Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

Might and Magic I - IX => Hospoda Might and Magic => Téma založeno: veka Březen 12, 2018, 15:40:37

Název: MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 12, 2018, 15:40:37
Dobrý den, jistě se to tu už řešilo ale určitě jste všichni získali nové zkušenosti a tak by jsem vás chtěl poprosit o radu. Chci začít znovu MM7, jaká je podle vás za ta léta hraní, vůbec nejlepší parta, se kterou se MM7 dá dohrát co nejpohodlněji? Předem děkuji za odpovědi.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Elemir Březen 12, 2018, 19:58:18
Dobrý den, docela jsem zvažoval, jestli i po těch letech vůbec přijdu s něčím novým a ve skutečnosti mě nic kloudného nenapadá :) Základem všeho je, jak hráč k té hře přistupuje a jaké má obecně zkušenosti s dungeony/RPG + jaký styl hraní preferuje. Od toho se právě ta volba odvíjí a hlavně přesně na tomhle bodu se pak lámou ty různé názory na družinu snů. Já bych asi ani po těch letech neopouštěl klasiku kouzelník, klerik + dva ranaři (klidně meziobory - lučištník, hraničář ...). Pro můj styl hraní je to ideál, ale samozřejmě stačí málo a klidně bych mohl volit jinak. Je to opravdu složitá otázka a těžko se na ní odpovídá.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 12, 2018, 20:48:47
Mockrát děkuji za tip, je mi jasné, že na toto konkrétní odpověď  neexistuje. Sám jsem MM6,7,8 dohrál několikrát a kdyby se mě někdo zeptal na nejlepší družinu z jakéhokoli dílu, tak také tápu. Jen jsem si říkal jestli tu nebude někdo, kdo si prostě za svoji družinou stojí a řekne tato je prostě nejlepší. Pak bych to otestoval a mohl dát zpětnou vazbu.   
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 12, 2018, 20:51:51
Dobrej den :-).

Začátek každý party je klerik. Grand magie těla dává imunitu na všechny ty ošklivý náhodný negativní stavy od potvor, smrt, zkamenění, a tak podobně, magie světla udělá z celý party nesmírně odolný sekačky na trávu. Doporučim chlapa, nejdou po něm titáni, a to považuju u healera za výhodu. Beru klasicky člověka. Po trpaslíkách jdou goblini a z první lokace se tak stává noční můra.

No a teď když máš klerika... je to tak nějak skoro jedno... Je to otázka herního stylu a volby cesty (dobro/zlo).

Jedna postava by měla mít alespoň mistrovský magie elementů, takže mág, druid nebo lučištník. Lučištník vyžaduje dvě povýšení na mistra, osobně bych se držela spíš mága nebo druida, zvlášť pro nezkušenější hráče. Druid umí i léčit, takže bonus. Za zlo mága, pro černou magii, tam asi neni co řešit.

Za dobro chodim cestou fyzickýho ničení, dva rytíři si poraděj se všim. Rytíř/Mnich taky dobrá dvojka. Paladini odvedou svojí práci, ale dýl jim to trvá. Zas ze začátku pomůžou léčit a požehnávat.


Takže za mě Druid/Klerik/Rytíř/Rytíř. Rytíři jsou nenáročný, odolný, nevyžadujou specifický artefakty a s klerikem za zadkem rozsekaj cokoliv.

Další varianta je Klerik/3x Lučištník pro boj z dálky. VELMI efektivní, ale je to takovej jinej styl hry.


Momentálně sóluju sedmičku s lučištníkem, mám před sebou finální lokaci. Možná to ještě dneska dohraju.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 12, 2018, 22:41:23
Děkuji mnohokrát za odpověď, asi to tak zkusím, vždycky jsem měl, každou postavu jiného povolání, aby jsem byl co nejvíc všestranný ale je pravda, že ty 2 rytíři by mohli dobře splnit svou práci.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 13, 2018, 14:54:38
V případě hry za temnotu mi příjde nejvýhodnější asi skupina klerik+klerik+mág+mág. Případně nějaká jiná kombinace těchto dvou povolání (klerik+mág+mág+mág). Jakmile se naučí černou magii a vysávání duší, není moc co řešit, ale oni jsou silní i přes živelnou magii.

