Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Září 20, 2018, 00:49:28
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -
Strana: [1] 2 3 ... 10
 1 
 kdy: Září 19, 2018, 21:04:38  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Richmond
Mně tedy původní trilogie jako parodie nepřijde a textu je tam jak šafránu :) Parodie má být ta hra z roku 2004, kterou osobně do této série vůbec nepočítám, protože to je prostě mimoňskáu záležitost :)

 2 
 kdy: Září 19, 2018, 20:56:21  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Legračně, humorně, ono záleží na tom, jak to v té hře podáš. Když tam zrovna před tvými zraky popraví skupinu členů cechu a hned na to hra odbočí na lehčí notu, tak to zrovna na atmosféře nepřidá. Zaklínač ten kontrast umí držet lépe, přitom obě hry jsou podobně temné. Ono v principu nejde ani o tu návaznost, i kdybych původní trilogii znal, určitě bych nechtěl přímého pokračovatele. Je to halda let a každá z herních sérií se nějak proměnila, ale musí to dávat smysl a dohromady to ladit. Možná je to tím, že Zaklínač je mi jako středoevropanovi humorem bližší.

Zjednodušení statistik jsem nečekal, to mi trochu vadí, ale zase když jsem se prohrabával dovednostmi, tak je to docela hezky udělané a asi to bude zcela dostačující. Betrayal at Krondor se z počátku taky nezdál bůhví jak promakaný a jak to pak perfektně do sebe zapadlo. Tady mám opět možnost družiny a budu si jí moci vyladit podle sebe.

Angličtina je kupodivu pro mě celkem srozumitelná, textů je tak akorát. Pillars of Eternity nebo tu Numeneru bych v Aj nedal, ale tohle zatím jde. Klíčové bude, až se dostanu k plnění úkolů a hra se více rozjede. Rozhodně mě to neodradilo.

Já se Fargovi moc nedivím, že se snaží ty série oprašovat a zároveň je i modernizuje, ono to nemusí být nutně špatně. Každý si přitom vybere. Mě ty izometrie nějak přestaly bavit, bylo toho asi už moc a hlavně mi stále zbylo několik starších kousků, které jsem ani pořádně nezačal (např. The Temple of Elemental Evil nebo "nové" Pool of Radiance). Cítím vůči tomu jakousi povinnost, že bych měl nejprve dojet tohle a pak jít teprve dále. BT4 má opravdu ohromnou výhodu v tom, že je to hra z vlastního pohledu a izometrické jsou jen souboje.

 3 
 kdy: Září 19, 2018, 15:11:41  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Milhaus
Wasteland 2 byla dobrá hra, měla blízko falloutu, přitom ale byla i dost odlišná.
Tides of Numenera jsem nehrál, protože na to není čeština

Obě tyto hry dělalo stejné studio, jako BD4 a je pod nimi podepsán Bryan Fargo, což je dle mého názoru v PC hrách génius. (dle falloutů).

Pillars of Eternity od Obsidianu mě vcelku taky bavila, ale byla to prostě klasika. Stejný herní systém a princip, s novým příběhem a dějem.

Divinity: Original Sin je nová hra, mající hodně nové herní mechaniky, nebyla to špatná hra, ale srovnávat to s těmi klasikami z minulosti se to prostě nedá. Tam z novějších her se s tím mohou srovnávat jen Dragon age a Drakenasang a pak Pillars of Eternity (u mě by vyhrál onen drakenang).

Nejsem si jist, ale myslím, že The Bard's Tale byla vždy myšlena legračně. Ono nejde o parodii, ale způsob řešení problémů, o samotnou postavu atd. Ale nehrál jsem ani jeden díl, neboť ani na jeden není čeština a zrovna zde je ta angličtina i prý poměrně složitá a ukecaná.

 4 
 kdy: Září 19, 2018, 13:45:24  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Začnu zcela bez obrázků. Jednak screenshoty zkreslují a pak bych mohl zbytečně ukázat něco, co by mělo být pro hráče překvapením.

