Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

Lords of Xulima => Instalace, zákysy a vše kolem ... => Téma založeno: Elemir Srpen 05, 2015, 17:11:25

Název: LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 05, 2015, 17:11:25
Rozhodl jsem se nakonec pro novou rozehrávku vyčlenit samostatné téma, aby se to nepletlo do obecnějšího tématu Lords of Xulima (http://www.svetmightandmagic.cz/forum/index.php?topic=855.0).

Původní text ...

Nějak mě po tom maratonu se Zaklínačem 1 a 2 přešla chuť na 3rd person RPG a dospěl jsem k názoru, že je čas se zas podívat na Lords of Xulima.

1. srpna jsem na obtížnost Veteran sestavil novou partu a pozvolna se vydal vstříc novým zkušenostem. Nejvýznamnější okamžiky jsem se rozhodl dokumentovat na svém Youtube kanálu:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLgkrTBOpSbh_LA5iOp4j_YceqmGNaQbfI

Musím přiznat, že start byl o poznání rychlejší, ale stejně tak je znát vyšší tuhost bojů. Ten nárůst HP u potvor je na délce souboje vidět. Vzal jsem si sice do party čarodějku, ale zatím si jí šetřím pro magii vzduchu, takže v boji přestala celkem rychle pomáhat. Paladina jsem nahradil pro změnu zlodějem (zaměřil jsem se i na Lockpicking a je to hodně znát). Dneska jsem zdárně pokořil Tower Sentinel v Tower of Melancholy, takže se mi pomalu otevírá cesta do Nabrosu.

Vyšší obtížnost je vidět i v ceně tréninku postav, zatímco v Normal jsem si v pohodě ve Velegarnu vydělal na 12 bodů, nyní to bylo horko těžko 8. Zatím mi ani nepřijde, že za boje dostávám více zkušeností, byť levely postav jsou stejně. Každopádně jsem si už stihl opravit 2 mapy ;) Je fakt, že teď mám čas si všímat zase jiných věcí, protože se mám už od čeho odrazit.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 05, 2015, 18:50:25
Za sebou mám nyní 10 hodin hraní a jednu zažehnanou krizi - v jednu chvíli to vypadalo, že skončím bez peněz. Trochu jsem se nechal strhnout a nedal si pozor.

Oproti Normal obtížnosti už je to přeci jen o poznání jiné, je potřeba více rozmýšlet, jak s penězi naložit (zejména z pohledu placeného tréninku). Pořád to ještě není extrém, ale už se ukazuje, že je potřeba si specializaci hlídat mnohem lépe.

Prosekal jsem se postupně až do Nabrosu a do hradu. Kompletně jsem ho vyčistil, ale prince jsem prozatím nechal být. Nerad bych přišel o jeho jednotky venku - každý kus zkušeností dobrý :D Problém činila akorát hlídka dále do Sorrentie, která je stejně silná. Provedl jsem kvůli tomu čištění cest v Sorrentii (pobíhal jsem mezi cestou do Velegarnu a hlídkou). Chvilkama jsem dost prskal, obzvláště u vos:

https://youtu.be/Uk7vBiHgdPY

a o pár levelů a oblast později (Hadiros):

https://youtu.be/MCpyw-79nG4

Protože jsem se nedostal na pevné hlídky, nemohl jsem získat bonus za dočištění. Nicméně společně s vyčištěním lesa v Nabrosu už to stačilo, takže po pečlivé přípravě jsem na hlídku v Sorrentii zaútočil:

https://youtu.be/ZMEQWwGtvXU

A bylo to. Cesta do Hadirosu volná. Cvičmo jsem zkusil nakouknout do Cunavarnu, ale tady jsem narazil, v cestě je hlídka, která zmizí až po porážce prince Nengortha:

https://youtu.be/XkMykN4YXxU

Díky tomu je jasné, že bez jeho porážky se už dále nedostanu - cesta do Vilaku je úplně mimo mé schopnosti :)

Překvapilo mě, že leveluju velmi podobně, jako v Normal obtížnosti. Měl jsem za to, že těch zkušeností v Old-School Veteran dostávám více, ale asi jsem se zmýlil. Každopádně jsem hned od 8. levelu všem vyjma Gaulena docvičil Learning (nyní +10% ke zkušenostem). Gaulen má bonus z božstva a bonusový předmět.

Jinak mě to přijde schůdné, efekt rychlosti je znát a šance na kritický útok u barbara nyní funguje jak má. Akorát s těmi meziobory to pořád neumím ... zloděj je nic moc ve výdrži, dokonce klerička s čarodějkou mají více zdraví apod. :D Klasika, zloděj má podobně jako paladin moc možností v dovednostech a v počátku jsem se nechal příliš unést, byť pasti a páčení zámků mocně využívám. Jenomže se bez toho prostě dá žít. Ale za to hvězdice má perfektní. U Gaulena jsem se zastavil včas, už má jasné místo vzadu v řadě jako střelec a naučil jsem ho lov. Docela se to vyplatilo, jen těch bodů by to mohlo stát při výcviku méně ;)

Opravdu to chce si nejprve sednout a probrat určení každé postavy a hlavně to neměnit za pochodu. Naštěstí jsem si to ujasnil celkem rychle, ale asi k tomu dopomohla i předchozí zkušenost s hrou. Musím souhlasit, že Old-School Veteran už není tak benevolentní k chybám.

Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 06, 2015, 13:55:45
Ráno pokračovalo v bojovém duchu, pomalu jsem se prosekal cestami v Nabrosu, porazil 3 náhodné hlídky a konečně získal bonus za vyčištění Nabros Road (945 XP). Byl to jediný bonus, který mi zůstal od minula mezi resty.

Oproti očekávání jsem si zas tak moc nepolepšil, takže jsem se stočil zpět do Hadirosu a zkusil štěstí. Dvojici gotauro jsem se dlouho vyhýbal kamufláží, ale nakonec jsem se rozhodl s nimi síly změřit:

https://youtu.be/JL-DbTMfaWE

Prošlo to, ale za několik okamžiků mě stejná sestava napadla ještě jednou a tam už jsem jednu postavu neuhlídal. Nicméně po tomhle boji už byly všechny ostatní jednoduché nakonec jsem si odnesl i bonus za vyčištění hadiroského lesa. A tím jsem také v podstatě s čištěním lokací skončil, protože jediná v nejbližší době dostupná lokace bude ještě Temple of Febret a pak už se přesunu o oblast dál.

K princi Nengorthovi se mi moc nechtělo, tak jsem se vydal pořešit ještě dva zbylé úkoly - zabít čarodějnici Yoranwu a obra na cestě ve Velegarnu. Yoranwa opět nezklamala, první pokus neprošel a na ten druhý jsem byl rád za zloděje - nechal jsem jí v podstatě jen vykrvácet:

https://youtu.be/o6C_q0c5kgg

Možná existuje nějaká vhodnější taktika, ale účel světí prostředky, takže zas jindy :) Obr dopadl podobně, byť s ním se dá alespoň bojovat férověji.

Nakonec už nezbyl nikdo jiný, než-li princ Nengorth, tak jsem vyrazil zpět do Castle of Nabros. Postavy mi až na Gaulena vylezly na level 14, tak nějak jsem si uvědomil, že se ta počáteční obtížnost zlomila, podobně jako tomu u mě bylo předtím v Normal obtížnosti při levelu 19 - ten samý pocit. Princ mi to jenom potvrdil, po tom všem už to nebyl ani boj:

https://youtu.be/fjmbPMUYPK0

Ještě větší překvapení byl Temple of Febret, kam jsem po zabití prince získal přístup. Skoro všechny skupinky v náhodných setkáních chtěly útect :D Samozřejmě jsem je nenechal, byla by to škoda zkušeností. Cvičmo jsem zkusil i Cursed guardiana, ale to ani náhodou :D Poměrně rychle jsem se dostal k Yul Herald a poslal ho zpět k Yulovi:

https://youtu.be/ViHGqPfEC48

S tím guardianem jsem si vzpomněl ještě na jednu věc, všechny ty zelené skřítky v oblastech zatím nechávám být. Možná si je pak namísto "luštění" hádanek podám ;)

Ve finále jsem tedy uzavřel studnu a vydal se do Cunavarnu ...

Za sebou mám nyní celkem 16 hodin, což je znatelně méně, než-li tomu bylo při první hře. Je vidět, že se to opravdu zrychlylo, což ukazují i videa z bojů. Zlepšila se výrazně i moje finanční situace. Jsem docela zvědav, jak si s touhle družinou povedu dále, protože nyní je přede mnou princ Khornil a pokud chci všechny bonusy, budu to muset zkombinovat s návštěvou Varaskelu. Čeká mě tedy podobně rozlehlé území.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 06, 2015, 21:45:10
Jenom ještě v rychlosti ... čistil jsem cesty v Cunavarnu a přišel na to, že Khornilovo hlídka do Nagiry je velmi slabá. Za ní je navíc potřebná pevná hlídka pro dokončení čištění. Při té příležitosti mě napadlo, jestli by se mi nakonec nepodařilo s patřičným levelem probojovat až do Devonie. Vím, že už jsme to jednou probírali, minimálně prince Ovengela jde porazit takto ještě před Khornilem. Zkusím na to nezapomenout a prubnout to :D

Jinak jsem poskočil na level 15 a kupodivu jsem si vystačil se skillpointy, které jsem měl (2 pro každou postavu jsem ve Velegarnu dostal od Galeona za Nengortha a Temple of Febret). Učení mi teď přináší 20% zkušeností navíc. Redukce trénovaných dovedností se vyplatila, je u toho dobře vidět, co jsem zvoral, ale pořád to není nic krizového. Možná u hardcore obtížnosti by to vadilo, ale ve Veteran to ještě pořád jde korigovat.

No, možná by můj diletantský způsob tvorby družiny stále ještě prošel, ale riskovat to nebudu :D Trochu jsem se obával toho, že mě to takhle brzo po sobě nebude bavit, ale opak je pravdou. Hlavně jsem zjistil, že teď tomu příběhu, resp. dialogům už rozumím mnohem lépe. Předtím to bylo takové to pochopení rámce příběhu, ale nyní si více "užívám" těch detailů, které předtím nebyly bez znalosti finále tak jasné - nakonec měl Jesús pravdu, druhá rozehrávka je prostě výsledkem toho WTF ... :D
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 07, 2015, 13:47:27
Dovolená skončila, večer už zas razím do práce, takže přemýšlím, co dříve - zda-li hrát, nebo si připravovat materiály ke zpracování? :D

Po dočištění cest jsem nakoukl do městečka a popovídal si se všemi významnými postavami. Trenér Machaon mi kupodivu hned nabídl všechny vedlejší úkoly dostupné pro Cunavarn.

https://youtu.be/nchyV9Hnz8o

Měl jsem za to, že se otevírají postupně jako ve Velegarnu, ale v souvislosti s tímto mě napadl jiný důvod pro postupné otevírání úkolů - neodpovídající (malý) level družiny. Při první rozehrávce jsem totiž do Cunavarnu dorazil určitě na nižším levelu.

