Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

Might & Magic X: Legacy => Obecná diskuze k Legacy => Téma založeno: pajser Únor 26, 2014, 12:37:49

Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: pajser Únor 26, 2014, 12:37:49
Rad by som sa spytal na vas nazor,ako zostavit idealnu partu.Chcel by som to zacat este raz a rad by som vedel vas nazor.Dalo by sa to prejist len cistao na melee partu,ked ano tak ako ju zostavit a naco sa zamerat.Dik za vase rady.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Únor 26, 2014, 13:26:45
Ideální mix různých povolání je podle mě Elf tanečník, trpaslík kněz, křižák a lidský mág.

Trpaslík - ohnivá magie, magie světla a magie země + magické ostření
Mág - Základní magie, magie vzduchu, magie temnoty + magické ostření
Elf tanečník - meč, dvě zbraně, uhýbání + odolnost popřípadě jiné dovednosti alespoň naučit (například luk)
Paladin - magie světla + jeho bojové dovednosti

Ve hře moc nemá význam mít klasického tanka, který má hodně životů a všechno přežije, protože postavy v bezvědomí nezískávají zkušenosti, takže by měla být stejně snaha hráče udržet všechny při plném vědomí a v žádném z negativních stavů. Užitečnější je tedy mít postavy takové, které dávají co největší demage. Hodí se ale obraná magie a léčivá magie (tj magie světla).

Tedy skupina bojovníků na blízko by určitě měla být složena z elfů, nejspíše ze tří. Ovládají i magii země, tedy se mohou naučit regeneraci. Bohužel žádný jiný bojovník neovládá magii světla a křižák není bojovník (je to hybrid). Tedy magie světla bude při takové hře chybět a nejspíše by tedy asi bylo nejlepší hrát prostě za 4 tanečníky. Nicméně to půjde asi dost ztuha. Dva by se na začátku asi měli naučit tu magii země a zvedat manu a magii a naučit se onu regeneraci. Z nich pak budou v počátečních akcích hlavní léčitelé. Ti další by se asi měli zaměřit na boj. Postupně by se to mělo dorovnat a všichni by měli být schopní kouzlit a léčit i dávat velká zranění a přitom jich minimum dostávat (díky uhýbání).

Hodit by se mohl i trpasličí obránce, který ovládá magii ohně a může se tak naučit obranné kouzlo proti negativním stavům. Což by se též mohlo teoreticky hodit.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Návštěvník Únor 26, 2014, 14:31:01
Já bych u melee party doporučil

žoldák: první útok = kritický úder, ceklově bych doporučil mu dát hodně osodu aby měl dodge a kritáky

tanečník: vysoký damage dvou měčů nebo dýk

obránce: je především jako tanka u bojovýho složení k nezaplacení

barbar: u barbara se vykašlat na kritický údery ale je především základní damage
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: PP1 Únor 26, 2014, 20:06:11
Já mám: Křižačka, druidka, obránkyně, barbarka :)
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Únor 26, 2014, 20:35:56
U melee party bych se asi s lidma a trpaslíkama neobtěžoval. Vzal bych to jako kombinace tanečníka mečů a barbara. Tanečník mečů navíc zajistí expertní magii země a víc není třeba. Já když čtu v souvislosti s M&M o tankovi, tak jako nevím :) Dokážu si užitečnost tanka vybavit u družin, kde lze členy  postavit do formace, ostatně v Baldurech to je často používané rozvržení družiny, ale v řadovém postavení? U Válečnictví se na fórech dost často diskutuje imunita monster na ovlivnění mysli. Navíc, kdo bude v družině 4 bojovníků vlastně tank? ;)
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: PP1 Únor 26, 2014, 20:59:43
Tak barbar mi dává asi dvojnásobek dmg co ostatní z bandy.. Takže se asi hodí. Na dva magicany se to myslím dá hrát. Co umí nějaké ty kouzla a léčení.
Samozřejmě že to půjde možná ochcat i nějak líp. Ale já si to dám takhle (křižačka je celkem kočka) :) .
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: KILLER Únor 26, 2014, 21:12:05
Bez trpasličího obránce to nepůjde, protože jako jediný se může naučit magii ohně na experta a získat tak kouzlo Spalující odhodlání (imunita na omráčení a paralýzu).
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Únor 26, 2014, 21:12:30
Křižák je dobrý, hlavně jako support, jak už zmínil Milhaus. Ostatně nakonec jsem ho tak taky používal. Já pro příští hru uvažuju spíš o jednom z těch atypů, takže buďto jen magická parta, nebo bojovnická parta.

