak ho vrátit zpět. Jsem zvědavej co to udělá.

Strana: [1] 2 3 ... 10