Rozdíl se hned ukázal ve zdejším lesíku s Odendro, který jsem prošel celkem rychle a dokonce si bez přípravy střihnul hned dvojici Odendro, strážící vstup do Tower of Resilience:

https://youtu.be/rqVG1bwX39w

V náhodných přepadeních jsem jí pak měl ještě 2x. Nakonec přišla i třešnička na dortu - Old Odendrum:

https://youtu.be/XEfv7cIbc-c

Zkusil jsem to 2x bez větší přípravy. V prvním pokusu se mi zloděj docela držet a v podstatě strom mocně usekával sám hvězdicema, ale nakonec podlehl spánku stejně jako všichni ostatní (strom ho kouzlil každé dvě kola). Skončilo to tedy tak, že jsem ze seznamu tahů úplně zmizel :D

Druhý pokus byl velmi podobný, teprve napotřetí se zadařilo, což přikládám právě tomu, že jsem si do města došel pro požehnání na zvýšení rezistencí. Přijde mi, že hra při bojích spočítá dovednosti a schopnosti družiny a podle toho pak určí taktitu boje, protože na tohle jsem nenarazil poprvé. Je to možná náhoda, že na videu strom najednou používá jiné sekvence útoku, budu to muset více sledovat.

Změna taktiky se děje totiž i náhodně a je to vidět, pokud nahrávám jeden boj stále dokola a zkouším najít optimální postup. Podobně je to s čarodějnicemi. Při první hře jsem narazil na absolutně nevyrovnané boje a po pár loadech se to najednou sešlo tak, že to bylo neporovnatelně snažší. Dělá to některé boje těžko odhadnutelné.

Nakonec v Cunavarnu vyjma hrobky nezbylo nic, takže jsem si zašel rovnou do Tower of Resilience pro potřebný artefakt k poražení Ulnalum Guardiana u vstupu do Varaskelu. Věž je celkem přímočará, tedy až na to, že je to jedno velké puzzle :), tak jsem si dovolil pořídit kompletní záznam:

https://youtu.be/FfhyrCEJqfU

Je zajímavé, že jsem tentokráte nemusel z Cunavarnu do vyřešení všech věcí vytáhnout paty. Přemýšlím, zda-li pokračovat hned Karragou, nebo si zajít nejprve do vypleněné vesnice v Nagiře ... Už teď je vidět, že ze severu budu odcházet dále, jak na levelu 19 (trénink Learnig se oplatil). Prince Khornila nechám prozatím žít, už jen kvůli dorovnání levelu družiny pro porážku jeho hlídek. Zopakuju si tedy to samé, co jsem už jednou zkoušel sólo s předchozí družinou.

Horší je to s uvažováním nad placenými skillpointy. Čas od času (zhruba každý druhý levelup) by to nějaké chtělo, ale mám blbý pocit z utrácení peněz. Zatím jsem ještě neprováděl porovnání cen a služeb v souvislosti se zvolenou obtížností, tak bych na to nerad dojel. S jídlem mi mocně pomohl trénink Gaulena, Hunting je hodně znát. Dokonce jsem zauvažoval, že bych ho v další hře vůbec nechal jen jako čistý support (bez bojových dovedností, jen kvůli těm pomocným skilům). Ten počáteční rozlet mě stál dost bodů a výsledkem je postava, která je v boji beztak jen do počtu.

Jenom si ještě rýpnu do Divine Summonera. Když to teď vemu zpětně, tak je to opravdu spíše takový úlet. Čistokrevný mág je prostě něco jiného. Support léčení v podobě Nemony mi nechybí a případná bojová převaha? ... těžko říci. Chtělo by to soustředit se čistě jen na dva bojové heraldy, ale nedokážu si teď představit, že bych s DS šel do vyšší obtížnosti. Přeci jen ty charakteristiky heraldů jsou dané a nic moc oslňující. Je pravdou, že Batan v delších bojích dokázal protivníka dokonale otrávit, což bylo u těch s vysokými HP hodně znát, ale zase nutno říci, že ty souboje byly delší jen kvůli tomu, že jsem zvoral trénink rychlosti. Škoda, že stále neexistuje editor, nechce se mi kvůli tomu rozehrávat extra hru :D Ale bylo by to určitě zajímavé porovnání.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 08, 2015, 08:28:53
Konečně jsem se taky dokopal k dodělání dalších kousků webu, akorát mám teď dilema kvůli češtině. Jakmile jsem dorazil na atributy, tak jsem to prostě přeložit musel. Je to nyní ve stylu WoX, jen jsem prohodil český název atributu s angličtinou a stejně i u dalších statistik.

Začalo to teda úplně odjinud ... hledal jsem souvislost mezi cenou jídla, uběhlými dny a levelem. Tedy myslel jsem si, že takhle nějak to spolu souvisí, ale když jsem si prohlížel všechny dosavadní poznámky, tak jsem nenašel jediný pojící prvek. Jediné, co vím je, že cena jídla postupem času roste, ale nepravidelně :D Nakonec jsem si řekl, že ono to vlastně zas tak důležité není. Podobně je to se službami městského klerika.

Když jsem k tomu hledal info na webu, narazil jsem opět na diskusi na Steamu. Už jsem tam dlouho nekoukal, tak mě překvapilo, jak je to dnes vlastně s podporou hry. Před pár měsíci Jesus v jednom rozhovoru bilancoval výdělek a celkem si ho pochvaloval, ale jeho reakce na případnou lokalizaci do italštiny mě docela zarazila - polština byla přednější, protože Poláci mají vyšší kupní sílu na Steamu, než Italové ... Mno, a já si myslel, že hru dělal pro radost z dobře odvedené práce ;) Je to docela paradox, protože dodnes jsou ve hře celkem triviální chyby, ale místo jejich odstranění se řeší profit skrze atraktivní jazyky pro lokalizaci.

Jsem z toho celkem zklamaný, stejně tak z dlouho slibovaného editoru, po kterém se najednou slehla zem. Doufal jsem, že alespoň pracují na pokračování. Ale co už, lepší to v dnešní době s indie vyvojáři nebude. Na druhou stranu, to tlačení na cenu ze strany distributorů taky k ničemu kloudnému nevede. Novinka, která se za 1/4 roku prodává se slevou ...

Ale zpět ke hře, chtěl jsem si rozehrát souběžně ještě jednu variantu na notebooku, ale narazil jsem bohužel na technický problém - hra sice běží, ale nic nevidím :D Holt dovolená skončila, tak se zas musím spolehnout jen na volné chvíle u PC a v práci se věnovat práci :D
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 11, 2015, 19:39:12
Konečně jsem si dneska našel čas a po krátké rozvaze zamířil do Karragy. Pročistit si cestu k teleportu byla legrace, dokonce boj s Yotum Young byl v pohodě

https://www.youtube.com/watch?v=VqmXqCKTFL0

ale dvojice Yotum Young už mi dala zabrat

https://www.youtube.com/watch?v=6M8qAMqktxg

To vyšší zdraví je opravdu znát. Docela se teď směju tomu, že jsem si na ně v Classic obtížnosti stěžoval :D Kdybych mohl na tenhle boj použít předchozí družinu, tak vím, že bych neměl šanci. Stunn, který používám na ně, mi mocně vracejí vlastním stunnem, takže je to taková přetahovaná, plus dávají docela šlupy.

Pokud jde o efekt stunnu (ochromení), mám tu ještě jednu hezkou ukázku. Hlídka před chatrčí čarodějnice Arwinzel:

https://www.youtube.com/watch?v=Bq40iY3gHKM

Nutno podotknout, že jsem zatím Karragu neopustil a beru to kus po kuse. Došlo tedy i na samotnou Arwinzel:

https://www.youtube.com/watch?v=Bq40iY3gHKM

Až mě překvapilo, jak snadné to bylo.

Vyčištěno mám tedy vše. Chybí jen dvě pevné hlídky v tundře, přitom o té z Yotum Adult vím, že jí ještě nedám. To samé se mi stalo i minule. Ale zdejší mauzoleum asi ještě zvládnu. Prince Khornila bych si kompletně nechal na jindy. Jakmile v Karraze skončím, chtěl bych se přesunout nejprve do Varaskelu.

A je ještě jedna věc na konec. Jak jsem se tak zaobíral negativními stavy, pořád mi něco nesedělo na jednom prokletí. All combat actions ... mylně jsem si myslel, že to postihuje jen iniciativu. Ono to skutečně sníží všechny statistiky, které se týkají boje, tedy i Attack! :D Tím pádem se prokletí Cursed Hound dostává do poněkud jiného světla :D Naštěstí to schytal jen barbar.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 13, 2015, 07:30:59
Myslel jsem si, že budu těm vedrům odolávat lépe, ale jak do toho přišla práce, tak nějak nemám chuť ani na hraní :D

Včera jsem chvilku zkusil se někam posunout, ostatně to i předevčírem, ale nakonec jsem se nedostal nikam a místo toho jsem si odškrtl jednu hádanku a narazil na něco, čeho jsem si předtím nevšiml. Nakonec to tedy bylo pro něco dobré :)

Když jsem před řadou měsíců řešil správnou odpověď na otázku pro démona Xabraluze, hledal jsem, jak bych ve hře mohl zjistit data o jednotlivých panovnících. Nikde žádná kniha. V mauzolejích jsek prohlížel kde co, jen abych nalezl nějakou desku s nápisem nebo cokoliv jiného. A opět nikde nic. Bylo mi divné, že by zrovna k tomuhle neexistovala nápověda a bylo to tedy opravdu odvislé jen od kombinační techniky.

Samozřejmě to řešení má. Jak jsem si prohlížel složitost zámku u mauzolejí, tak jsem zjistil, že kliknutí pravým tlačítkem (přes lupu) na vchod, zobrazí informace o pochovaném panovníkovi, tedy i datum :D

Krom toho jsem zjistil ještě jednu věc. Klíče k hrobkám se dají prodávat za docela slušný peníz (cena postupně roste), akorát pak zůstane poněkud obtížný zámek na vyřešení - pokud vůbec vyřešitelný.

Druhá výše zmíněná věc se týká hrobů a sarkofágů. V předchozí hře jsem barbara cvičil v síle, takže mi uniklo jedno podstatné omezení. Na otevření vík hrobů je potřeba mít v družině charakter s určitou minimální silou. Hrob u hradu Nabros třeba vyžadoval sílu 17, sarkofágy v Mausoleum of King Thondraw dokonce sílu 28, což je nyní mimo mě. Tak trochu to ukazuje i naznačenou obtížnost dungeonu.