Když tak nad tím přemýšlím, jako ideální partu bych asi viděl 2x tanečník mečů a 2x runový kněz. Jeden kněz jako hlavní postava pro kouzlení magie ohně, druhý jako poloviční support kvůli magii světla a dva tanečníci mečů, jako hlavní ranaři.

Edit ad čistě bojovníci: Ochranu bych řešil u bojovníků svitky.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Únor 27, 2014, 10:37:15
Tak obecně nejsilnější je určitě 3x trpaslík kněz 1x mág. Tedy pokud někdo uvažuje o čistě magické partě. Ono ovládají opravdu nejužitečnější a nejlepší magie a ti ostatní mágové na ně nemají. A řekl bych, že je to i nejsilnější možná parta obecně ze všech možných. Ta převaha trpaslíků v magii světla a ohně, navíc doplněna magií země je prostě velká. Každý z nich může léčit a i oživit mrtvé a jakmile vytáhnou oheň na mistra a naučí se ohnivý úder, ta se k nim již téměř nic nedostane. A pokud, zachrání to nebeská zbroj. Mág je užitečný kvůli základní magii (imploze dává slušné zranění, obsahuje duchovní maják, identifikaci předmětů a odstranění magie - tj všech stavů napartě) a kvůli magii temnoty, která má kouzlo šeptající stíny a očista (tj odstraňuje všechny pozitivní kouzla z nepřátel).

Pokud má být ale parta mix, musí mít válečníka, hybrida a kouzelníka. (třeba kvůli odemčení toho jednoho úspěchu v uplay. Já první hru neměl hybrida a tak mi to hra neuznala a ten úspěch neodemkla, jelikož jsem měl 3 mágy a 1 bojovníka).

U bojovníků mi přijde nejlepší opravdu tanečník meče, pokud je vytrénovaný na max, pak v demage nemá konkurenci, si myslím. 1 trpaslík obránce by se ale taky hodil, kvůli té magii ohně. Ono bych to nepodceňoval a svitky neřeší vše. Ale dost pomáhají ty různé předměty se 100% imunitou vůči něčemu. Hráč by asi místo kouzel utrácel právě za ně.

Křižák pak není bojovník, takže ač by se asi nejvíce hodil jako "tank", protože pokud by přežil, může ty ostatní oživit, tak se jej nedá chápat jako bojovníka. Ten by měl nejspíš být součástí každé "hybridní" party.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Únor 27, 2014, 10:47:54
Co je ale otázka, co bude parta bojovníků dělat s nepřáteli, kteří oplácí úder. To bude asi sranda, hlavně ke konci třeba ti elfové. Postava je mlaskne a pokud se "trefí", tak zdechne.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: pajser Únor 27, 2014, 11:02:50
Tak prave toho som sa bal,ten tanecnik je dobry ale ked da s dikami 7 x zasah za kolo a utocnik mu to 7x vrati tak je ponom.Ja som skor cital na anglickych forach o zvedovi ze je velice dobry so sekerami a podava excelentne vykony,vie aj magiu svetla a ohna a ma strasne vela HP,celkovo tam bol opisovany ako najlepsia rasa,neviem ci je to pravda,skusali ste ho niekto hrat?
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: KILLER Únor 27, 2014, 11:29:25
Citace: Návštěvník
žoldák: první útok = kritický úder

Bylo by to hezké, kdyby to fungovalo. Bohužel jsem se na fórech dočetl, že je tato dovednost nefunkční a ani patch 1.4 to neopravil.

Citace: Milhaus
Pokud má být ale parta mix, musí mít válečníka, hybrida a kouzelníka. (třeba kvůli odemčení toho jednoho úspěchu v uplay.)

Ne. Abys získal achievement "Hybridní sdružení", musíš hrát pouze za hybridní povolání. Což je křižák, hraničář, zvěd a lovec.

Citace: Milhaus
Co je ale otázka, co bude parta bojovníků dělat s nepřáteli, kteří oplácí úder. To bude asi sranda, hlavně ke konci třeba ti elfové. Postava je mlaskne a pokud se "trefí", tak zdechne.