Po drobném zpoždění byla hra dostupná již včera, ale ke hraní jsem se dostal až dnes a zatím mám za sebou 1,5 hodiny. Z těch různých verzí jsem sáhl po The Bard's Tale IV: Barrows Deep Premium Edition. Přišlo mi to asi jako nejlepší varianta vzhledem k požadované ceně, ale jak jsem dnes zjistil, řada hráčů byla mnohem opatrnějších a sáhli po základní Standard Edition ;) Je to rozdíl 17 USD, takže nic vysloveně zanedbatelného. A naopak, od Premium Edition je to 18 USD do Platinum edition, jejíž jediným bonusem je tuším digitální soundtrack. Bez toho se celkem dobře obejdu, takže těch zhruba 1300 Kč je maximum, co jsem ochotný do nové hry vrazit a přijde mi to adekvátní. Ostatně nejsem backer, v případě BT4 jsem běžný zákazník a ani nejsem (zatím) fanouškem této série. Vím o ní, něco jsem zkusil, ale k hrám jako takovým jsem se ještě pořádně nedostal.

Bryan Fargo se nechal nedávno slyšet, že pokud BT4 překoná v prvních 18 měsících hranici 2 miliónů prodaných kopií, pak se pokusí odkoupit zpět studio Interplay. Upřímně? Buďto je to projev nebetyčné nafoukanosti, nebo si je Bryan Fargo vědom nedosažitelnosti tohoto cíle. Jen pro představu, následující výpis ukazuje odhadovaná data prodaných kopií (vlastníků) podle Steamspy.com:

DIVINITY: ORIGINAL SIN (CLASSIC) - 1,000,000 .. 2,000,000
DIVINITY: ORIGINAL SIN - ENHANCED EDITION - 1,000,000 .. 2,000,000
DIVINITY: ORIGINAL SIN 2 - DEFINITIVE EDITION - 1,000,000 .. 2,000,000
PILLARS OF ETERNITY - 1,000,000 .. 2,000,000
PILLARS OF ETERNITY II: DEADFIRE - 100,000 .. 200,000
LEGEND OF GRIMROCK - 500,000 .. 1,000,000
LEGEND OF GRIMROCK 2 - 200,000 .. 500,000
Might & Magic X - Legacy - 100,000 .. 200,000

a nyní pro porovnání s jinou tvorbou studia inXile ...

WASTELAND 2: DIRECTOR'S CUT - 500,000 .. 1,000,000
TORMENT: TIDES OF NUMENERA - 100,000 .. 200,000

Přesná čísla nejsou podstatná, ale podle předchozího výpisu si lze udělat celkem dobrou představu o tom, jak na tom inXile studio je. Navíc většina těch dat je za delší časové období, jsou to tedy např. i výsledky různých slevových akcí apod. Po Tides of Numenera se BT4 dostane zcela nepochybně pod drobnohled a hráči budou opatrnější, což je ostatně vidět už jen na preferenci mezi jednotlivými edicemi. K opatrnosti nabádají i první ohlasy na hru.

Není to tak horké, jak by se mohlo na první pohled zdát. Osobně jsem se na BT4 těšil, ale to zároveň neznamená, že bych jakkoliv polevil a hře začal cokoliv promíjet. Po té řadě různých pokusů, kterak navázat na zašlou slávu herních studií 90. let, jsem docela skeptický. Tides of Numenera mě nepřesvědčila vůbec, Wasteland 2 jsem vlastně ani nevybalil, Pillars of Eternity mě záhy unudila k smrti ... snad jen Divinity: Original Sin vypadá nadějně, ale taky ještě nebyl důvod se do ní nějak více ponořit. Izometrií bylo za ta léta až až, a zkrátka nevidím důvod, proč raději nesáhnout po osvědčené klasice.

BT4 je jiný, je to hra z vlastního pohledu (proto jsem se na ní také těšil). Navíc vychází z poměrně staré a slavné série, která bohužel tak nějak upadla v zapomnění, protože na rozdíl od Might and Magic, Wizardry a Ultimy skončila ještě v 80. letech. No, v roce 2004 se sice inXile pokusili sérii vzkřísit stejnojmennou hrou, ale to taky zrovna žádný trhák nebyl, navíc to bylo pojaté spíše jako parodie (kvůli tomu jsem hraní odložil).