Tím se dostávám k postupu ve hře. V Karraze jsem díky tomu omezení na sílu vynechal právě Mausoleum of King Thondraw a v tundře mi zůstala pevná hlídka dvou Yotum Adult. Zkusil jsem to, ale opravdu ještě ne :D Poskočil jsem sice na level 20, ale už se začínají projevovat předchozí chyby ve vývoji charakterů.

Naivně jsem si myslel, že projdu alespoň přes Ulnalum Guardiana do Varaskelu, ale ani to nevyšlo. Jenom jsem ho zahlídl, tak mi došlo, že je vlastně imunní na magii a dost odolný. Naopak já nic moc a kleričce jsem vynechal Elemental Protection, což byla velká chyba. Utloukl jsem ho lehce pod polovinu zdraví, ale pak padl zloděj, bojovníkovi došla mana a už jsem se vezl.

Dokážu si představit, že bych to mohl zkusit uhrát na štěstí a po pár loadech by mi padla příhodnější situace, popř. dokoupit lektvary, ale chci přes něj projít až tehdy, až budu mít pocit, že jsme opravdu vyrovnaní. Pořád mi zůstala Nagira (zatím její západní část), kde to nějaký level určitě hodí, případně Nengorthovo hlídky v hradu prince Khornila. To by mělo myslím stačit. V horším případě by holt došlo na prince Khornila předčasně a poté je tu i Temple of Alnaet. To už by myslím stačit muselo :D Ale téhle variantě se chci opravdu vyhnout. Zkoušel jsem s Khornilovo hlídkami bojovat, ale stále mají dost navrch, ten Varaskel to prostě chce.

Dost jsem zalitoval, že jsem u zloděje trénoval souběžně i pasti a zámky. Jsou to zbytečné body, které mohly jít místo toho do meče. Gaulen to samé. Minimálně ten meč jsem si mohl odpustit :) Paradoxně jsem v podobné situaci, jako v předchozí hře, kdy jsem povoral paladina. Akorát tam mě ze zadu stále jistil Divine Summoner se svým Batanem (Herald of Raznet). Shurikeny totiž ztrácejí svou převahu ve chvíli, kdy je potvora imunní na krvácení. Pořád je to slušná pecka, ale ta absence bonusu je prostě hodně znát.

Určitě si nemyslím, že by to bylo nějak fatální a pomalu se připravoval na konec :D Jen jsem si to zbytečně ztížil. Už takhle stačí, že skrblím a nakupuju body jen občas. I když teď jsem docela slušně vydělal na úkolech a finančně se držím nad 25 000 zlatými. Jenomže musím mít pořád na mysli, že jídlo už je zase o poznání dražší a zásoby na 3 dny mě vyjdou skoro na 500 zlatých.

Podle mě budu mít teď šanci dosáhnout na mnohem vyšší levely (i přes 60), takže pokud bych se rozhodl začít trénovat cokoliv vysokoúrovňového později, pořád budu mít šanci to docvičit. Proto si tak nějak říkám, že na některé dovednosti je stále dost času, popř. je zvedám jen občas. U barbara jsem třeba kvůli vysoké bodové náročnosti přestal cvičit Rage, má tedy bonus kritického útoku jen 10%. Místo toho jsem možná měl ob level vynechal Fast Reflexes apod., protože co je mi teď platné, že má barbar vysoké zdraví, slušně se vyhýbá, když pak mlátí potvoru za "pár" HP? Bojovník teď těží z Power Attack, ale jen pokud má manu. Proto by se mi hodilo, kdyby i barbar začal fungovat lépe :)

Ale tak to jsou jen takové postřehy ze současné rozehrávky. Nádherné bude, až za 10 levelů bude mít Gaulen Herbalism na maximu a začnu sbírat bylinky. Když vidím, co za druhy míjím a kolik toho pak proměním za body do atributů, tak už se nemůžu dočkat ... snad zítra :D
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 14, 2015, 12:33:49
Poněkud jsem se chytil do vlastní pasti teorií a úvah, přičemž jsem zapomněl, že za Nagiru moc zkušeností nezískám. Nagira má dvě nebezpečné oblasti, přičemž za tu západní lze získat extra bonus až mnohem později, protože poslední pevná hlídka se nachází v lese poblíž chatrče čarodějnice Vilowie. Jenomže ta je dostupná jedině z Vilaku, což nyní nepřichází vůbec v úvahu :D Zůstal jsem tak stále na levelu 20 a hledal, kde bych ještě nějaké zkušenosti vyškrábl.

Nakoupil jsem pár lektvarů zdraví a naivně se rozhodl, že navštívím Ovengela. Podařilo se mi doběhnout až k portálu a otevřít si ho. Cestou jsem pomocí nakoupených lektvarů udržoval na živu jen  barbara. Portál je klíčové místo, protože je kousek od vchodu do hradu a zároveň snadno zpřístupňuje zdejší cestu podél útesů (druhá nebezpečná oblast). Zatím je to také ještě nad moje síly, ale už to mám hezky přístupné.

V hradu jsou jen elektrické pasti, což jsem tak nějak poobíhal a klíče ke dveřím získal, ale princ byl hodně mimo mé schopnosti :D On je tedy nejsilnějším z těch čtyř, ale i tak je to opravdu velký skok. Nicméně jsem mu alespoň vybral hrad. Ohledně pastí jsem chtěl původně udělat video, ale je v něm tolik loadů, že to ani nemá smysl. Je to stejné, jako s krytím před útoky Ovengela venku v Nagiře. V podstatě se vyplatí udržovat na živu jen jednu postavu, protože bez úhony jde mezi těmi pastmi vykličkovat jen místy.

Nezbylo tedy, než nakoupit pár zásob a jít zkusit Ulnalum Guardiana podruhé. Vyšlo to hned napoprvé:

https://youtu.be/16pZJl3g3pU

Nakonec stačila jen ta jedna úroveň v Elemental Protection u kleričky. Ochrana se sice sama se sebou nesčítá, ale i tak to změnilo nepoměr sil. Na druhou stranu, u souboje je už hodně vidět, že mám slabé zbraně, hlavní zásluhu mají zloděj a bojovník. Pomalu se blíží čas, kdy se budu muset v obchodech poohlédnout po něčem silnějším. Holt to bude něco stát, ale jinak to nepůjde. Tupé braně jako loot moc nenacházím.

A přidám ještě video z první návštěvy vesnice ve Varaskelu:

https://youtu.be/OtoBA3y14Ng
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 14, 2015, 22:34:02
Nejenomže se nechám unášet svými úvahami, ale už ani ten postup nedokážu přiměřeně odhadnout :D Samozřejmě žádný level 30 u postav se nekoná, stěží jsem došel na hranici levelu 25 :D

Vyšší zdraví potvor prostě znamená i více kol v boji a tím pádem to postup brzdí. Nehledě na to, že to najednou prohodilo pořadí obtížnosti potvor. Pavouci ve Varaskelu byly standardně průšvih, ale kupodivu jsem po chvilce našel vhodnou taktiku. U písečných červů přituhlo, protože umějí dát pěknou šlupku, takže další kola navíc jsou prostě krize, ale taky jsem je nějak dal. Sice ne vždy jsem končil s plnou družinou, ale tak oživování mimo boj mě naštěstí finančně neruinuje. Ovšem kamenní strážci jsou průšvih (kouzelníci jsou tu na nic). Sotva dám boj se dvěma, natož se třemi. Tím pádem mám jen bonus za vyčištění koryta řeky. Ostatní musí holt počkat, dokud nezvládnu pevné hlídky.

Další překvapení bylo v hrobce Mergante. Ancient Vampire je najednou tuhá potvora. Opět to samé co výše, jak má více zdraví, boj trvá více kol a je to hned znát. Čekal jsem to, ale je to přeci jen o něco tužší, než jsem si představoval. Prošel jsem, vybral truhlu a jsem rád :)

Jedinou světlou chvilkou byl strážce v Tower of Time. Beholder už má 1000 HP, ale je to hodně vyrovnaný souboj i přes jeho Crazy. Víc mi daly opět zabrat pasti a zámky na truhlách.

Měl jsem docela obavy, jak to bude vypadat vzhledem k původnímu plánu, ale hlídku prince Khornila v Hamalethu jsem celkem slušně pokořil, takže jsem svého cíle asi dosáhl. Možná to hodí před konfrontací s princem ještě nějaký level, dva. Byla by to opravdu škoda, protože za ty hlídky je skoro 4000 zkušeností a k tomu už mám bonus 40% ke zkušenostem.

Finančně na tom nejsem nejhůře, byť si skillpointy nemůžu dokupovat ve velkém, ale držím se v plusu a rostu. Po dnešku jsem překročil hranici 50k. Myslím si, že opatrnost je stále na místě. Pomalu začínám nakupovat i lektvary, ale zatím si bez nich většinou vystačím. Časem jsem skoro na 29 hodinách. Jediné čeho trochu lituju, je mág v družině ;) Kouzla jsou pořád dobrá, ale co mi pomáhalo před několika hodinami, je teď už slabé. Pomalu se tak přesouvá do kategorie support. Vlastně jsem rád, protože jsem nikdy nesnášel hry, kde je kouzelník polobohem ;) Několikrát jsem si v této souvislosti vzpomněl na vyšší užitečnost Divine Summonera :D Zloděj už může díky prima prstenu z hrobky Mergante nosit hezký claymore, takže dává damage okolo 50 HP. A je to hodně znát.

Vlastně mě na tom všem hodně překvapilo, že najednou tu není žádná ostrá hranice, kde se obtížnost zlomila. Ono i když mi to u souboje hlásí Easy, tak to může být průšvih. Ke každému souboji tak musím přistupovat s respektem. Mnohdy to překvapí, protože sundám silnou jednotku a vzápětí prohraju s něčím, co bylo v Classic obtížnosti pohodička. Nechci rozhodně říci, že ta obtížnost je blbě balancovaná, protože tohle je věc, která by se dít neměla, ale napoprvé to docela zarazí ... i když, jsem rád, neboť jsem se dost obával toho, že 1/2 rok je krátká doba na novou rozehrávku. Neopakuju tu tak stejné postupy, tedy opakuju a často narážím, takže stále hledám vhodný postup, který by mi zaručil úspěch a to je to, co mě u hry dokáže stále udržet.

Nuda ... jo, nastaly chvilky, kdy jsem si říkal , že tohle už je moc a hru vypnul. Jenomže za 5 minut jsem jí znovu zapnul, změnil taktiku a postoupil dál ;) A o tom to je. Vím, že najdu sílu maximálně ještě na Hardcore obtížnost, ale je jen málo her, které jsem v životě dohrál ve více úrovních obtížnosti. Většinou proto, že to bylo na jedno zahrátí dobré, ale na další už to nemělo co říci. LoX je někde na půl a to hlavně díky své délce, pořád je to k 50 hodinám hraní a to je na dungeon pro mě dost.