V případě hry za světlo je to víceméně jedno. Podstatné je nevolit partu, která bude částečně bojovat na blízko a částečně na dálku (tedy kombinace mágů a bojovníků). Buď hrát tedy za bojovníky na blízko (kteří používají luky), nebo to více orientovat na magii. Hlavně v pozdější fázi při ničení Jámy, kde králové lichů a královny nekromacerů používají dračí dechy, to může být docela zásadní, protože buď si držíš odstup a ničíš to kouzli s kouzelníky (pak by tě neměli určitě trefit, pač i jeden dech kouzelníkům rozhodí sandál), nicméně kouzli se to dá, nebo tedy hrát za bojovníky (nejspíše rytíře) a snažit se to tam rozsekat na kašu. Rytíři pár dechů asi ustojí, když je bude léčit klerik, tak i víc, ale taky to bude divoká jízda. Pokud máš ale partu třeba rytíř, kouzelník, klerik a pak třeba lučišník, pak nevyužiješ potenciál ani jednoho povolání. Respektive pokud budeš bojovat na dálku, bude rytíř do počtu, pokud na blízko, bude ti kouzelník téměř na nic a zdechne hodně rychle.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 13, 2018, 16:22:29
Dobrý den, asi máte také pravdu v tom nevyužitém potenciálu ale můj názor byl velmi podobný Yuyaně a to: Druid/Klerik/Rytíř/Rytíř. Hrát MM7 bez kouzel nebo zase jen s kouzly je velmi obtížné a to hlavně ze začátku hry. Vezměte si třeba začátek za 4 kouzelníky dle mého minimálně velmi zdlouhavé.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 17:03:02
Tak moje oblíbená kombinace je Rytíř/Lučištník/Klerik/Mág - parta je natolik univerzální, že s ní lze hrát téměř jakýmkoli způsobem a nikdy neuděláš chybu. Dostaneš se ke všem kouzlům ve hře i na velmistrovské úrovni, bez klerika a mága bych hru ani nezačínal. Rytíř je bijec a lučištník je výborný support (luk, kroužková, vnímání, odstranění pastí). Místo lučištníka jsem zkoušel zloděje (kožená, dýky), hraničáře (sekyra), nebo druida (ten mě moc neoslovil, podle mě umí všechno a nic, kouzla je lepší rozdělit mezi mága a klerika) a místo rytíře jsem zkoušel paladina, ale to podle mě není v MM7 dobrá volba (ovšem v MM6 je výborná). Nikdy jsem nehrál s mnichem a upřímně mě to ani nikdy nelákalo. Zároveň jsem nikdy nehrál za partu, kde bych měl každý povolání víc jak jednou. Takže za mě doporučuju Rytíř/Lučištník/Klerik/Mág.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 17:06:06
Yuyana: Yuyano, jak se prosím Tě, sóluje MM7? Vytvoříš si čtyři postavy, tři z nich si necháš na začátku zabít a pak cestuješ s jednou aktivní postavou a třema hrobečkama?:-D
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 13, 2018, 17:11:58
V MM7 je základ zlodej, inak 3/4 hry ťa budú viacej zraňovať bedne než nepriatelia. Meče a vnímanie vie na majstra. Kradnutie moc nevyužiješ. Takže moja obľúbená partia je
Rytier - Zlodej - Klerik - Mág. Hru mám takto momentálne rozohranú vo vysokom rozlíšení a zatiaľ ok.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 13, 2018, 17:13:53
Citace
jak se prosím Tě, sóluje MM7?