Ve hře existuje jedna relikvie řešící tento problém. Střední zbroj, která 14% způsobeného poškození převádí do zdraví.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: problemchild Únor 27, 2014, 11:36:25
Ahoj, já hraju na Paladina - držák na zdraví, kouzlo oživení a zbroj, potom tanečník, Runový mág jako bojový mág, a ork Šaman jako podpůrný na léčení paralýzy a podobného
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Únor 27, 2014, 12:00:26
Citace: pajser
Tak prave toho som sa bal,ten tanecnik je dobry ale ked da s dikami 7 x zasah za kolo a utocnik mu to 7x vrati tak je ponom.Ja som skor cital na anglickych forach o zvedovi ze je velice dobry so sekerami a podava excelentne vykony,vie aj magiu svetla a ohna a ma strasne vela HP,celkovo tam bol opisovany ako najlepsia rasa,neviem ci je to pravda,skusali ste ho niekto hrat?

to je ale hybrid. To není bopjovník. Onu těch oblud, které oplácí úděr platí, že pokud při tom útoku chípnou, tak jej neoplácí. Tedy já třeba při první hře je nejprve načnul mágy a pak je dorazil elfem tanečníkem. Tanečník tak během jednoho kola mohl zabít i třeba tři a současně ten zpětný úder nedostal. Horší by to ale bylo hrát jen čistě za bojovníky, tam ty ta regenerace byla nutnost.

Za trpasličího zveda jsem hrál EA, on je myslím nejvíce zamřený na kuš a ten zbytek dovedností je zdá se mi spíše podpurných. Ale v čistě hybridní sestavě by se asi hodit mohl.

Celkově bych řekl, že ty možné rasy a postavy nejsou příliš dobře vyvážené. Běžně ve hrách platí, že mágové to mají těžké na začátku a snadné na konci a bojovníci naopak. V této hře to neplatí a mágové to mají snadné téměř furt. Snad jediné obludy, které představují trochu problém jsou ty, které vysávají manu. A pak některé, které jsou relativně dost proti magii odolné. Jenže ani to není zas takový problém, protože tam prostě nepoužijí útočnou magii, ale jen posilující a obranou a takové nepřátelé jednoduše umlátí. :) Taky platí, že na útok pomocí magického ohniska nepřátelé nereagují (tedy neoplácí ten útok).
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Návštěvník Březen 02, 2014, 13:04:28
Orc Saman (mas ohnivou a lesni magii ktere jsou asi nejuzitecnejsi)
Paladin ( do nej rvat vsechny sudy a pak mas dalsiho supporta kdyby nahodou saman sel do bezvedomi)
Trpaslik stitar (spravenj tank)
Elf s meci neskutecna kosa ....osud na 60 a silu na 30 a mas mlynek na maso
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: rvnstar Březen 02, 2014, 16:20:36
co rikate na partu : 2x elf tanecnik s meci a 2x trp knez ?
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Březen 02, 2014, 16:33:44
ta by nemusla být špatná, ale bude ti chybět černá magie a základní magie. Obojí se docela hodí, no.

Nejde ale plnit povyšovací úkoly za všechny povolání, takže v takové partě splníš jen dva. To je docela nevýhoda těchto nestandartních skupin.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: rvnstar Březen 02, 2014, 17:35:31
pockej jako ze nebudu moct povysit oba dva kneze ?
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Březen 02, 2014, 20:19:22
ale ne, povýší se oba, ale splníš jen jeden úkol.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: pukac Březen 03, 2014, 08:02:37
Je dobré mít v partií mága kvůli tajním pokladum
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: pajser Březen 03, 2014, 11:27:01
tajne poklady doriesis aj svitkami,ale rovnaka parta ako su tanecnici,sa bude hrat horsie aj koli vybave,jedneho budes musiet ist na diky a druheho na mece,lebo tych unikatnych zbrani nieje az tolko,ako sa zda.Skor skus dat jedneho skauta a daj mu sekere,cital som ze dava najvacsi damage s nimy.Budem ho tiez skusat,ked dohram celu hru som na neho zvadavy.Pojdem partu barbar-kopija,tanecnik-mece,skaut-sekere a mag na.Bude to tazke na hranie,ale chcem ich skusit kto je najlepsi v damage na blisko.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Návštěvník Březen 06, 2014, 02:32:37
Spalující odhodlání není vůbec potřeba, ve hře je spousta předmětů, co tě vůči některým stavům učiní imunní. Sám jsem to použil max dvakrát, i když jsem měl trpaslíka s Velmistrovskou magií ohně.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Červenec 20, 2014, 16:37:47
Můžu se zeptat jaký achievement "Hybridní sdružení"?

V Uplayi jsou jenom 4 achievementy a to dohrát 1. akt, dohrát 2. akt, dohrát 3. akt a dohrát 4. akt.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Červenec 20, 2014, 18:08:19
Když si složíš družinu z hybridních povolání a dohraješ základní hru, tak ho získáš. Já v Uplay vidím asi 34 možných achievmentů.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: KILLER Červenec 20, 2014, 18:24:25
Ivan: To co popisuješ je v českém Uplay označeno jako "Akce". Achievementy jsou označeny jako "Úspěchy" hned pod tím.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Červenec 22, 2014, 15:38:01
Aha, a máte někdo nějaký seznam?