Zítra ten level 30 asi taky nepokořím, ale snad se mu alespoň přiblížím ... :D
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 15, 2015, 22:40:55
Doškrabal jsem se na level 26 a to díky kompletnímu dořešení venkovní lokace v Hamalethu a Nengortovým hlídkám v hradu v Karraze - ty Khornilovo jsem ještě nedal, jak je jich plný počet, je to pořád ještě moc. Možná jsem někde něco zapomněl docvičit, myslím tím třeba Divine Armor, ale pochybuju, že by to mělo až takový efekt. Level, dva prostě chybí.

Každopádně jsem si alespoň otevřel cestu do Rasmury a přes dva obry u cesty nejspíše projdu. Ze severu to nejde, červená wyverna je hodně nade mnou :) Navíc v Halatehu se ukázalo, že boj s démony je taky celkem tuhý. Rasmura by měla být trochu odpočinková oblast, byť i smaragdová wyverna nebude žádné ořezávátko. Ale další obchodník je třeba, shurikeny se jinak blbě hromadí. Díky tomu zloděj používá více meč a už mu to celkem jde.

V Claasic obtížnosti stačilo dojet Varaskel a měl jsem hned navrch, ve Veteran potřebuju Rasmuru a docela se hrozím, co přijde v Hardcore :D V Devonii se s těmi silnými lidskými bojovníky budu potýkat také, takže mě trošku děsí, jak moc se přibližuju oblasti, kde už bych je měl převyšovat. Raději bych si to představoval jako před chvilkou Nengorthovo hlídky, ty padaly jako přezrálé slívy a pořádně mě nedokázaly ani zranit. Zítra to zkusím ještě s nějakým požehnáním, ale moc růžově to nevidím.

Jídlo nyní docela slušně zdražilo, za doplnění zásob z minima na plné 3 dny si to řeklo přes 800 zlatých. Cestovní krystaly také konstantně podražují, ale ještě to jde (z počátečních 100 jsem už lehce přes 500 zlatých). Jediná věc, která je ze služeb asi konstatntní, je cena ubytování v hospodě. Přitom nejlevnější je Velegarn, pak cena roste. Namísto doplnění many a zdraví u klerika ve vesnici, už se prostě vyplatí za 36 zlatých přespat v hospodě 8 hodin. Klerik je možná taky v ceně konstantní, ale asi v rámci jednotkové ceny (např. x zlatých za 1 HP/PP). Čím vylevelovanější postavy jsou, tím je to pak logicky dražší. Ale to jen hádám, je to jen z toho, co jsem viděl a jak mi to přišlo. Bez editoru se mi to testovat nechce.

Rasmura je tedy zítra jasná, pokud neprojdu, pořád je tu možnost to s Khornilem vyřešit hned, bez čištění hradu. Sice nerad, ale musel bych. Proto raději věřím, že dokážu projít a nechat si zbylé 3 prince na test pořadí. Chci si mimo jiné ověřit, že sen ohledně titánů není vázaný jen na Temple of Alnaet, ale pokud navštívím jako druhý např. Temple of Raznet, objeví se u něj.

U Ovengela to vypalo, že rozhovor je stejný a pořád mluví o tom, jak jsem mu zabil bratry, byť mrtvý je jen Nengorth, ale pak tam najednou přibyl jeden odstaveček, kde právě jen toho jednoho prince jmenovitě zmínil. Hra má nejspíše rozhovor daný, ale pořád počítá s tím, že by to někdo mohl udělat jinak a tak tam pak vsune ještě příslušnou pasáž. Ono to působilo jako pěst na oko, ale potvrdilo mi to můj dohad, že hra ohledně příběhu počítá s danou posloupností postupu. Čím nižší obtížnost, tím snadněji to jde asi nabourat.

Hlavně teď začíná mít ten open-world smysl. Varaskel jsem třeba z pohledu úkolů pořešil celý, ale z pohledu nebezpečných oblastí nikoliv. Důvod k návratu nebude tedy jen příběhový, ale prostě tu pořád mám nedořešené resty. Oproti Classic obtížnosti je toho pobíhání více. Opravdu je vidět, že tohle je obtížnost, pro kterou to bylo nadesignované.

Když to teď po sobě čtu, tak si tak říkám, že čím menší postup ve hře provedu, tím delší zápis do deníku mám :D Ale takhle to opravdu je, mám více času sledovat jiné věci a můžu je porovnávat. Navíc ono se to nezdá, za dnešek jsem toho neprošel zrovna málo, jen ten efekt není tak zřetelný ;) Jsem na 30 hodinách a tipuju, že do konce mi ještě 30 hodin chybí.



Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 17, 2015, 14:29:15
Když jsem poprvé do Rasmury vkročil, psala mi hra u save 29 hodin 47 minut. Nyní je to 36 hodin 1 minuta a je to zhruba půl hodiny od chvíle, co jsem až na Gaulena u všech ostatních postav dosáhl levelu 30. Barbar a bojovník dosáhl maxima v palcátu už o level dříve, protože ti mají do počátku ve zbraních úroveň dva. Uvolnilo to další bod a u bojovníka už jsem začal trénovat taktiku.

Jak probíhala cesta do vesnice, jsem si zvěčnil na následujícím videu:

https://youtu.be/QSaBEVRGRjs

Boje v Rasmuře nejsou příliš obtížné, ale jsou tu potvory, které dokáží zatopit:

... ještě vyšší verze vos

https://youtu.be/39DU87YXJkc

... vyšší verze hlodavců

https://youtu.be/O3GMQUzy2j8

... no a nakonec wyverny :)

https://youtu.be/-OgT4XUhyYk

Samotným problémem bývá už terén. Jezera nejsou moc přívětivá a než dojde k boji, jsou postavy často zraněné (vymknutý kotník apod. ... :) ). Není milé, když pak v bojích v akcích selhávají.

Krom toho zde existují dva další zajímavé boje, jeden z Ancient Ogre (https://youtu.be/dSbJeg7HCRc) a druhý z Oldest Odendrum (https://youtu.be/ZWQbFbzcZWQ), od kterého lze navíc získat dar pro bohyni Febret.

Nejvíce mě levelup potěšil u Gaulena, protože ten už má nyní Herbalism na 30 a tím pádem se můžu vrhnout na sbírání bylinek. První, co jsem vybral, byla soukromá zahrádka čarodějnice Wendofel (mimochodem celý záznam dungeonu viz
https://youtu.be/WGttZfRmYdI). Bylo opravdu hezké sledovat, jak z každého trsu beru 5 kusů bylinek. Když to vezmete, 10 kusů tvoří plnou dávku, kterou lze poté vyměnit za bod atributu/rezistence nebo 1 skillpoint. Stačí tedy pouhé dva trsy identické bylinky. A Rasmura je plná bylinek :D Chci s tím ale začít později, rád bych si nejprve ověřil, jestli jsou druhy bylinek pevně dané, nebo se generují náhodně.

Skillpointy jsou obecně problém, už jsem se cenou tréninku dostal přes 7000 zlatých, docela mám obavy o finance, ale kupodivu mi stále narůstají. Jenomže to je za zabíjení potvor, z kterých to padá jako loot, což tedy nejsou všechny. Navíc mám Rasmuru skoro komplet vyčištěnou, chybí už jen Emerald Lake, které jsem zatím jen načal.

Přestal jsem mít docela problém s jídlem. Sice jsem ke vší hrůze zjistil, že kapacita družiny je max. 6 dní, ale sběr bylinek a lov mi to krásně udržuje. Zásoby jsem zlehka doplňoval jen na počátku. Chce to ale sběr časovat, protože pokud je např. zásoba ještě 5 dní 20 hodin a sebere se ovoce s bonusem 8 hodin, doplní se zásoba "jen" na těch 6 dní (4 hodiny tak zbytečně propadnou). Dost toho dělá také to, že běhám do Velegarnu do hospody, kde strávím 8 hodinový odpočinek za 36 zlatých, čímž šetřím jídlo i finance za odpočinek (v Rasmuře je hospoda hodně drahá).

U čarodějky a kleričky jsem akorát zaváhal u nových kouzel. Začínají se objevovat lepší verze a nechce se mi moc cpát body do všeho, co se mi zdá užitečné.  Čarodějka by mohla trénovat Matter to Gold (přeměnu předmětu v zlato), což by mohlo slušně pokrývat nevycvičené obchodování, ale raději jsem to nechal být. U kleričky jsem akorát zvolil Mass Heal, což se naopak ukázalo opět jako dobrá volba (přeci jen do Mass Regeneration ještě 10 levelů chybí a chtělo to už něco silnějšího). Mimochodem jsem si u kleričky všiml, že jsou v popisu v příručce špatně některé dovednosti vs level, na což jsem možná už předtím narazil, ale jako na potvoru jsem si to zapomněl ověřovat ve hře :(

Zbývá tedy jen dočistit zbytek oblasti, zdejší mausoleum a pak se zkusit vrátit do hradu v Karraze. Vlastně přemýšlím, že bych si možná otevřel rovnou cestovní portál v Devonii, ať to mám komplet. Mohl bych tak jít vyprudit pekelné psy do Vilaku - nějak ty jejich přepadovky významně ustaly, ale bude lepší to ukončit už jednou provždy :)
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 17, 2015, 19:26:32
Dovolím si k dnešku dopsat ještě dodatek. Dočištění Emerald Lake byla už jen formalita, poté ještě Mausoleum of Queen Verinhen a Rasmura je prozatím komplet (Temple of Raznet se váže na porážku prince Darthenose). Aby to nebylo málo, došel jsem si ještě v Devonii otevřít cestovní portál, čímž mám nyní zpřístupněnou většinu Xulimy (chybí akorát Vilak a ostrovy).

Do Karragy jsem se díky tomu vracel na levelu 31, přičemž zloděj má neustálou tendenci předbíhat (může na level 32). Z pohledu financí jsem překročil 125 000 zlatých (jen za mausoleum to bylo přes 9k). V Karraze jsem se cvičmo vydal hned na hlídku dvou Yotum Adult a porazil je. Hlásili se mi jako Troublesome, což bylo na místě. V první polovině boje to vypadalo, že mi moc šancí nedají, ale jak se na tah dostal zloděj s čarodějkou, tak jsem jim to věčné stunnování dokázal rozhodit. Tím pádem mám v kapse i bonus za tundru.

Protože cílem celého toho snažení byly hlavně hlídky uvnitř hradu Karraga, šel jsem otestovat ještě je. Byl to vcelku vyrovnaný souboj, kdy bych dokázal získat převahu (zloděj a shurikeny), ale šlo to i bez toho. První hlídku mám, 4 zbývají :) Je dobré to vědět, protože v hradu v Devonii už to budou kombinované jednotky s mágy, kleriky a bardy. V horším případě bude stačit už jen lehce polevelit přímo v Devonii na démonech.

