Čeká mě dořešit jednu nízkolevelovou zakázku s půlnočnicí, u ní mi bestiářem doporučená taktika moc nešla a netuším proč - Yarden by ji měl přišpendlit stejně jako polednici, ale ona jím v pohodě prochází, čímž je tak nějak nesmrtelná. Rozdíl levelů je teď tuším 6 v můj prospěch, tak jsem zvědav, jestli to na to bude mít vliv. Zůstal jsem preventivně u patche 1.03.
Nicméně toto je moderní RPG hra, takže se nemůžu zbavit pocitu, že mě za to hra neustále trestá a že kdybych se na zkoumání vykašlal a šel jen hlavní děj, tak by mě naopak hýčkala a chválila. Je to asi první RPG hra s otevřeným světem, která vyloženě zakazuje hráči zkoumat svět.
Potřeboval bych tedy vědět, co zanmená ta značka. Myslím, že by to asi měla být petarda, ale nevím, jak jí použít a normálním házením to nedělá nic.
Bodově jsem to nechal tak, jako na levelu 10, tedy syslím (zůstalo mi 7 volných). Zatím nebyl důvod zvyšovat ani mečové dovednosti, jsem na levelu 18 a přijde mi, že hra se zase zjednodušila. Usekal jsem tu bandu na levelu 23-24 (nesmím se teda nechat zasáhnout, protože šlupky dávají docela slušné), u golemů a upírů se v podstatě nezapotím ... Zvyšovat obtížnost už ale nebudu, spíš to dál nechám bez těch rozdělených bodů. Jsou tu totiž určité souboje a typy bojišť, kde to přeci jen skřípe a u těch bych si přeci jen rád nechal rezervu :D
4Milhaus: Kromě těch 2 bodů v Axie mám všechno ostatní jen v mečích (slabý a silný styl). Červených mutagenů taky mnoho nemám. Potíž je, že mě to nijak nenutí nic navyšovat, navíc mám docela slušné meče. Uvídím, jak to bude teď ještě s potvorama, chtěl bych se kouknout na pár zakázek do levelu 25. Zatím jsem z města moc paty nevytáhl.
Zatím zvažuju, jak postavu dále rozvinout. Pro mě je celkem přirozené, nechávat si rezervu na pozdější doškolení postavy dle aktuálních podmínek.
To je tak, když se dělaj přehnaně komplikovaný questy :-D. Kdyby se drželi klasickýho "jdi a najdi/dones", nemuselo se jim to stávat :-p.
Přijde mi to, jako že se autoři za každou cenu snažili udělat "záporáky" z obou dvou stran a vykašlali se na logiku... odkud já jen tenhle přístup znám... jop, DA. Bude to prostě jen moderní.
Co tady čtu, tak to vypadá, že je tu přesně ten typ voleb "tak si hoď mincí, kdo umře". Nemám to ráda. Některý lidi jo, chtěj svou "šedou" a "komplikovaný rozhodnutí". Problém je, že pokud je rozhodnutí mezi šedou a šedou, nebo mezi smrtí a smrtí... tak si můžu rovnou hodit mincí a nijak komplikovaný to neni. Vážně, kde je ta komplikace? Lepší to bejt nemůže, horší už taky ne...
O resetu postavy jsem zatím jen četl, ještě jsem k tomu nedošel, ale ve dvojce to skutečně šlo, takže nemám pochyb, že to skutečně implementovali i sem. Když na to narazím, tak dám určitě vědět. Je to spíš hračička pro ty, co si chtějí vyzkoušet různé buildy a nehrát celou hru znovu. Ve dvojce ani nebylo moc snadné se k tomu dostat, vedl k tomu docela zdlouhavý úkol.mě by se ta možnost restartu docela hodila, jelikož začínám mít stále víc pocit, že znamení jsou k ničemu a že byla chyba do nich dávat body. Především kvůli jejich samotné praktické použitelnosti během boje. Zatímco víceméně každá obluda jde v klidu umlátit mečem, tak znamení zde mají roli spíše podpůrnou, než čistě ničící a to ještě na každou obludu funguje jiné. Tedy nedá se tím zřejmě něco vyloženě zabít, snad až na vlky, které tím ohnivým dávám na jednu ránu.