Vývoj BT4 jsem záměrně nesledoval, viděl jsem jen pár videí, takže jakmile nastala hodina H, byl jsem dostatečně napnutý. Jedinou vadou na kráse byl použitý engine Unity 3D, to nikdy nevěští nic dobrého ...

První ochlazení přišlo během intra. Neznám původní příběh Bard's Tale ani svět, ve kterém se odehrává. Nemohu proto soudit, jestli BT4 na něco navazuje, či ne, společné je akorát město Skara Brae. Intro o vzniku lidské rasy a Velké válce mě nijak nenavnadilo, naopak mi to přišlo jako nucený doplněk. Abych pravdu řekl, moc si z něj nevybavuji, tedy jen to, že někdy v této době vznikla magie hudby. Poté se vše přesunulo do současnosti a po volbě nové hry jsem se dozvěděl o novém kultu okolo paladinů, který pronásleduje kouzelníky a všemožné postavy okolo cechu dobrodruhů. Prostě klasická zápletka, kterak se fanatici snaží uchvátit moc. Paradoxně jsem si začal připadat jak v prvním Zaklínači :D Podobná zápletka a stejná atmosféra. Dobrá, je to teprve začátek a holt dneska je problém být originální ...

Během úvodu se ovšem naplno projevilo Unity 3D. Já vím, někomu může připadat zvláštní, že vůči tomuto enginu existuje taková averze a mnozí si možná říkají, jak to vůbec někdo může poznat? Je to jak s rukopisem, anebo lépe jako když porovnáváte různé techniky malby nebo záznamu. Nejde o to, že dokážete přesně definovat veškeré znaky, ale když vidíte hru na Unity 3D, tak prostě víte, že to je Unity 3D. A teprve pak začnete hledat to ostatní.

Chvála bohu, není to taková hrůza. Z počátku mi BT4 přišel jako lépe pořešený HD remake Realms of Arkania, ale u inXile je přeci jen hodně vidět, že mají lepší vkus a smysl pro detail. Není to nějaký asset store. Pár hezkých momentů tu najdete, ale je tu poměrně velký skok mezi exteriéry a interiéry. Ale hra se hlavně svižně hýbe ... i když, hned se předběhnu. Můj i7 a GF 1070 se dokáže zadýchat i v klidu (Ultra detaily při FullHD), ale to mi dělají právě i zmíněné remaky Realms of Arkania, je to holt daň za Unity 3D a podle mě právě tohle bude na hře hodně proklínané. O nic svižnější nejsou načítací časy.

Družina se zprvu skládá z jedné členky a brzy se v rámci tutoriálu rozroste o vůdce cechu dobrodruhů. Po krátké prohlídce města se děj posune do podzemí a jakmile jsme došli do cechu, tak tutoriál skončil a mohl jsem si vytvořit svůj vlastní charakter (anebo nechat defaultní Melody).

Tvorba charakteru mě lehce zklamala. Postava má jen trojici statistik (Sílu, Odolnost a Inteligenci), plus má nadefinovanou základní hodnotu zdraví a spell pointů. Během levelupu pak postava získává skillpointy a ty rozděluje do jedné z větví dovednostního stromu, který profiluje původně zvolené povolání (bard, bojovník, mág a zloděj). Zajímavé je, že jsem si jaksi nevšiml možnosti volit defaultně pohlaví, to je totiž svázané s konkrétní rasou (ženy jsou nabízeny v rámci rasy elfů). Zvyšování statistik je možné právě skrze dovednosti. Dovednosti jsou jinak aktivní a pasivní.

Osobně jsem sáhl po trpasličím bojovníkovi a se skřípěním zubů překousl jeho vzhled! Obličejů, potažmo modelů postav, není nad a pod povrchem Skara Brae zrovna přehršel, takže je to celkově obecný problém hry. Ale jde to překousnout. Horší je to s hudbou, ta moc výrazná není, zvuky jsou na tom ovšem dobře.