Pořád musím počítat s tím, že nechám prince Khornila žít a tím pádem mi budou chybět zkušenosti i za Temple of Alnaet. Ale jak je vidět, opravdu to obejít jde, jen to zabere více úsilí a je to celkem nepřirozené :D Jenomže když už jsem kvůli tomu musel tohle vše podstoupit, není to zas taková ztráta, jako by tomu bylo v Classic obtížnosti, kde jsem to pomocí Varaskelu dotáhl na level 22 a stačilo to. Ve Veteran obtížnosti jsem o dalších 9 levelů a celou jednu oblast dál (u Hamalethu si teď nejsem tak úplně jistý, ale to je v podstatě jen les a pár pevných hlídek mimo). V Devonii přijdu jen o přístup do vesnice, protože to vyžaduje porazit prince Darthenose.

Obecně mám v plánu vyzkoušet všechny možné kombinace porážky princů, tedy vyčistit si cesty k nim, abych je měl v dungeonu už jen samotné. K tomu pak reakci příslušného chrámu na otevření. Klíčová bude v tomto ohledu rubínová wyverna v Nagiře, protože pokud jí dokážu porazit, porazím určitě i Ovengela. Po dnešku si myslím, že na to dokážu levely nabrat. Sice mi krom Temple of Alnaet vypadne i Temple of Raznet, ale budu se moci trochu "zahojit" ve Vilaku. Ten jsem v Classic obtížnosti použil jako rezervu, když jsem nestačil na dva poslední titány. Navíc to ukáže, jak moc obtížné bude provést něco takového v Hard obtížnosti ;)

Pokud jsem psal o nepřirozeném postupu, ono to vyplývá z pocitu, který z této rozehrávky mám. Po dnešku je jasné, že Rasmura je nadesignována jako oblast pro expení, ale moc mi to nekoresponduje s první částí okolo prince Nengortha. U Khornila se hráč nadře o poznání více, což se natahuje i s rostoucí obtížností hry. Ale to budu moci posoudit až tehdy, jakmile se mi opravdu podaří předchozího cíle dosáhnout - plus dohrát to nakonec i v té Hardcore obtížnosti :)
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 18, 2015, 20:33:01
Po nocční směně jsem tak nějak dneska neměl moc náladu hrát, ale přeci jen jsem malý postup udělal. Po včerejším dokončení Rasmury průchodem Mausolea Queen Verinhen (https://www.youtube.com/watch?v=hb0bPxrndnM), jsem tedy ještě otevřel devonský cestovní portál a pak si to šel vyřídit se dvěmi Yotum Adult do Karragy.

Stihl jsem sice ještě pokořit první z pěti Khornilovo hlídek v hradu Karraga, ale dokončil jsem to nakonec až dnes ráno:

https://www.youtube.com/watch?v=ClMcCNAIAzM

Za tu půl hodinu hraní a přílivu zkušeností se mi podařil u postav leveup a obtížnost soubojů zase krásně poklesla. Jsou to jedny z mála okamžiků, kdy jde progress až takto nápadně vidět. Důvodem je hlavně to, že se celá událost odehrává na jednom místě a zrovna se zadařilo odchytit přelom. Prince podle plánu žije, zítra mě čeká Devonie.

Lehká úvaha nad některými charakteristikami postav ...

V noci jsem si postupně připravoval podklady pro další články a přitom měl dost času nad posledními dny ve hře přemýšlet. Před pár dny jsem dokonce začal překovápat určité části návodu, protože nová rozehrávka ukázala nové souvislosti, ale hlavně jsem si začal více všímat vlastností postav.

Při té příležitosti jsem si na Steamu znovu nalistoval Party creation & character development guide a znovu si přečetl pasáž o atributech. Předtím jsem to jen prolítl, při první rozehrávce jsem se rozhodně nechtěl podobnými texty zabývat. Chyba by spíš byla nezabývat se tím teď. Je potřeba mít na paměti, že třeba backeři měli do hry přístup mnohem dříve a dost lidí tak mělo v hraní náskok a viděli pod pukličku balancování a mechanik.

Vzpomněl jsem si na něj i při nedávné mailové korespondenci s jiným hráčem, kdy jsem dostal otázku zhruba ve znění "proč by měly být sekery lepší, než meče?" Tazatel prostě vzal tabulky přehledu zbraní z oficiálního guide a začal porovnávat vlastnosti těch nejlepších zástupců každé kategorie. Nj, ale to má jeden háček, na který přijdete až po odehrátí hry. Ve hře není nikterak zaručeno, že se hráč ke všem těm typům a druhům dostane.

Základem boje v LoX je parametr útok (Attack) a obrana (Defense) vs uhýbání (Evasion). Stejně jako využívá hra pro výpočet tahů v kole rozdíl rychlosti mezi postavou a protivníkem, pracuje na principu porovnání i u útoku. Veme hodnotu útoku a číselně jí porovná třeba s uhýbáním. Není to oproti Might and Magic až tak odlišné. Pořád to pracuje i s pravděpodobností. Důležité je dát si to do kontextu s hrou.

Uhýbání je bezesporu dobrá věc, ovlivňuje ho krom rychlosti i dovednost Fast Reflexes. Naopak je penalizováno prokletími a nemocemi. Jenomže to má celkem nízký strop a časem přijdou potvory s vysokým útokem, které tu výhodu smažou. V tu chvíli začíná diskuze, zda-li je uhýbání skutečně lepší, než-li zbroj (Armor) a v tu chvíli jsme u stejné poznámky, jakou jsem naznačil výše - nikde není zaručeno, že se postava k lepší zbroji vůbec dostane :)

V současné rozehrávce jsem se právě vydal cestou uhýbání, zbroj trénuje jen bojovník. Na počátku jsem byl citelně penalizován prokletím od pekelných psů, takže trénink Fast Reflexes byla spíše jen taková kompenzace. Když jsem však včera u levelup přemýšlel, jak dál s omezeným množstvím skillpointů, napadlo mě, kolik věcí jsem vlastně trénovat nemusel a výše zmíněný guide Fast Reflexes také rozporuje.

Nikterak mě to nepřekvapuje, protože zadní řada má bonus do uhýbání jen z rychlosti a přitom v uhýbání neselhávají výrazně více, než-li barbar se zlodějem v první řadě. Kdybych si to v Party creation & character development guide přečetl rovnou, těžko říci, jestli bych se tím řídil, ale jak je vidět, nakonec jsem k tomu dospěl taky :)

Samozřejmě, celé je to otázka nastavené obtížnosti hry. Mě v tomhle ohledu akorát udivuje, jakou volnost ta hra ve skutečnosti umožňuje a přitom je stále hratelná. Když to porovnám s DLC k MMX, které bez varování striktně vyžaduje specificky vytrénovaného mága, tak je to nebe a dudy. Celé se to v podstatě smrskává jen na délku herního času, který je s pochroumanou družinou logicky delší, viz moje první rozehrávka ;)

A taky něco málo k obtížnosti ...

Když se za těmi několika dny ohlídnu a spočtu, co jsem vše musel udělat pro porážku Khornilovo hlídek, vyžadovalo to ode mě především pečlivější trénink postav. V tuhle chvíli si u toho říkám, že v horším případě, pokud bych to povoral, pořád tu byla možnost tu pasáž ukončit i bez toho. Vlastně bych se připravil akorát o ten volný pohyb po mapě a volbu pořadí úkolů. Paradoxně bych tak zopakoval to, co jsem udělal už v Classic obtížnosti :)

Když to teď vidím, tak musím jen potvrdil svoje dřívější slova, že ve Veteran obtížnosti je pořád dost prostoru, jak horší rozhodnutí kompenzovat. Ale hlavně je to mnohem lepší volba obtížnosti pro to, aby to hráče donutilo více přemýšlet o efektivním výcviku postav, tedy třeba právě o možnosti šetřit skillpointy.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 19, 2015, 05:21:19
Když už jsem se dostal k té obtížnosti, tak to mohu hned zas o něco doplnit. V průběhu noci jsem si tu vytahoval různé poznámky a porovnával je s tím, jak to ve hře vypadá nyní. A protože se dneska už asi k zápisu nedostanu, tak se alespoň rozepíšu o tomhle ;)

Podle lednových poznámek je hlavním rozdílem v obtížnosti počet zdraví protivníků, což je pravda a je to skutečně ten nejzřetelnější rozdíl. Není to sice žádný konstantní násobek, ale asi by se dalo říci, že to kolísá někde mezi 1/4 až 1/3 na obě strany od Veteran obtížnosti (ta se pokládá za základ). Jestli se mění i něco jiného, je těžko říci, protože interní bestiář ve hře zobrazuje právě hodnoty z Veteran obtížnosti! Pokud tedy hrajete na jiné obtížnosti, může to mást. V noci jsem proto doplnil bestiář na stránkách o konkrétní hodnoty zdraví v Classic obtížnosti (Hard doplním až se k ní dostanu). Podobné nedodělky ve hře docela zamrzí.

Změna platí i pro loot, konkrétně pro množství peněz, které z protivníků padá. Základem je opět Veteran úroveň, v Classic pak padá peněz více, v Hardcore méně. Bohužel, tady mi údaje chybí, ale pokusím se je nějak získat ze hry - je to 41 potvor, kterých se to týká, to bych snad mohl pár soubojů odehrát znovu :D Spolu s tím souvisí i cena služeb - klerik, jídlo a skillpointy, která roste směrem od Classic.

Vše ostatní zůstává stejné, což platí i o extra bonusech za průzkum. Tím mám na mysli zkušenosti za aktivaci cestovního portálu, objevení sochy bohů (zničení sochy Yula) atd. Měl jsem třeba trochu obavy o cenu lektvarů, ale ceny zboží zůstaly shodné. Nic se nemění ani na úkolech a odměnách z nich.

Jediná odchylka je akorát moje poznámka ohledně zkušeností za zabití potvor v hardcore obtížnosti, kdy by družina měla získávat více zkušeností. Moc se mi to nepozdává, ale jak už jsem psal výše, tohle se ukáže právě až s rozehrávkou v této úrovni obtížnosti.

Edit: Málem bych zapomněl. Pokud jde o jídlo, v Classic obtížnosti je maximum zásob 8 dní, ve Veteran je to už jen 6 dní. Možná detail, ale nevycvičená družina to setsakramentsky pocítí.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 20, 2015, 21:08:06
Ráno to vypadalo ještě všelijak, jak jsem narazil v Devonii na silnější démony, tak jsem měl co dělat, jenomže cesta do Tower of Rage vede zrovna přes jednu takovou lepší hlídku. Postupně jsem se prosekal a věž dořešil - jsem rád, že mám před sebou už jen jeden takový dungeon s pastmi reagujícími na kroky, tohle zas stálo za to, i když dělat jsem to samozřejmě celé nemusel. Jenomže kvůli videu to jinak nešlo ... mimochodem, videa teprve postupně uploadnu, bylo toho za dnešek opravdu moc.