Elfové mě obecně zklamali, tu velitelku jsem taky dorazil, akorát mě se nějakým zázrakem povedlo zvednout meč, takže jsem je za chvilku sekal s ním. Je tu hodně postav nebo odkazů, ale vývojáři s tou linkou vůbec nepracovali. Rozhodnutí z dvojky se tu projevují, ale ne v takové míře, jak bych čekal. Dost postav se prostě jen mihne někde na pokraji příběhu a nic. Jenom doufám, že to není jen příprava na bambilión DLC.
Setové vybavení už můžu dělat dvojí - kočičí a gryfí. Na tu gryfí jsem narazil v jeskyni u vísky, co jí tak tvrdošíjně říkám Podhájí :) Ona je to nakonec jiná víska - prostě ta víska, odkud začíná úkol s ježibabama. Kočičí jasně vede, ale od Krále žebráků jsem dříve dostal za osvobození půlčíka lepší lehkou zbroj a mečů mám habakuk. Mám už i nákresy na vylepšení těch setovek + k tomu i na jaguáří set, který zatím ani neznám. Našel jsem to na pár místech, nejvíce toho měl jeden zemní elementál ve svém pokladu, ale tomu jsem to úplně normálně vyfoukl před nosem bez boje - to byl asi ten stejný, jako u tebe :) Jinak úkolově to bylo jasně dané, akorát mě zklamal ten výsledek. Vylepšené setovky jsou pro level 24-25 a ty základní opravdu za nic nestojí. Ale teď jde o to, jak je to s těmi kováři, protože všechno mě odkazuje na toho trpaslíka ve Vranově, co by měl být mistr, jenomže on se mi hlásí jako tovaryš. Netuším, zda-li i tohle nemá vliv na statistiky vyrobených věcí.
U zakázek mi taky převažují ty, co jsou jen opsané podle mustru dojdi, použij zaklínačské schopnosti a dokonči to. Lepší je to s těmi městskými, nebo možná lépe s těmi, které jsou nějak spojené s hlavní dějovou linkou. Nejzajímavější bylo z těch čistě zaklínačských asi setkání s Lethem. Později se totiž ty triviálnější stávají snadno zapomenutelnými - na začátku t bylo jiné, když to alespoň představovalo určitou úroveň výzvy. Jenomže jak se ta úroveň snižuje, je to mnohem větší rutina. Došel jsem i na východ mapy do hnízda wyveren (známá scénka z trailerů). Paradoxně mi daly více zabrat ty menší na hnízdech, ta královská padla rychle. Přijde mi, že čím je potvora větší, tím je taky pomalejší a tím méně nebezpečná. Hezké pak je, když mi mapa ukazuje poklad střežený mimořádně silnou potvorou a on je tam medvěd na levelu 7 :D I když, později jsem se v rámci příběhu dostal k medvědovi s levelem 12 a trochu jsem situaci podcenil.
Pokud jde o množství zakázek, taky mi nepřibývají. Občas místo toho vidím nové vykřičníky na mapě, když si zrovna někdo vzpomene, že by mi taky mohl dát úkol. Paradoxně je to ale namíchané, takže poté, co jsem tu kosil potvory na 15. levelu, mě hra zavedla ke ghúlům na levelu 2. Hlavně v tomhle ohledu jsem čekal ten svět živější, že zakázky prostě jen tak nevyčerpám. Radiant questy ve Skyrimu byly sice blbost, ale pár zajímavějších úkolů si CD Projekt mohl nechat bokem a sevírovat je postupně. Do ohlášených datadisků je ještě daleko.