Já tam totiž žádné Úspěchy nemám. Jenom "Akce" a "Odměny".
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Červenec 22, 2014, 20:34:54
Je to divné, ale měl bys to tam vidět, včetně těch neodemčených. Zkusím to kdyžtak vytahat, ale chvilku to potrvá.
Název: Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Srpen 28, 2014, 21:21:19
Tak problém vyřešen.

Úspěchy se v Uplay objeví v okamžiku, kdy se Vám podaří získat aspoň jeden. Tudíž je vždycky aspoň jeden splněný. Před splněním se nezobrazují.

Stejně ten Uplay nějak blbne, třeba Heroes VI se spustí hned, jak poklepu na ikonu přes Uplay automaticky, ale Might and Magic X se spustí pouze Uplay a pak se musí ještě kliknout v Uplayi. Je to maličkost, ale spíš mě překvapilo, že to nemají u všech her stejně.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Zina Listopad 27, 2015, 18:46:15
Ahoj, chci se zeptat - zkoušeli jste někdo tu celohybridní partu? Přemýšlím nad ní, ale narazila jsem na spoustu hejtů na rangera, tak si nejsem jistá, jestli do toho jít.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Listopad 27, 2015, 22:30:41
Ahoj, moc si nevybavuju, jestli tu někdo tuhle kombinaci zkoušel. V desítce mi obecně přijde zaměření na střelné zbraně dost slabé, ale hraničář je jedinou postavou, která v hybridní partě ovládá velmi užitečnou magii země. Teoreticky se dá místo luku specializovat na dýky, akorát je problém nějakou slušnější najít.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Zina Prosinec 02, 2015, 14:32:42
Děkuju, Elemire. Právě té kombinací dýky-magie země jsem přemýšlela, vypadá to, že to by mohla být cesta. Jenže s hybridy se mi celkově moc dobře nehraje, věčně jsem nerozhodná, jakým směrem je vlastně vést. Takže suma sumárum jsem pořád na vážkách :-).
Jinak nevím, jestli se mi to jen zdá, ale přijde, že v desítce je celkově hodně silná magie. Tedy ona byla silná vždy, ale bylo třeba si ty kouzlící postavy vypiplat, tady mají převahu už od začátku.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Prosinec 02, 2015, 15:05:06
Není zač. Magie je v desítce hodně silná, to se ti opravdu nezdá. V Akt I je to navíc umocněno tím, že s ní snadno získáš převahu u bossů, později to pak začneš dopilovávvat magickým zaostřováním a ten odstup se začne ještě více a rychleji zvětšovat. 5. díl, odkud si desítka bere inspiraci, má třeba taky silná kouzla, ale má u nich zároveň fixní poškození a jejich použití je dost limitováno množstvím many u postav. V desítce to ve finále dopadne tak, že 2x zakouzlíš ohnivý příval a nemáš už s kým bojovat.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Zina Srpen 26, 2017, 17:24:00
Tak kdyby to někoho zajímalo, tak nakonec jsem tu partu hybridů vyzkoušela (trvalo mi to teda skoro dva roky, protože se nerada vzdávám magie a nakonec jsem si vždycky vybrala jiný složení, ale nakonec mi to nedalo). Zaměření bylo: paladinka - světlo a tajemná disciplína na GM, štít na mistra, meč a zbroj jen na experta, odolnost taky tak. Ork záškodník- kopí, uhýbání, odolnost na GM, dual wield na mistra, zbytek do válečnictví a tajemný disciplíny. Trpaslice průzkumnice - sekera a odolnost na GM, medium armor, dualwield a tajemná disciplína na mistra, magie ohně na experta. Elfka strážkyně - dýky a uhýbání na GM, magie země na mistra, DW a odolnost na mistra, něco málo mystika. Hrála jsem na stadardní obtížnost základní hru.
Bohužel se mi nedaří probouchat na servery Ubisoftu a aktivovat DLC, na což jsem byla při téhle kombinaci zvlášť zvědavá, ale snad se to časem povede.

Magie - myslela jsem si, že mi kouzla vyšších úrovní budou hodně chybět, nakonec jsem je ani moc nepostrádala. Co jsem postrádala, bylo odhalování tajných dveří a identifikace. Svitek na identifikaci jsem zahlídla asi jednou, dá se to teda řešit najmutím NPC. Na tajný dveře jsem si kupovala svitky, naštěstí už si jich většinu pamatuju, tak jsme je kouzlila, když jsem stála před nima, jinak by to asi bylo dost otravný, a Spike má docela přísnou ochranku, takže na nižších úrovních si pro něj nedojdete (leda si nechat Rosalii). Na zmatení jsou lektvary, otravu a slabost sundá elf, před paralýzou, spánkem a omráčením chrání spalující ododlání, bez něj by to asi horší. Na teleport naštěstí prodávají v Karthalu svitky.