Pročistil jsem i útes v Nagiře a utkal se s rubínovou wyvernou (hned 3x). Nebylo to úplně ono, vždycky dva ve skupině přežili, což není úplně ideál, abych zkusil Ovengela, takže jsem to jen dodělal a získal zas kousek zkušeností.

Když už jsem měl z věže Valvet's orb, rozhodl jsem se jít skoncovat jednou provždy s Arraz Gulem do Vilaku. Souboj to byl docela vyrovnaný, měl jsem z toho větší obavy. Přeci jen tady maj ti psi více zdraví, ale ta kombinace kolem Arraz Gula není zas tak šílená. Psi padli a je po všem, splnění jsem ještě oznámil v Rasmuře.

Co naplat, ve Vilaku už toho moc navíc neudělám a cestu k Vilowii mi zatarasila hlídka nad moje síly. Vrátil jsem se proto do Devonie a začal si čistit cestu k hradu a kolem. Hlavního banditu jsem nesunadal, na to nejsem ještě připravený. Minimálně jsem se nevybavil lektvary proti krvácení :) Ale tak tohle byl dost tuhý boj i v Classic obtížnosti. Nechám si ho na později.

Hrad jsem nakonec dočistil a zjistil, že pro bonus za vyčištění musím porazit i dvojici hlídek devoniaptorů. Udělal jsem proto save a porazil je a pak se vrátil. Chtěl jsem si totiž vyzkoušet, jak bude vypadat souboj s Darthenosem, pokud je bude mít po svém boku. Souboj je citelně tužší, ale je to škoda zkušeností. Nicméně jsem z toho udělal záznam a poté hned vyrazil do Temple of Raznet v Rasmuře. Jaké pak bylo překvapení, když se žádné video o titánech nespustilo :D

Vlastně mě to ani tak moc nepřekvapilo, vždyť celou dobu tvrdím, že ta příběhová cesta je nalinkovaná ;) Tohle mi to jen potvrdilo. On ani Darthenos neměl moc uzpůsobený rozhovor, přitom jsem zabil jen jednoho jeho bratra :D

Přede mnou je tedy ještě většina Devonie a Vilaku, zkušeností tedy ještě halda. Learning mám už skoro na maximu, takže levely docela nabíhají. Polovina družiny je na levelu 37, což je o dobrých 6 levelů výše, než tomu bylo v Classic obtížnosti. Jenomže to je akorát tak, abych držel krok :) Je pravdou, že lidské jednotky v podzemí a hradu jsou už pohodička a hlavně, jsou vlastně slabší, než Khornilovo 5 hlídek - je za ně tudíž i méně zkušeností.

Těžko říci, kdy budu zase pokračovat, přeci jen mám před sebou pracovní víkend, ale je zas pravdou, že nyní mám před sebou jen levelování na náhodných setkáních, což je spíše jen rutina. Darthenose jsem sice porazit dokázal, ale u Ovengela si stále nejsem jist, takže ještě pár levelů posbírám a pak se na to vrhnu.

Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 24, 2015, 21:28:24
Chtěl jsem napsat, že jsem se pomalu doškrabal na level 40, ale vzhledem k tomu, že mi ty zkušenosti nabíhají poměrně rychle, tak jsem vlastně ani tak moc dneska neudělal. Učení už mám na maximu, 78% zkušeností navíc je opravdu pálka. Ale ještě než se dostanu k dnešnímu testu, tak pár restů z minula.

Záznam z průchodu Tower of Rage v Devonii:

https://youtu.be/S11Z-tHxlOM

návštěva vůdce Cursed Hounds:

https://youtu.be/FhG7JBmnN3s

a test prince Darthenose, když jsem nechal ty jeho potvory v hradu žít:

https://youtu.be/kLo-kW6fDuA

Jak už jsem popisoval minule, Darthenose jsem samozřejmě jen testnul, abych se podíval, jak to v téhle variantě vypadá. Proběhl jsem si pak ještě kus Devonie, vyčistil cesty od přepadů a podíval se do hrobky Karihama. Moc mě už zápasení s démony nebavilo, tak jsem si udělal testovací save a vyrazil na Ovengela.

Byl to poměrně vyrovnaný souboj, ale z toho rozhovoru jsem rozpačitý. Teprve mě čeká porovnání oproti jiné variantě pořadí, ale vypadá to, že to na jiný postup hrou nakonec opravdu nereaguje. Vydal jsem se totiž ještě do Temple of Golot a zdejší herald dělal, jako bych už o titánech věděl apod. Souboj s ním byl o kousek tužší, než-li s Ovengelem, ale šlo to jinak dobře. Nakonec jsem získal Eye of Taliet a děj se prostřednictvím dalšího snu posunul ... no, jsem teď zvědav, jestli proběhne před Temple of Alnaet i ten sen, který tomuhle měl předcházet :D Navíc jsem zjistil, že jsou dány napevno i bonusy za zavření studny, v Temple of Golot je to 6000 zk. To mi předtím uniklo.

Sice jsem pevně danou posloupnost průchodu hrou tušil, ale přesto mě to trochu překvapilo. V tu chvíli ta volnost, kterou jsem si zařídil, vlastně postrádá smysl. Klidně bych teď asi mohl vyrazit na lov titánů, ale tak nějak si říkám, proč si dělat hru těžší, když to nyní už postrádá význam?

Ale tak k něčemu to samozřejmě dobré bylo, minimálně vím o pevně daných bonusech za studny duší ;) Na zítřek mě tedy čekají zbylí dva princové, dva předchozí chrámy a nejspíše i ostrovy. Vlastně ono by bylo co dělat, pořád jsem se ještě netknul bylinek. Rád bych si někde poznamenal, kde co bylo a kolik jsem čeho nakonec sebral. Jenomže to je docela piplačka :D Když to půjde dobře, o víkendu bych mohl finišovat.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 25, 2015, 11:21:44
Musím se oproti včerejšku trochu opravit. Když jsem ty rozhovory začal skutečně důkladně porovnávat, tak jsem nakonec rozdíl našel. V případě, že jsem nechal Darthenose, Khornila anebo oba žít, měl Ovengel o jeden dialog více.

O to více jsem nyní překvapený. Když tedy hra přeci jen umí reagovat na takovéto události, proč je tedy ten rozhovor vždy stejný, jako bych šel vždy po té samé příběhové lince? Ono to působí dost blbě, když vám Ovengel řekne, že jste mu zabili všechny bratry a vzápětí mluví jen o Nengortovy nebo o dvou mrtvých bratrech.

Podobně podivně působí Darthenos a jeho peti. I když jsem mu je zabil, pořád dle popisu na mě hladově koukaj :D Teprve ve chvíli, kdy rozhovor končí, tak na to hra zareaguje změnou dialogů.

V principu jde o detail, kdo tu hru hraje prvně, těžko bude něco extra přeskakovat a půjde prostě po naznačené lince. Je to logické, protože tak roste i obtížnost soubojů. Pro mě je to ovšem docela kaňka na příběhu. Když už jsem přijal tu myšlenku open-worldu, tak jsem zkrátka čekal něco jiného. Vím, že team zápasil s angličtinou a ono to není zas tak málo textů, pro které by se musela udělal alternativa, tak snad v druhém díle ;)

Ale teď ještě ke včerejšku a videům ...

Takovým hezkým zadostiučiněním bylo najít poslední hlídku lidských stráží u brány před Vilakem a otestovat si ten pokrok, který moje družina udělala od dob, kdy by takováto hlídka byla více než-li impossible :D

https://youtu.be/KX6bwnZISpk

S pastmi reagujícími na kroky jsem se nakonec seknul, Mausoleum of King Kariham je další v řadě:

https://youtu.be/zan0kKbmtc0

A teď se tedy dostávám k pořadí princů, kde jsem se včera nakonec rozhodl pro linku Ovengel-Darthenos-Khornil. Nejsilnější tedy první:

https://youtu.be/HBtwxlzAwg8

Protože mě samozřejmě zajímala reakce hry na pořadí chrámů a snu o titánech, šel jsem rovnou zkusit Temple of Golot. Nic se nestalo, ale jak už jsem psal, teprve uvnitř mě to překvapilo. Viz boj s heraldem a následovný sen:

https://youtu.be/hz_WPr4ywMw

popř. samotný sen:

https://youtu.be/ocb5hlpeJ5A

Testování mám tedy za sebou, tak snad dojde i na samotnou hru :D
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 25, 2015, 21:49:13
Myslím, že pro dnešek toho bylo tak akorát :) Nashromáždil jsem zas haldu materiálu a znovu se ukázalo, jak je zbytečné spekulovat, když se stačí jen pořádně dívat :D

Přemýšlel jsem, jak se asi teď ty úkoly do žurnálu zapisují a tak jsem se prostě koukl. Mno, jaké pak bylo překvapení, že každý záznam má svoje ID, takže se to řadí tak, jak jsem to měl podle vývojářů dělat, nikoliv tak, jak to ve skutečnosti ve hře dělám já :D Tím padlo celé to martýrium okolo open-worldu, protože tohle pro mě open-world prostě není. Ale teď k dnešnímu pokroku.

Dle očekávání jsem dorazil zpět k Darthenosovi a vyříkal si to s ním:

https://youtu.be/E0-hprxGSsw

V jeho případě asi na pořadí princů nezáleží vůbec, má poměrně nezaujatý monolog. Chvilku jsem přemýšlel, že bych s klíčem zašel rovnou do Temple of Febret, ale šel jsem nejprve na čerstvý vzduch a prošel si zpřístupněnou vesnicí:

https://youtu.be/JXKOZToZEjA

Rozhodnuto bylo ve chvíli, když jsem zaplatil za loď Tilion. Už jsem jednoho titána zkoušel (Xilionte v Geldře), ale dopadlo to neslavně :) Nifonte mi přišel schůdnější, přeci jen je ze všech titánů nejslabší, takže bych jeho útoky už mohl ustát. Nasedl jsem tedy na loď, Eye of Taliet mi zadalo souřadnice a za chvilku jsem stát před samotným Nifonte. Souboj nezklamal, v poklidném rytmu jsem ho udolal. Sice je to delší souboj, ale dá se dobře uhlídat.

https://youtu.be/a2zIDepKy6Y

Zajímavostí bylo ovšem naběhlé video na konci, protože tohle video se normálně objevuje po vstupu na nádvoří Temple of Alnaet. Ale hra asi usoudila, že už je dost blbé mi existenci titánů tajit, když už jsem jednoho porazil, takže mi milostivě řekla o všech ... právě zabitého Nifonte nevyjímaje :D

Další kroky už byly poměrně jasné. Na Xilionte ještě nemám, musím jít holt poexpit, takže do Temple of Raznet a sundat dalšího Yul Heralda:

https://youtu.be/6Opw7fgKWcY

Málo, chtělo by to ještě něco ... Vzpomněl jsem si na čarodějnici Vilowii. Přeci jen, nechce se mi teď likvidovat hlídky v Devonii a ve Vilaku. Když už jsem prubl toho Nifonte, chtělo by to tuhle linku dojít dále. K Vilowii vede strnitá cesta, hned dvě silnější skupinky démonů ve Vilaku brání cestu na její mýtinku v Nagiře:

https://youtu.be/s4AZA1xcmI4

https://youtu.be/8rhbAOfhGSw

Nakonec jsem tam tedy dorazil, sundal poslední pevnou hlídku pro cesty v Nagiře shrábl bonus za vyčištění oblasti (teď už jen takové drobné zkušenosti) a zašel za Vilowií:

https://youtu.be/XuaLZQ0XBQU

Nějak jsem to neuhlídal a Gaulen se odporoučel, ale co se dá dělat. Nebudu to přece kvůli němu nahrávat :D Tím pádem jsem pořešil poslední čarodějnici. Abych nezapomněl, u dvěří stráží Cursed Earth Guardian, což je potvora, která se sice nyní hlásí jako Easy, ale podcenit ho by byla velká chyba.