Pokud jde o ten příběh s baronem, já to dělal z jiného konce (viz "problémy" s potracenkou, tedy šel jsem na to tak, jak naznačuješ v předchozím příspěvku), za mě byla proto jasně v kurzu ta druhá varianta, která je odvyprávěna jako rozuzlení příběhu. Anna určitě není čtyřicátnice a moc to celkově do toho nesedí. Přesně jak napsala Yuyana, moc překomplikovaný příběh a nedali si pozor. Na Tamaru jsem narazil až při té trestné výpravě, protože jak jsem měl všechno už splněné, tak jsem si u barona rovnou odbyl všechny flashbacky. Takže jak čtu, zabití ducha u tebe mělo diametrálně odlišný průběh toho úkolu. S tím běsem jsem taky bojoval, takže ten je v obou variantách. Jsem docela zvědav, jak se to bude vyvíjet dál, protože v rámci hlavního úkolu to bude mít určitě ještě dohru - ten skřet Uma je tam nějak bez vysvětlení ;)
Baron je určitě hodně zapamatovatelná postava a velice těžko se tu hledá nějaký záporák, on je to vlastně příběh jedné velké tragédie, která vzešla z řady nešťastných rozhodnutí. Nedá se postavit ani na jednu stranu a už vůbec se nedá vynášet nějaké soudy. Je to jeden z těch silnějších příběhů hry a určitě se tu počítá s tím, že to u každého vzbudí jiné emoce (jako třeba u Yuyany ;)). A je to dobře, protože to, co následuje v hlavním příběhu po Velenu, je už docela tupé. S tím levelem úkolů je to dobrá poznámka. Na počátku je vlastně trojice možností, přičemž hra podle mě počítá s tím, že se budeš právě držet toho barona a hledání dcery s manželkou. Ježibaby už jsou dál a část za Keiru Metz s tím pro změnu nesouvisí vůbec.
Kdybych měl říci něco o Novigradu, tak výhodou je právě dostatek kupců, akorát je musíš hledat. Výhoda je to hlavně kvůli harampádí, co jiný nevykupuje. I když ingredience se mi třeba nejlépe prodávaly v Oxenfurtu. Orientace mi moc nejde ani po tolika odehraných hodinách, opravdu tu není mnoho zapamatovatelných míst a hlavně, každý si tu v rámci úkolu odříká to své a pak to omrtví. Podrobnější průzkum města tak ztrácí na významu. Přepadovky se mi dějou stále na těch samých místech. Mám tady jeden zajímavý úkol (ta dohra s lovci čarodějnic), ale není to za co uchopit.
Takže je to povinný, hm? Ty ženský tam. Super. No, já bych to nezkousla, to je jedna z věcí, který mi vaděj. Zůstanu raději vedle s lordem Dorianem, neni dokonalej, ale máme hezkej zdravej vztah a to nám stačí :-p.
Na začátku máš dvě možnosti, baron a Keira, ne? A splnit musíš obě. Nicméně přes Keiru se dostaneš k ježibabám - tam se od nich dozvíš, takže pak se můžeš na barona vykašlat a jít rovnou po nich. Přitom s baronem vůbec nemluvit, tedy vůbec nevidět ty animace Ciri, nevědět, že se ztratila jeho žena atd atd. Já třeba Tamaru našel až po té, co jsem našel matku a hned jsem jí o tom řekl. Ale kdybych chtěl, nemusel bych jí hledat vůbec.
Já myslím, že Baron už ve hře nebude určitě. Buď umřel, nebo odešel. Stejně tak ty zbývající 2 postavy. Možná Tamara by tam ještě mohla sehrát nějakou roli, když je u inkvizice. Ten skřet Um těžko říct, ten tam zatím žádnou roli nehrál.
Vyšetřování těch vražd za Marigolda je čitelné, ale to rozuzlení mě překvapilo - hledání toho motivu.