Ja som ich nechal vždy zahubiť  :D
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 17:21:52
Jak říkám, zloděj je taky fajn (ta výchozí družina je vůbec dobře nastavená), ale prostě mě ten lučištník zaujal víc.:-)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 13, 2018, 17:33:04
Jasné aj lučišník je fajn. Dobrý je aj druid, ktorý vie alchýmiu na veľmajstra.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 13, 2018, 17:54:26
Milhausi, můžu se zeptat (a teď mám takovej pocit, že to zní sarkasticky, ale je to skutečně jen zvědavost), jak bys poskládal melee partu za dobro? Já osobně považuju klerika a druida ze "mágy" (stejně životů a bojový schopnosti prd), ale ta parta funguje.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 13, 2018, 17:59:30
Yuyana: Yuyano, jak se prosím Tě, sóluje MM7? Vytvoříš si čtyři postavy, tři z nich si necháš na začátku zabít a pak cestuješ s jednou aktivní postavou a třema hrobečkama?:-D

No, víš, když má kočička moc koťátek... :-D Mě se podařilo ty hroby graficky odstranit, vypadá to pěkně.


Co se týče pastí na truhlách... tak odpasťovače už v žádný verzi nepoužívám. Regenerace je expertský kouzlo a odolnosti z bílý magie zajistěj, že v pozdější fázi žádná truhla neubere víc jak pár milimetrů.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 13, 2018, 19:37:41
Ivane děkuji vám za návrh všechny si tu zapíšu. Toto je moje minulá skupina připadla mi zatím taková nejlepší nejuniverzálnější.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 21:08:04
tono: Jo, mně taky připadá nejuniverzálnější, proto se s ní nesplete jakýkoli hráč. Třeba Yuyanin styl hraní by mi nevyhovoval a hrát její verze nebo sólo, to bych se moc daleko nedostal.:-D

A my si tady všichni tykáme.:-)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 21:08:43
Yuyana: A toho jsi dosáhla jak? Přes character editor?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 21:14:22
Yuyana: ještě k tomu obličeji, tenhle mi přišel z těch ženských tam vždycky nejhorší.:-D

Ale to samé platí i pro můj vkus při Tvém výběru Dark elfa v MM8 pro sólo hraní.:-)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 13, 2018, 21:18:46
Použila jsem mm7view, vybrala jsem v souboru ICONS jednu konkrétní osobu který jsem dala místo inventářovejch portrétů jednobarevnej hnědej obrázek. Totéž místo těch hrobů. Bam, jsou neviditelný. Ani nevim jak se to povedlo, nějak jsem čekala jednobarevnej obdélník. Nevim, co si o tom ta hra myslí, ale vypadá to pěkně.

Já chtěla portrét kterej obvykle nepožívám a nějak proti tý ženský nic nemám. Jde mi hlavně o mimiku, některý postavy vypadaj normálně ale jen do momentu než se jim něco stane. o se týče elfa, tak ono to z portrétů neni patrný, ale já mu udělala plastiku. Způsob jakym se mu při některejch animacích zvětšovala hlava mě doháněl k šílenství. ŠÍLENSTVÍ! Prostě ten můj vypadá líp než ten standardní :-D.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 21:32:58
Jak jako uděláš plastiku portrétům v MM8?:-) Já myslím, že by to tam potřebovalo víc postav.:-D
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 13, 2018, 21:40:08
:-D no přes ten program co jsem psala jdou ty portréty vytáhnout ze hry, překreslit a vrátit nazpět. Je to komplikovaný a já nejsem umělec, ale některý detaily jsem zvládla. Neni to zázrak, ale zvětšování hlavy je vážnej defekt :-D, to se musí řešit. Problém je že ten formát má jen velmi omezený množství barev.