A je to tady. Další test Xilionte. Nabral jsem zásoby jídla a vyrazil do Geldry. Titán stál tam, kde byl i při minulém pokusu, jen jsem neudělal stejnou chybu a nejprve si odpočinul. Souboj je to o poznání tužší, ale kupodivu je jen o pár minut delší. Rozdíl ve zdraví mezi Nifonte a Xilionte není totiž až tak velký.

Titán padl a mě se moc nechtělo nechat Geldru jen tak. Tedy znovu se sem později vracet. Došel jsem pro nové zásoby jídla (spotřeba je v Geldře opravdu velká) a zašel si pro dvě sféry energie a pro skleněnou sovu (dar pro Taliet), kterou hlídá Yotum Ancient:

https://youtu.be/Y1zi-DsMFes

Naivně jsem si myslel, že bych mohl nyní projít i chrámy v obráceném pořadí :) Vzal jsem to tedy přes oltář Taliet v Karraze do jejího chrámu a prosekal se až k tuhé hlídce oltáře:

https://youtu.be/OmZ6Pd37evw

Věděl jsem, co mě čeká a podle průběhu boje usoudil, že bych zdejšího Yul Heralda mohl zkusit. Zkusil ... jednou, dvakrát ... nedal :D On sice nemá moc zdraví, ale je na mě docela tuhý, takže to nebudu lámat přes koleno.

Pořád mám nedořešené dva předchozí chrámy, tedy krom toho i prince Khornila. Levelovat mám tedy pořád kde. Vlastně podobně jsem narazil i při minulé rozehrávce. Jakoby mezi těmi prvními dvěma titány a druhými dvěma byl nějaký skok. Je jasné, že dokud nebudu snadno porážet silnější skupinky démonů, mám ještě dost času :)

Jediné co je zase o kus nepříjemnější, je cena jídla. Ještě chvilku a za 3 dny zásob to budou 2000 zlatých.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 26, 2015, 19:12:52
Dneska jsem měl spíše polopracovní den. Po včerejší instalaci nových ovladačů ke grafice jsem nějakým záhadným způsobem přišel o zvuk. Nutno podotknout, že už tu mám druhý den nainstalované Windows 10 a úplně bez potíží se to neobešlo (klonová obrazu mezi monitorem a televizí špatně přejímá rozlišení). U zvuku  se přeplo akorát zařízení, čehož jsem si ráno nevšiml. Docela jsem si oddychl, protože případné nekompatibility jsou věc, které se u nových Windows obávám nejvíce. Pokud to budou jen podobné hardwarové epizodky, budu jen rád :)

U samotné hry jsem pak přemýšlel, zda-li pokračovat, nebo se vrhnout na čištění nebezpečných oblastí. Na dnešek byl naplánován release druhé bety k Might & Magic Heroes VII, takže jsem se chtěl přednostně věnovat tomu. Jenomže ráno k žádnému release nedošlo, tak jsem zapl LoX a zamířil si to do Temple of Nalaet.

Je to podobně přímočarý dungeon jako Temple of Raznet, akorát pasti už tu dávají více zabrat (mají složitější mechanismus). Navíc přepadové hlídky jsou tu celkem v pohodě, nejvíc dá zabrat akorát pevná hlídka se dvěma lichema. Nechtělo se mi moc plýtvat manou, tak jsem je naháněl zbraněma. Yul Heral byl poněkud překvapený mojí přítomností, ale oproti tomu v Temple of Taliet je přeci jen slabší, takže jsem ho po pár minutách udolal.

https://www.youtube.com/watch?v=3QSU50Ve2Ps

U kleričky se mi teď paradoxně láme level, kdy už dobírám Ray of the Gods, nejsilnější útočné kouzlo pro kleriky. Tím jsem zrovna v chrámu dostal ještě do meziobdobí a protože ani poll many není zrovna velký, raději to používám na podpůrná kouzla. Ray of the Gods začne mít smysl až na maximu, pak to umí už lecco nemrtvého sundat na jedno zakouzlení. U čarodějky mám Lords of the Thunder, což je jako většina plošných kouzel magie vzduchu ideální na paralyzování skupin. Problém je opět ta mana. Většina práce tak zůstává na bojovnících.

Ostatně čarodějka už delší dobu jakoby zaostává (v porovnání se střední částí dosavadní hry). Naopak se dopředu nahrnul Gaulen. Jak už mu nemám extra co cvičit, tak jsem začal opět přidávat i do luku a protože má většinou kliku, že doráží, tak dostává zkušenostní bonus. Postupně se mi tak postavy vyrovnaly a dneska jsem končil na levelu 48. Když si uvědomím, že v Classic obtížnosti jsem měl touhle dobou už hotovo ... :D

Po chrámu jsem se vrhnul na Southern Ancient Ruins v Devonii a dodělal je i s náhodnými setkáními. Nejsilnější zdejší jednotky mi dala nakonec zabrat méně, nežli pětice Mormur:

https://www.youtube.com/watch?v=iB1Fa13Lqec

Poté jsem se vrátil k náhodným setkáním do Temple of Nalaet, abych to neměl tak jednotvárné. Znám sice už všechny souřadnice na ostrovy, ale to bych chtěl nechat na zítřek. A po chrámu jsem totéž udělal iv Northern Ancient Ruins, tedy vyjma hlídky před Temple of Valvet.  Chvilku jsem přemýšlel, že bych jí zkusil, ale raději ne :D Hezké ovšem bylo, jak jsem poskočil o ty 3 levely od levelu 45, tak se zlomila i obtížnost u střední třídy démonů. V podstatě jsem to mlátil hlava nehlava.

Do hry už totiž zčala silně zasahovat vylepšená iniciativa, protože to barbar a bojovník cvičí. Stejně tak mistrovství zbraní. U ostatních to dělá zase o kus navýšená rychlost (1 Speed = +1 k Iniciativě). Chvilkama to pak vypadalo tak, že jsem půlku boje útočil nejprve já (halda tahů u postav a první na řadě), takže než se dostali démoni ke slovu, byla jich jen polovina :D

V Classic obtížnosti jsem tohle řešil zásobou many u kleričky, takže efekt je podobný, u nemrtvých dokonce lepší, ale ti bojovníci prostě chyběli. Je to ohromný rozdíl, který je znát hlavně v delších bojích. Quick Strike u zloděje je taky dobrá věc, pomohlo mi to teď šetřit shurikeny na bosse, protože jsem jimi už zbytečně plýtval. Hra se opravdu výrazně zrychlila.

Jediná věc, kterou jsem ještě nedopiloval jsou zbraně. Gaulen už má obchodování skoro na maximu, takže bych mohl nakupovat za celkem přijatelné částky, ale zatím si nejsem ještě jist, jak moc mi začnou peníze ubývat u nákupu lektvarů a samozřejmě bych rád ještě dokoupil nějaké skillpointy. Podle mě budou přelomovým místem ostrovy, neboť tím zůstanou už jen 2 titány a 2 chrámy + jih Vilaku (Z, S a V nejspíše zvládnu už teď).

U peněz jsem totiž udělal jednu chybu. Zapomněl jsem si vést poznámky, kolik zhruba jsem tak mezi jednotlivým levelup postav nashromáždil. Přesně tohle jsem si chtěl vést kvůli plánované Hardcore obtížnosti, abych nedopadl jako teď :D Mám nějakých 350k a bojím se na ně sáhnout :D Přitom jídlo jsem třeba pořešil poměrně dobře a nakupuju ho minimálně. Když už obíhám obchody kvůli shurikenům, tak rovnou otrhávám ovoce kde se dá a přiměřeně si k tomu plánuju odpočinek, abych neodpočíval zbytečně často, popř. to vemu do hospody do Velegarnu. Vilak dá třeba asi zabrat, ale na to si v pohodě vydělám z úkolů. No, byla by to asi nuda, kdybych na nic nezapomněl :)

Nejvíc se ovšem děsím těch poznámek, co tu mám :D Mám teď před sebou dva dny nočních, tak ve chvilkách volna si to snad nějak sesumarizuju.
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Srpen 30, 2015, 11:53:28
Stojím na hranici levelu 58, přičemž jsem dlouhou dobu držel level jen na 50 a jsem trošku zmatený. Level 58 se mi nabízel i v Classic obtížnosti, ale nebyl důvod ho trénovat do maxima, vlastně level 50 vůbec překračovat, ale tady jsem najednou u stejného čísla a před sebou mám už jen Hell Land a Temple of Valvet (Khornila a Temple of Alnaet vynechám, za to moc zkušeností nebude). Přemýšlím tedy o tom, o kolik sem si vlastně dovedností Learning pomohl?

Obtížnost totiž začíná přituhovat a zatím to vypadá tak, že na to, na co jsem v Classic stačil s určitým levelem, ve Veteran potřebuju zhruba o 10 levelů více. Pomalu to začíná naznačovat, jak se to bude tvářit v Hardcore obtížnosti. Navýšení zkušenostního zisku by tedy v Hardcore bylo nakonec docela logickým krokem - no, nechám se pak překvapit.

Je to klasický rozpor, který tu vzniknout musel, protože ono je něco jiného, když nad tím člověk dumá nad "papírem" a když to pak vidí v praxi. Rozestup mezi levely se ve hře sice zvyšuje velmi pozvolna, ale zkušenostní zisk oproti tomu už neroste tak významně, takže ta křivka dosažitelného levelu už není tak strmá, jako tomu bylo v první a druhé třetině hry. Začínám pochybovat, že se dotknu hranice levelu 70.