Jinak i zakázky máš podobně, čekal jsem ovšem, že budeš mít vyšší level, vzhledem k tomu průzkumu světa. Já u nich shodou okolností taky skončil od levelu 18.já myslím, že hra nějakým způsobem neustále kompenzuje level hrdiny. Takže když jsem byl na vysokém levelu, tak mi již nedávala za splněné hlavní úkoly moc zkušeností. Tedy víceméně jsem procházel svět naprosto zbytečně. To je právě to revoluční na této hře, trestá každého, kdo se pokusí svět zkoumat a hrát to "po staru". Dokonce si myslím, že kdybych to dělal opačně a nejprve splnil úkoly hlavní, pak zakázky a vedlejší úkoly (a to ještě podle levelu obtížnosti) a až na konec procházel svět a především ničil hnízda příšer a osvobozoval opuštěné osady, byl bych na tom lépe, protože jak se zdá, osvobozování osad a ničení hnízd je za konstantní množství exp.
Tak motiv ti vysvětlil ten upír, já jej nijak nehledal, nicméně už podle toho, že byl ten doktor tak mladý, ve srovnání se svým učněm - který byl dědek a kde to vysvětlení, že čichá často formaldehyd a proto vypadá mladě, bylo poněkud pochybné. Bylo tedy již od začátku jasné, že na něm něco nesedí.
Elemire... nepřijde ti mírně pokrytecký nechtít zachraňovat okradače mrtvol... a přitom radostně rabovat vesnice? :-D Já jen že mrtvolám už je to jedno, okrádat živý vesničany je horší.živí by se teoreticky mohli bránit, kdyby nebyli idioti.
Včera jsem opět plnil nějaké bezvýznamné úkoly, za které není vůbec nic. Můj pobyt ve vězení měl ještě jednu dohru, protože jsem jednomu tamnímu vězni slíbil protislužbu, když mi pomůže se rychleji dostat na soud za jarlem. Ten se teď tedy ozval a chtěl, abych zabil nějakého chlapa.
Kromě přípravy lektvaru, jelikož na ten pro změnu nemám recept, takže ho nemůžu uvařit. Tím jsem se zasekl na daném místě.
Klasika, mě už to vybírání ze dvou a více špatných variant začalo pomalu lézt krkem.tak tady se to víceméně hodilo. Ono je to první klasická zaklínačská zakázka, která má nějakou dohru a která se skládá z více pod úkolů. Tedy je to poprvé, co to mělo nějaký efekt. Těch úkolů je tam tedy Vyřešit ducha na majáku, vyřešit nenávist k cizincům, pomoci v jeskyni snů a pak tenhle poslední (který hráč nemusí dostat, pokud se z vězení dostane sám, například pomocí znamení použitého v rozhovoru). Je teoreticky možné, že to celé mohlo skončit jen zakázkou, pokud bych volil některé volby v dialogu jinak.
U těch stop to bylo dobré, ale na troly jsem nenarazil, našel jsem až Crachova syna a pomohl mu s obrem (ano, opravdu nic moc, na to jak vypadal).
Recept je v nějaké truhle, bez něj se dál nepohneš.
no ale kde. Čekal bych, že když je to úkolový předmět - úkolový recept, že bude někde poblíž, nebo že na něj bude hra odkazovat, jako vždycky. Ale recept jsem nikde nenašel a v té oblasti už není nic, co by se dalo prozkoumat, nebo otevřít a vybrat, tak nevím.
Snad se mi zadaří vše rychle rozprodat. Skončil jsem nakonec na Skellige a pomáhal jsem jedné vísce s lešijem (Duch lesa). Takový prima questík, s typicky podivným koncem. Kdybych věděl, jak to dopadne, tak ten úkol snad ani neberu.Já ten úkol splnil po dobrém pro toho dědulu. Udělal jsem obřad, vše ok (mimochodem díky tomu jsem nezískal mutagen do jednoho lektvaru, který asi jinde získat nejde, ale to vem čert).