Postavy podle oblíbenosti. Paladinka - protože nebeská zbroj, léčení, nebeský mandát, prostě protože paladin. Nejspíš jsem z ní udělala slušného notorika, protože vypila většinu sudů, zaměřila jsem se magii, meč a štít měla hlavně na oslňování protivníků (a taky proto, že ráda používám artefakty). Počítejte s tím, že jakmile paladin dostane v tomhle uskupení mandát a začne ho sesílat, tak se zastavíte až u závěrečných titulků :-). Druhý místo překvapivě elfka, na kterou jsem přečetla tunu hejtu. V mojí družině byla hlavní řezník, na začátku trochu přicmrndávala s léčením, ale jinak jsem se vždycky těšila, až přijde se svýma dvěma kudlama na řadu. Krom řeznický práce jsem ji využívala i na smrtící oblak, který zamezuje nepřátelským útokům z dálky (proč jsem si toho nevšimla u předchozích 4 průchodů hrou?!). Třetí a čtvrtý místo ork a trpaslice. Ork je možná o fous lepší, protože pak dostane tu přitahovací harpunu, která se hodí, s kopím dělá slušný poškození, ale na elfa zdaleka nemá. Dala jsem mu válečnictví, takže na začátku i trochu klepal mágům na lebky, později už to nebylo třeba. Trpaslice měla dvě sekery, až do Kragu to byly ty nejhorší rezavý krámy, jaký si umíte představit. Což se možná odrazilo na její oblíbenosti, ale zase dostává body za spalující odhodlání (viz výš) a s lepšíma sekyrama se pak taky docela rozcvičila. Hned od začátku jsem jí kromě sekyr zvyšovala i odolnost, takže byla prakticky nesmrtelná.

Výbava - tak nějak co popadalo. Někde jsem četla, že se u hybridů vyplatí zakempit před obchodama se zbraněma a pomocí save+load je vybavit náčiním s relentless. Věnovala jsem tomu asi 10 minut, pak jsem usoudila, že na to je život příliš krátkej, zvlášť když jich potřebujete celkem pět. Postupem času mi nějaký padly, jinak jsem používala zbraně, co při útoku zasáhnou i další nepřátele ve skupině, artefaktovou zbraň měla jen paladinka, relativně ke konci hry jsem ještě teda dala trpaslici Evagelistu. Nezbraňový artefakty jsem rozdistribuovala po celý družině, aby moji dobrodruzi vypadali taky trochu k světu :-).

Průchod hrou - byla to fakt jízda. Možná se malinkato víc trápíte na samém začátku, protože se nikdo nijak zvlášť netrefuje, ale to se rychle změní. Většinou to vypadá tak, že zakouzlíte zbroj a smrtící oblak (plus kde je třeba, tak ještě spalující odhodlání) a pak necháte mluvit zbraně. V případě potřeby paladinem doléčíte, obnovíte oblak a pokračujete, dokud není konec - což je většinou hodně rychle. Nebeský mandát mi skoro přišlo nefér používat, s ním to byl fakt masakr :-]] . Asi bych tuhle kombinaci nedoporučila na první hraní, protože je škoda si neužít kouzla vyšších úrovní a začátek hry může být pro nerozkoukaného hráče trochu svízelnej, ale na další hraní je to pecka a určitě to za to stojí.



Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Srpen 27, 2017, 23:14:53
Tak gratuluji k odhodlání :) Mě tu některé rozehrávky leží taky řadu let, to se holt stává. U MMX jsem naposledy taky skončil s úplně jinou partou, byť bych též rád zkusil něco jako hybridy nebo čistě jen bojovníky. Snad se k tomu taky někdy dokopu.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Září 26, 2017, 18:40:41
Tak jsem právě hru dohrál počtvrté a taky se můžu podělit o názor na ideální družinu. Je pravda, že mě hra sice nebaví více než starší díly, ale díky variabilitě postav láká k vícero rozehrání s úplně jinými družinami. V dílech 6-9 jsem bral pokaždé stejné postavy, tady jsem hrál pokaždé s úplně jinými.

Tentokrát jsem dohrál hru ve složení Žoldák - Křižák - Křižák - Mág. Ze všech čtyř mých rozehrávek (4 tanečníci meče, výchozí družina, kdy jsem jen nahradil hraničáře rovněž tanečníkem meče a 4 bojová povolání, za každou rasu jedno) byla tahle nejlehčí, nejrychlejší a určitě nejzábavnější.