Systém dialogů a komenty postav jsou dobře vyřešené, obsah dialogů je ... no, jak který ;) Ono když vás vůdce cechu dobrodruhů hned označí za zachránce světa a sdělí vám, jak to vše bude záviset na vás, tak jsem si ihned vzpomněl na ten počin z roku 2004 a přemýšlel jsem, jestli brát BT4 jako vážnou hru, nebo je to opět něco na způsob parodie. Vznikl by tu totiž dost velký kontrast mezi tím, jakou se hra snaží navodit atmosféru a jakými prostředky se jí naopak snaží zlehčit. Beru to, humor není na škodu, ale první dojem může být dost rozhodující - tedy alespoň u mě.

Boj mě naopak vcelku potěšil. Na to, jak je herní systém odlehčený, tak je to dobře promyšlené. Vlastně boj je to jediné, co jsem z hry znal předem, takže jsem věděl, jak to bude realizované a tudíž mě to nemohlo ani nijak překvapit. Průběžně se ke každému aspektu vrátím postupně podrobněji, zatím bych se rád udržel jen v obecné rovině dojmu, jaký ve mě ta hodina a půl zanechala.

Popravdě jsem přemýšlel, jestli BT4 vůbec věnovat samotné téma, což samo o sobě o lecčems vypovídá, ale nebylo by to fér. BT4 má potenciál a já jsem teprve na začátku. Možná mě příběh hry nezaujal, možná mě nepřesvědčily ani některé dialogy, ale v dnešní tvorbě je to po dlouhé době zas hra, u které asi vydržím déle a uvidím, jak se to vyvine za dalších xy hodin. Podobným způsobem se bojím o Underworld Ascendant, prvotní dojem je prostě sviňa :D

Edit: hm, tak na Steamu už dostává hra docela na frak (na GOG je to lepší). Trochu se bojím toho, že začátek hry bude samozřejmě nejpromakanější, protože byl součástí bety, ale snad si to udrží alespoň průměr. Nejspíše mám opravdu kliku v tom, že neznám návaznost na původní trilogii, takže já na to opravdu budu hledět jako na samostatnou hru a tak jí budu také hodnotit.

 5 
 kdy: Září 19, 2018, 07:25:46  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Stihl jsem to akorát spustit, shlédnout intro a hodinku postát v úvodu. Intro mě popravdě nijak neuchvátilo a vzhledově je to o něco lepší HD remake Realms of Arkania (propracovanější postavy, lépe sladěné textury apod.). Hudbu si moc nevybavuji a skoro si říkám, ještě že jsem ušetřil těch 15 EU za soundtrack :) Prostě jsem čekal něco jiného, kdy budu okamžitě vědět, že teď už se od toho neodtrhnu. Ale je to zase jen prvotní dojem z nastolené atmosféry.

Ta hodinka však ukázala něco mnohem děsivějšího. Jak jsem psal, nechal jsem hru zhruba hodinu jen běžet, aniž bych cokoliv dělal. Úvodní scéna je z popraviště a je na ní zhruba 20 NPC, co provádějí nějaké jednoduché akce. Ventilátory však jely po celou dobu na vyšší výkon, takže optimalizace je opravdu kamenem úrazu hry!!

 6 
 kdy: Září 18, 2018, 22:16:51  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Richmond
No první dojmy, co se objevují nejsou úplně pozitivní...

 7 
 kdy: Září 18, 2018, 09:23:54  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Včera jsem vydržel skoro až do půlnoci, abych si mohl ihned zadat stažení Bard's Tale IV, ale v kýžený čas hra nikde. Ráno koukám ještě na Steam a na něm mají ten samý problém :) Původně jsem se obával, abych stihl z WoX dojet alespoň Clouds of Xeen a nakonec mám dostatečnou rezervu :) Někde už prý datum upravili na 19.9. U nás by to mělo být teoriticky v 18:00, tak jsem zvědav. Podobně rozpačité začátky nevěští nic dobrého ;)

 8 
 kdy: Září 14, 2018, 21:16:48  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
Před čtyřmi dny jsem se tak nějak spontánně vrátil k World of Xeen a nakonec se od toho neodtrhl :D Původně jsem chtěl jen porovnat FDD a CD-ROM verzi a najednou jsem si vytvořil partu a bez okolků vyrazil vstříc dalšímu dobrodružství. Řekl jsem si, že jen udělám krátký seriál videí k začátku hry a skončím někde po trpasličích dolech, ale nakonec jsem zhruba 2 hodiny od konce Clouds of Xeen :D Bude to tedy první ucelenější videoseriál, který jsem doposud vytvořil.