Zároveň jsem se trošku rozšoupl s dovednostními body a nakoupil jsem jich něco za 60k (asi 5 bodů). Penězma jsem se dostal nad 650k a pořád je co prodávat. Od včerejška jsem ovšem začal více používat lektvary, takže raději jsem s rezervou opatrný :D Pokud jde o jídlo, tak o to jsem se obával úplně zbytečně, to už nekupuju vůbec. Našel jsem docela optimální způsob a řeším to sběrem ovocných stromů/rostlin na cestě Varaskel-Hamaleth-Nabros-Rasmura-Devonie-Velegarn. Zjistil jsem, že se tak dají zásoby úplně v pohodě doplnit do maxima a než je akcemi spotřebuju, rostliny se obnoví. Při té příležitosti vždycky oběhnu i obchodníky a skoupím shurikeny.

Ale abych nepředbíhal ...

Včera jsem se vrhnul na Vilak a krom jižního Hell Land jsem pořešil všechna přepadení a hlídky. Poté jsem se zas rozhoupal znovu prubnout Yul Heralda v Temple of Taliet a vzal jsem to opět i s hlídkama a přepady:

https://youtu.be/l3x5LOFULp8

Přituhuje, ale pořád to ještě jde. Trochu oddychu jsem nabral až na souostroví Varas Talak, kde jsem si užil několika jednoduchých bojů

https://youtu.be/3u_xWu7MKkI

https://youtu.be/Rt_0j4xD1WQ

až po zlatou wyvernu:

https://youtu.be/d_IS8dR1SeY

Ze zázračné truhly jsem si vybral katanu pro zloděje (ulnalum kvalita), řemdihy a spol. holt dokoupím v obchodem v horší kvalitě. Je škoda, že z truhly lze vzít jen jednu věc.

https://youtu.be/USDRQD8HinA

Největší výzvou se tak tradičně stalo Mausoleum of Queen Yandra:

https://youtu.be/9HivJyWRvOk

Naštěstí předposlední dungeon s "krokovacími pastmi".

Mno, ta větší zábava přišla až nyní. Už prakticky není moc kam jít a kde polevelit, takže jsem dobral zásoby jídla a vyrazil do Pernitie za titánem Kronante. Najít ho byl úkol sám o sobě a ani boj nebyl zrovna jednoduchý:

https://youtu.be/cq2O1ugomO4

Ale pokud jsem ho dokázal porazit, je jasné, že posledního titána už porazím také. Akorát se k němu musím nejprve dostat :)

Návštěva Temple of Kersket už byla celkem triviální, oproti Temple of Taliet mi to nepřišlo složitější (z pohledu běžných bojů). Překvapil akorát samotný Yul Herald:

https://youtu.be/HeTiolx4e1I

Pokud pominu vynechaného heralda z Temple of Alnaet, je tohle vlastně předposlední herald před finále hry, takže se zas není moc čemu divit.

Stojím tak nyní v Hell Land a rozmýšlím postup dále ...

Jen tak pro ilustraci, co se tu nachází za jednotky:

https://youtu.be/NUN2PHQd7TU

Abych nezapomněl, šel jsem si to nakonec vyřídit i s vůdcem banditů, v tuhle chvíli už nikterak překvapivý boj:

https://youtu.be/0wVfch8rsuQ
Název: Re:LoX - Rozehrávka v obtížnosti Old-School Veteran
Přispěvatel: Elemir Září 03, 2015, 16:23:45
Musel jsem si po včerejšku udělat menší odpočinek :) Dohrávka se mi nakonec díky pracovním dnům roztáhla, ale včera v poledne jsem konečně do svého cíle dorazil ...

Po úvodní hlídce démonů jsem se po chvíli cvičmo pustil do hlídky před Lávovým jezerem, protože to je jediná překážka mezi mnou a titánem Velioronte:



Povzbuzen úspěchem jsem udělal otočku o 90° a namířil si to zpět do Devonie a k bráně Temple of Valvet. Tu hlídá extra tuhá demonní hlídka, ale co kdybych jí dokázal porazit?



Dokázal, ale beze ztrát to nebylo. Každopádně je to přelom ve hře, protože už z minulé rozehrávky vím, že jakmile dokážu tuhle hlídku porazit, můžu už v podstatě směle napochodovat do finále. Vlastně teď nemůžu, protože jsem za 1) neporazil titána (nemám klíč) a i kdybych ho měl, tak za 2) jsem ještě nevyčistil Temple of Alnaet, takže by mě to dovnitř stejnak nepustilo :)

Velioronte byl první na ráně. Chvilku jsem zas pobíhal po Vilaku a čistil náhodná přepadení. Jakmile jsem měl splněno, namířil jsem si to severně přes jezero, na malý ostrůvek, ne nepodobný tomu, co měl titán Nifonte:



Souboj to byl už opravdu pohodový, na konci ještě proběhlo video k ukončení úkolu The Titans (samostatně kdyžtak viz https://youtu.be/7KwAQDwrbcg). Titán padl, sebral jsem klíč a jeho duši a vyrazil dále. Jenom k té duši Velioronte, jak se ve hře loot generuje, tak se mi stala velmi zajímavá věc. V Temple of Valvet jsem potom v těle jedné mrtvoly našel druhou duši Velioronte :D Poměrně příjemný bug, protože ta jeho dává zrovna nejvyšší bonus do atributů.

I když, nakonec jsem do konce hry nepoužíval nejenom bylinky a trofeje s perma účinky, ale ani jsem nepoužil duše titánů. Chtěl jsem to původně zkonzumovat najednou i s bylinkami, ale jak se ta hra začala natahovat, tak už jsem nenašel sílu projít všechny mapy a bylinky sesbírat. Nechal jsem si to proto na nějaký extra test. Používal jsem akorát cauldrony a studny.

Nyní přišel klíčový okamžik, protože cesta vpřed už nezbyla. Naopak, musel jsem udělat čelem vzad a odcestovat do Karragy za princem Khornilem. Nakonec se mi tedy povedlo to, co jsem na počátku hry chtěl - dokonale rozházet příběhovou linku :D Khornil má totiž klíč od Temple of Alnaet a jak jsem již psal, bez uzavření studny v tomto chrámu nemůžu do finálního dungeonu - Temple of Valvet.

Nejprve jsem šel proprudit kapitána Kurose, což je již několikrát zmiňovaná příběhová hlídka, kterou nelze porazit. Čekal jsem, že to má nějakou alternativu pro družinu s vysokým levelem, ale spletl jsem se :)



Nechal jsem to proto být a šel jsem rovnou za princem Khornilem. Je to jeden z těch zajímavějších rozhovorů, ale boj už byl jen formalita:



Na konci ještě proběhlo video k ukončení úkolu The Impious Princes (kdyžtak samostatně viz https://youtu.be/VBznekNHrXY).

Popadl jsem klíč a vyrazil do Temple of Alnaet v Cunavarnu. A tady se už doslova rozesmál :D Jakmile jsem vstoupil na nádvoří chrámu, spustilo se úvodní video úkolu The Titans:



Hezké, akorát že titáni už jsou dávno po smrti :D On se ten úkol mimochodem zapsal už dříve díky získání Eye of Taliet v Temple of Golot, kde se právě tahle příběhová linka posunula. Ale tak beru to, kdo hru nezná, asi stejnou obkliku jako já dělat nebude a chrám nejspíše navštíví mnohem dříve. Z chrámu jsem navíc pořídil komplet záznam, protože jsem chtěl mít zvečněno, jak high level družina masakruje osazenstvo low level dungeonu :)



Popř. tu mám výstřih ze samotného rozhovoru a boje se zdejším Yul Heraldem:



V Cunavarnu mě samozřejmě čekala odměna:



a tím jsem tak nějak splnil skoro vše, co se před finále dá. Vlastně zbyly ještě vedlejší činnosti a pár extra monster.

První jsem napochodoval do arény v Sorrentii a po 68 zápasech jsem se stal jejím šampiónem:



Protože všichni princové už padli, mohl jsem jít proklepnout démona Xabraluze do Vilaku a pořídit tak záznam obou možností konce rozhovoru o jeho rohu:

1) vyřešení jeho hádnaky



2) domluva silou



Zůstal jsem nakonec u té varianty s bojem. Když už jsem poslal všechny démony do pekla, tak tu přeci nenechám jednoho běhat :)

Podobně jsem vyběhl i se skřítky s otázkami a napadl je. Za Earth Guardiana je přeci jen více zkušeností. V průběhu toho všeho jsem pořešil i zbylá perma požehnání a zničil všechny sochy Yula.

Chtě nechtě jsem nakonec musel stanout před Temple of Valvet a vejít. Uvnitře je to samá nemrtvá hlídka a tuhé přepady. Je to navíc jediné místo, kde lze potkact Lich Kinga (https://youtu.be/H7a6QoKZ8aE). Boj se dvěma Cursed Guardiany (https://youtu.be/o0wU164Oip8) je v tomhle všem jen takový oddych, završený nejtužší skupinou nemrtvých během přepadení (https://youtu.be/D47SSQFQVtU). Oltář je očištěn a cestu k Yul Heraldovi volná.

Nechtěl jsem nic podcenit, takže jsem si zašel dokoupit lektvary, ale jak jsem měl za chvilku zjistit, zbytečně jsem to přehnal. Podstatné jsou hlavně lektvary many a i těch není potřeba tolik. Na druhou stranu jsem před nákupem disponoval 855 803 zlatými a po nákupu mi stále ještě zbylo 840 461 zlatých :D Vím, trochu jsem to s tím skrblením přehnal :D

Yul Heral už pro mě nebyl žádné překvapení, přeci jen ho už znám z předchozí rozehrávky, ale hodně mě překvapila jednoduchost toho boje. Takhle družina a s tímhle výcvikem tím prošla jako nůž máslem. Ale tak je to dobře, proto všechno jsem vlastně celé ty peripetie okolo levelování podstupoval (na mapě opravdu nezbylo nic, za co bych ještě mohl dostat zkušenosti ... zpět, pár zapastěných truhel v Pernitii, ale to nedá ani 0,01% nového levelu).



Uzavřel jsem studnu a prohlídl si video o konci úkolu The Divine Temples:



které hned poté nahradilo tolik očekávané závěrečné video hry:



Uf, je to za mnou. Výsledek jsem umístil do Síně slávy (http://www.svetmightandmagic.cz/pmm/pmm_sinslavy.php?dil=lox). Už to sice netrvalo 130 hodin, ale pořád jsem se dostal někam mezi 75-95 hodin. Level postav se vyšplhal na 65-66. Jsem rád, že jsem to zdolal. Ke konci byl největším soupeřem právě čas - místama to už začínalo být zdlouhavé, ale nikoliv otravné. Toho jsem se právě obával nejvíce, že jsem to rozehrál příliš brzo po první odehrávce. Každopádně jsem rád, že jsem obtížnost zvýšil, je to skutečně o něco jiný zážitek. Na druhou stranu ... teď tu mám další haldu materiálu ke zpracování :D Pomalu se do toho pustím.