1) Lidé jsou nejvariabilnější rasa a tím pádem se člověk dostane ke všem zbraňovým dovednostem i magickým školám. Je proto dobré každého soustředit na něco jiného, i když je dobré, že si postava může vybrat a není nucena se věnovat jednomu předem danému odvětví dovedností.

2) Relikvie. Relikvie jsou obrovsky silné předměty a to i na levelu 1. Nejlepší předměty ve hře. Díky čtyřem lidem je možné ve hře využít úplně všechny. Takže se Vám nestane jako mně v první rozehrávce, že když máte 4 tanečníky meče a najdete nekompromisní dvouruční sekeru, prostě ji nemáte komu dát. Zároveň pak není dostatek mečů, aby měly všechny postavy kvalitní. Takto můžu vybavit relikviemi všechny postavy, a to co se týče výzbroje, tak i výstroje.

Před rozehrávkou jsem přemýšlel, jestli nevzít do party spíš dva Žoldáky nebo dva Mágy, nakonec jsem se rozhodl takto a myslím, že jsem neprohloupil.

Takže pokud to ještě někdo hrajete a přemýšlíte nad ideální partou, tahle je opravdu hodně dobrá.:-)
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Září 26, 2017, 19:36:47
Limitované množství lepších zbraní volbu družiny omezuje a to není jen otázka artefaktů. Pamatuju si, jak jsem byl vůbec rád za dva alespoň nějak obstojné meče apod. :)
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Září 27, 2017, 06:18:10
No to já jsem právě po zkušenosti se čtyřmi tanečníky meče věděl taky. Je to dobrá volba, ale v relikviích najdeš jen dva jednoruční meče (obouruční používat nemůžou) a jednu dýku. To je na vybavení čtyř postav hodně málo. Stejně jako nemohli používat těžkou zbroj.

Podobně mě lákala i hra za čtyři mágy, ale právě z důvodu relikvií jsem se na to vykašlal. Obecně bych asi poradil si před novou rozehrávkou někde najít seznam dostupných relikvií a podle nich vybírat zbraňové dovednosti.

Je pravda, že zbraně z lootu za moc nestojí a obchodníci neprodávají o nic míň lepšího. Takže se určitě vyplatí družinu vybavit co největším množstvím relikvií.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Září 27, 2017, 13:21:55
Příprava podle relikvií určitě ano. Jen se u toho obávám, že je to přesně ten bod, který už může zkazit celkový dojem ze hry. Tohle už tě vede určitým způsobem za ručičku a říká ti to, na co si dát bacha, přitom kouzelné na té hře je právě to neznámo, kdy ve finále musíš zkousnout tu hořkou pilulku, že v ruce držíš jen obyčejnou sekyrku, protože hra snad ani nic lepšího nenabízí. V určitých ohledech je to docela studená sprška, protože řada hráčů je např. naučená, že investovat do mečů se vždy vyplatí, protože těch bývá v RPG hafo, v MMX se nemůžeš spolehnout ani na tohle :D
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Září 27, 2017, 17:42:14
Já nevím, mně to tak nepřijde. Seznam relikvií, který byl známý a dohledatelný už před vydáním hry nepovažuju za nějakej spojler nebo něco, co by mi zkazilo zážitek hry. Spíš mi nevadí, že se v příběhu nějak rozhodnu a následně se ukáže, že to rozhodnutí bylo špatné než když si vyberu nějaké dovednosti a pak se mi ukáže, že tudy cesta nevede..
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Září 27, 2017, 20:45:35
To je právě otázka a každý to má jinak. Já bych třeba ten seznam nepoužil. První rozehrávka je od toho, aby si zkonil všechno možný a z těch chyb se poučil. Jenomže to samozřejmě každý podstoupit nechce, a proto existují témata jako je tohle ;) Já si u různých odpovědí právě vždycky pokládám otázku, jak daleko s těmi radami zajít, což je docela zvláštní, když tenhle web je rad plný :D Dneska bych asi některé věci strukturoval jinak, ale to sem už nepatří.