Překvapilo mě, jak hra najednou odsýpá a musím říci, že jsem zas objevil pár novinek. Video tu má pro mě ještě jednu užitečnou funkci, snažím se ho dělat tak, abych každý díl mohl zpětně využít i při tvorbě webu, takže ten komentář je místy možná až příliš rozvláčný. Poslední dva dny navíc hraji po nočních a pořádně jsem se po ty dva dny nevyspal, takže je slyšet, jak mi občas myšlenky ujíždějí a odbíhám od tématu, popř. se mi občas něco hůře formuluje, ale zase je to zajímavá zkušenost.

Levely nyní nijak neškrtím, naopak dost věcí předem neplánuji ani nijak neovlivňuji. Beru to tak, jak mi to hra přináší a zlehka si koriguji jen ten směr postupu, protože přeci jen si dobře pamatuji, jak ty události na sebe navazují. To je prostě u série Might and Magic klasika. Puzzle mě už tuplem nemají čím překvapit. Překvapil mě ovšem Král draků, na levelu 15 jsem si na něm vylámal zuby a musel jsem využít dočasného boostu +10 levelů. Byl nějak odolnější i na magii, což mi předtím právě ani nepřišlo. Po boostu však padl, takže kdybych ještě pár levelů počkal, tak bych ho skolil i tak (původně jsem ho dal tuším taky bez boostů, ale musel bych kouknout). Bylo mě však blbé, abych video nechal nedokončené a pak se tam později vracel jen kvůli drakovi.

Jsem zvědav, jak to bude nyní vypadat v Darskside of Xeen a kolik času mi to celkem zabere. Jinak CD verzi mohu vřele doporučit, ten dabing má něco do sebe, ale rozhodně se vyhněte zvuku na kartě Roland, to mi moc nesedlo a blbnou u toho FX efekty.

 9 
 kdy: Září 12, 2018, 21:36:49  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Elemir
V případě UU2 zůstanu pravděpodobně u evropské verze, leda by se cena US verze nějak dostala pod 2000 Kč. S dopravou a import charges to poslední dobou vídám za 4000 Kč a to za to prostě nedám. Tunnels & Trolls: Crusaders of Khazan byla asi moje nejdražší hra (možná ještě sběratelka Neverwinter Nights) a u té jsem si řekl, že už se do podobných akcí pouštět nebudu :) Obhajovat platbu nad 3000 Kč není zrovna jednoduché, u T&T to zachránilo factory sealed. Podobně jsem rezignoval na dokončení kompletace her vydaných NWC, protože třeba Nuclear War taky leze dost vysoko a kupovat to jen kvůli tomu, abych to měl, to se mi taky zrovna nechce. S tím místem mám jinak samozřejmě taky problém :)

Ono vlastně už jen to, co jsem všechno za ta léta nakoupil, vybočilo z původního rámce, takže bych to rád nějak uzavřel a udržel si sbírku jen toho, co je pro mě nějak klíčovější a případně k tomu čas od času něco dokoupil (např. zkompletovat průběžně celé Wizardry). Ale do dalších sérií se už určitě pouštět nebudu. To by jinak nebralo konce :)

 10 
 kdy: Září 12, 2018, 20:02:49  
Založil Elemir - Poslední příspěvek od Richmond
Jakou verzi UU2 budeš shánět? Já evropskou "vyměnil" za americkou kvůli té fialové brožurce :)
Mimo cRPG sháním např. Aces of Pacific, Falcon 3 (sice mám funglovku, ale všimnul jsem si pozdě, že manul je na cd...), Railroad Tycoon 1, nějaké ty wargamesy od SSI. Ale jako nemáme nafukovací byt. Možná pustím k vodě nějaké ty adventury (prodal jsem zatavenou Longest Journey, mám třeba Gabriel Knighta3, Broken Sword 1 CZ). Nevím, jak se postavit k sérii Quest for Glory. Mám pátý díl v moc pěkné krabici, ale shánět první 4 asi bude taky oříšek.

Strana: [1] 2 3 ... 10