Cesta za Gryfí zbrojí mě dovedla na maličký ostrov, kde měli problém s počasím. To zapříčinila podivná magická věž, co se tu jednoho rána zjevila. Byl z toho docela zajímavý úkol, který skončil mou teleportací a opět jsem se u toho vykoupal :) Hned poté mě jedna vesničanka poslala za jistým Gunarem, abych vyzkoušel Cestu "dospělosti". A tady sem hodně skřípal zuby kvůli tomu přetížení, jinak další z dobrých úkolů. Oba mi totiž daly zapomenout na to, že už je vlastně po všem. Nakonec si říkám, že na Skellige je to zajímavější, než-li ve Velenu. Snad budou stejně zajímavé i další ostrovy.
Aha. Díky za vysvětlení. Takže varianta Morrowind? Nikdo nemá peníze, každej koupí jen něco a hráč má omezenou nosnost. Preferuju variantu gothic (nosnost neomezená, každej bere vše, směnnej obchod + peníze) nebo variantu DA:I (mraky místa, nosnost omezená počtem itemů, materiály a poťáky nezabíraj místo, obchodníci maj neomezeně prachů a berou všechno-holt jsou chamtiví).
Každej ví, že hráči jsou syslové. Obchodníky co nekupujou bordel považuju za šikanu hráče :-D. Jsem zvyklá na to, že ve hrách nepadaj reálně itemy, který má nepřítel na sobě. Z toho často vzniká přetížení.
U boxu jsem se docela zapotil a čím víc jsem se blížil do finále, tím větší obavy jsem měl. Teprve u boxu jsem objevil alternativu úkroků, což jsou v podstatě úskoky do strany. To je ta věc, co mi v tutoriálu zdánlivě nefungovala. Ono to totiž reaguje trošku jinak, vlastně stejně jako salta se Shiftem, akorát jak je to na Altu, tak jsem měl potřebu Alt držet pořád, což pak nefunguje. V boxu se pak díky tomu krásně ukázalo, jak to nemám natrénované :D
1/3 zápasů jsem díky tomu minimálně na poprvé projel, ale jinak musím pochválit, box díky tomu vypadá velmi pěkně. Nejvíc mi dali zabrat takoví ti podsadití udělaní týpci a elf v Novigradu. Na Sklellige mám obecně dojem, že někteří soutěžící (ať v boxu nebo dostizích) tak trochu podvádějí ;) Byl jsem už dva metry mimo a pral to do mě jak kdybychom byli v přímém kontaktu. Asi trošku haprujou animace. Závěr byl ovšem dost divný. Zápas s medvědem byl moc jednoduchý a trol jako šampión taky zklamal.
Ze seznamu zbyl už jen Gwint. Kartu po baronovi plus seznam dalších velenských hráčů jsem našel u něj v pracovně. Kartou je Dijsktra, protihráči jsou pak dva - věstec z Adamova (ten, kterému jsem sháněl spešl kytičku v jeskyni) a nějaký týpek z Rudné. Mno, věstec mi dal takový výprask, že mě až přešla chuť zkoušet další :D Budu to muset nejprve někde natrénovat a sehnat lepší karty, jen jsem nevěřícně koukal, jak mu skóre v kolech roste.
(Já tu jen tiše napíšu, že jsem proti časovejm limitům a moje potřeba se flákat a trhat bylinky zatím co se svět řítí do záhuby je obrovská.)
já u boxu požíval jen krytí. Tedy šlo o to ve správnou chvíli zmačknout pravé tlačítko. Když se to povedlo, tak jsem tím protivníka rozhodil a v tu chvíli jsem mu mohl dát pár ran. Pak jsem od něj zase odstoupil, čekal až zaútočí, zase zmačkl pravé a tak furt dokola. Byli to jedny z nějjednoduších bojů ve hře :).
... (dobré karty jsou do přední řady velitel stráže, který násobý svůj útok, pokud současně použiješ stejné karty. Tedy pokud použijš 3 - víc jsem jich neshnal, tak se z útoku 4, každému zvedne na 12 a tedy ti tři dohromady dělají 36.
Komplet Edition - ono to jde dneska hrát v nějaké jiné edici? Já myslel, že je edice jen jedna + dvě DLC