Edit: ještě jsem si vzpomněl, že tu KILLER kdysi udělal řešerži některých charakterů, tak připojuji link Hra za Barbara, Obránce, Tanečníka meče a Žoldáka – postřehy a poznatky. (http://)
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Září 28, 2017, 09:51:42
Killerovy poznatky jsem četl, taky jsem hrál hru za tyhle charaktery. No a kdyby člověk nepotřeboval poradit, tak nechodí na fórum a nezakládá vlákna s prosbou o pomoc.:-)
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: JCMurphy Září 28, 2017, 13:19:38
ještě jsem desítku nehrál ale chystám se na to, to přísahám... ale každopádně mně na té hře nejvíc sere to, že magii temnoty se může naučit jenom lidský mág na velmistra a zbytek ať jde třeba do řiti... tss... ale stejně si vytvořím potom partu podle sebe a pro mága tam místo prostě není :D
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Září 28, 2017, 20:33:55
já si stále myslím, že nejsilnější možná parta je 3 trpaslici kouzelníci a 1 lidský mág.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Ivan Září 28, 2017, 20:52:45
To už spíš čtyři lidští mágové, ne? Mág je schopen pojmout mnohem víc magických škol a kouzel než runový kněz.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Elemir Září 28, 2017, 21:42:28
Je to kvůli magii ohně, jen runový kněz může být velmistr. Kombinace plošných kouzel a snížení magické odolnosti proti ohni má asi největší možný účinek. Možná je škoda, že Limbic do hry neimplementoval imunity, aby jedna škola magie nemohla získat takto dominantní postavení.

Když už jsem u toho, mě se docela líbí magie vody, jenomže ta je delegována na povolání, která nemohou těžit z maxima magického zaostřování a tím to jaksi nemá takový efekt. Ale jinak jo, lidský mág jako univerzál, který dosáhne alespoň na mistrovská kouzla. Mě v tomhle na desítce vadí akorát jedna věc a to je omezení na množství dovednostních bodů, kdy si prostě musíš chtě nechtě vybrat a pak to samozřejmě vyhraje ta ohnivá magie.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Milhaus Září 28, 2017, 23:06:25
Runový kněz umí nejúčinější magie na velmistra, tedy magie ohně, země a světla. Oheň je na útok, země na podporu a světla na léčení a také podporu. Navíc umí magické ostření, což ho ještě hodně zesílí. Je to podle mě nejsilnější povolání ve hře, díky této kombinaci schopností. Lidský mág je tam dobrý jako suport mimo boj v těch některých užitečných kouzlech základní magie. Ale může být i efektivní v boji díky magii vzduchu a také magickému ostření. S runovým knězem se ale meřit nemůže. Nejde ale o to, kolik schopností umí, nebo kolik magií, ale o to, jaké se může naučit na velmistra a u každého povolání jde právě o tu kombinaci. Zdá se mi, že se šlo na velmista naučit max 3-4 schopnosti, což je akorát pro toho kněze.

Ostaní magie mi přišly spíše do počtu a spíše boj prodlužují a v této hře jde o to zničit nepřítele co nejrychleji.

Třeba roli "tanka" by mohl hrát v té hře jen paladin. A to to ani není bojovník, ale hybrid. Není to proto, že by byl bůhví jak super, ale díky kombinaci schopností, co má. Tedy silná zbroj, silné odolnosti na magii a magie světla (vše přežije a pak oživí ty ostaní). Ale v této hře je tank k prdu, protože zde jde právě o to ukončit boj co nejdřív a neprotahovat ho.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: bubushow Únor 03, 2018, 17:22:41
Právě jsem dokončil Might Magic X a musím říct, že tahle hybridní parta ve mě zanechala velice dobrý dojem:

Křižák-Hraničář-Zvěd-Lovec

Křižák (paladin) - hlavní kámen celé party. Obzvláště v tuhých soubojích na něm stojí existence celé družiny. Pokud padne celá parta jde ke dnu.
Hraničář (Strážce) - tahle postava je hlavní údernou částí celé party. Díky vícenásobným, přesným útokům dokáže spolehlivě vyřadit nepřátelské bloky, takže zanechává jejich obranu široce otevřenou.
Zvěd (Průzkumník) - postava s dovedností magie ohně je nezbytná v první části hry, bez ní by to prostě nešlo. S dvěma sekerami v ruce se dokáže pěkně ohánět
Lovec (záškodník) - hlavní bijec celé party, který dává ty největší rány (400-500 zranění, žádný problém. Jakmile Hraničář vyřadí bloky, roztříští protivníkovi zbroj, aby umocnil útočnou sekvenci pro další útoky. Navíc po povýšení na záškodníka může svojí harpunou připravit protivníkům ošklivá překvapení

Tahle parta v boji nepoužívá žádná útočná kouzla a kromě magie světla, mají všichni magii pouze na expertní úrovni. Vynikají v boji na blízko i na dálku, což plně kompenzuje absenci útočné magie. Základem úspěchu je samozřejmě nalezení či nakoupení  amuletů, prstenů nebo vybavení s imunitou vůči omráčení, paralýze a zmatení. Zbytek už je víceméně vítaný bonus.
Bojová taktika je přitom celkem jednoduchá. Hraničář nepřítele vyblokuje, Lovec ho pořádně načne a zbytek ho dorazí.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: tono Únor 03, 2018, 18:05:31
Citace
Ako ma vyzerat idealna parta?

Ak otázku mám brať tak, že ideálna partia je tá s ktorou v pohode prejdem celou hrou vrátane dlc a to na úrovni válečník, tak nemôže byť v nej ani jeden bojovník. Dokonca aj vychvaľovaný tanečník mečov mi v dlc bol len na príťaž. Hoci mal svoje schopnosti namaxované aj tak výsledok jeho útoku bol každú chvíľu miss.
Název: Re:Ako ma vyzerat idealna parta?
Přispěvatel: Kusák Srpen 09, 2021, 11:58:31
Právě to hraji znovu kvůli testu mého MODu a jsem velmi spokojen s touto partou:
Větrný meč, Tanečník mečů, Runový kněz a Lovec.
Zatím jsem před bitvou o Karthal, takže ještě nemám projitou Noční hlídku, Ker-Thal a DLC. Ale třeba Hrobka tisíce hrůz byla úplně v pohodě.
Větrný meč - vynikající do začátku, Naučit rychle sekeru na experta a 1 bod do obouručních zbraní a pak může bojovat s Hakrem. Díky tomu byl ze začátku nejsilnější postava. Pak jsem jsem naučil palcát a 2 zbraně, ke konci mlátil Rocklinem a Evangelistou.
Tanečník mečů - zpočátku slabota, protože meče jsou nic moc. Důležitý byl hlavně s jeho magií země, tu jsem trénoval na experta jako první (odstranění jedu a regenerace). Ale po získání Čepele hvězdného stříbra a Plamenného dračího jazyka je mlýnek na maso. A to jsem dokonce Čepel hvězdného stříbra nahradil jiným mečem, co se mi podařilo koupit, protože měl o útok navíc.
Runový kněz - zpočátku podpora (magie světla na experta - nebeská zbroj) a i docela slušný útok s Holí bouře (první co trénuji na experta jsou magická ohniska, aby ji mohl používat). Později je z něj brutalista - když má na velmistra magii ohně, magické zaostřování a v ruce Hůl lyry, tak opravdu platí "oheň zabíjí vše".
Lovec - zpočátku slabší, ale po povýšení je vynikající jeho schopnost Harpuna. Tím krásně přitáhne obludy, co kouzlí z dálky (samotná harpuna dá klidně 300 zranění) a pak je všichni usekají.
Mám pocit, že hra nějak útok harpunou špatně vyhodnocuje, vypadá to, jako by nekončilo kolo a parta mohla útočit pořád. Příklad:
V dálce jsou 3 facehuggeři. Lovec jednoho přitáhne harpunou a ostatní jej v tomtéž kole usekají. Zbylí 2 nedělají nic (ani nekouzlí ani nejdou blíž) a lovec může hned útočit/přitáhnout dalšího a pak se to opakuje.
Obecně: nemá vůbec smysl učit kuše a luky (ani 1 bod na začátku). Kuši jsem naučil Runového lorda až na konci (jen 1 bod, aby ji mohl držet), protože jsem našel kuši, co zvyšovala moudrost nebo magii. Stejně ta nemá zpočátku smysl vůbec učit zbroj Tanečníka mečů a Runového kněze (i 1 bod je zbytečná ztráta). Tanečník mečů bude stejně používat Pašerákův kabát. Vyplatí se to odemčít až na konci hry před DLC. Runovému lordovi jsem to dal jen proto, že jsem našel zbroj +35 k maně.
Co se hodně vyplatí, je velmistr uhýbání (3 postavy z party), protože tím získají odvetný úder.

Edit: tak již dohráno a Ker-Tal docela v pohodě, znovu zdůrazňuji užitečnost harpuny (zaznamenal jsem poškození až 600), zbývá ještě DLC.

Edit2: dohráno i DLC, taky v klidu, kromě Nebelvíra, u něj to stálo dost loadů, než jsem jej udolal. Nejsilnější v ničení nepřátel byl samozřejmě Runový kněz.

Edit3: ještě poznámka na závěr - tuto partu používám taky proto, že (podle mne) maximalizuje použití relikvií. Zbytečné jsou v podstatě jen štíty, dýka, luk, kuše a těžká zbroj. Kromě dýky by se uplatnit daly, ale přijde mi zbytečné do nich investovat body, aby se daly používat, je třeba mít znalost na experta...