Taky jsem ze srandy zkoušela hodit portréty ze šestky do sedmičky. Efekt neni moc uspokojivej, jak říkám, nejsem umělec a mám jen malování :-D.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 13, 2018, 22:11:54
Proč?:-D Teda Ty jsi fanatik.:-D Když ale uděláš podtétu plastiku, tak se to stejně projeví jen v základním pohledu a ne v animacích, ne?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 13, 2018, 22:28:03
Jen tak z nudy. Baví mě dělat pokusy. Znám tu hru patnáct let, ono se to nastřádá.

Má normálně svoje animace i zvuky.

"Animace" jsou jen soubor obrázků. Logicky musíš udělat plastiku všem.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 14, 2018, 14:02:27
Milhausi, můžu se zeptat (a teď mám takovej pocit, že to zní sarkasticky, ale je to skutečně jen zvědavost), jak bys poskládal melee partu za dobro? Já osobně považuju klerika a druida ze "mágy" (stejně životů a bojový schopnosti prd), ale ta parta funguje.
Klerik + rytíř + rytíř + rytíř, případně Klerik + rytíř + rytíř + lučišník (kvůli živelné magii)

Bez klerika bych to nehrál. Respektive hrál, ale pak už není řeč o nejsilnější možné partě.

Osobně bych ale spíše šel v případě hledání nejsilnější možné party spíše do té kouzelnické party, on boj na blízko je v MM7 sice docela silný, pořád je ale jednoduší kouzlit. Už třeba jen kvůli venkovním mapám, kde to mají kouzelníci mnohem snadnější.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 14, 2018, 14:09:25
A jaká kouzelnická parta, by podle vás byla nejlepší?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 14, 2018, 14:15:10
Citace
Já osobně považuju klerika a druida ze "mágy" (stejně životů a bojový schopnosti prd)

Až na to že druid sa vie naučiť aj mágiu živlov, ale všetko maximálne na majstra. A nevie mágiu svetla(temnoty). Obchodovanie slabé, ale zase alchýmia na VM (čierne lektvary sa vždy hodia)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 14, 2018, 14:48:27
A jaká kouzelnická parta, by podle vás byla nejlepší?

jak už jsem psal dříve, v případě hry za temnotu Klerik+Klerik+Mág+Mág, nebo Klerik+Mág+Mág+Mág.
V případě hry za světlo ztratíš tu výhodu černé magie a magie světla je na nic, pořád ale klerika v MM7 potřebuješ (respektive se hodně hodí) a mág může být velmistr v živelné magii. Tedy v případě hry za světlo asi Klerik+Mág+Mág+Mág. Ale zde si to můžeš dovolit kombinovat i více, třeba Klerik+Druid+Mág+Mág, kde druid nahradí částečně léčitele a máš tak záložního a současně umí i živelnou magii a tedy se může přidat k mágům. Ono se hodí ve hře mít ty léčitele dva, ale zase dva klerici při hře za světlo mi přijdou zbyteční.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 14, 2018, 15:05:44
1) já osobně bych za partu bez klerika nehrál opravdu nikdy a nic, a to počítám veškeré hry: všechny Might and Magic, Wizardry, Baldur's Gate i Lords of Xulima.

2) parta kouzelníků mi silnější nepřijde. Jednak se vyčerpává mana (zvlášť u dobrých kouzel) hodně rychle, jednak mají nízké zdraví a jednak to nutí hrát v tahovém módu, protože pálit kouzly a netrefovat se je hodně drahá sranda). Podle mě nejsilnější (a nejrychlejší) je naboostovat si partu veškerými kouzly a ochranami (proto klerik a mág), naběhnout dp skupinky nepřátel a co nejrychleji to s nimi vyřešit. Ostatně nejhorší souboje jsem prožíval v MM8 v Rovině mezi rovinami s těma potvorama, co na ně nepůsobilo fyzické zranění. Jasně, mág s velmistrovskýma kouzlama je dal, ale jednak musel pořád doplňovat manu a léčit se, navíc mě nebavilo pořád jen vybírat kouzla z knihy a dát si Pád hvězd jako rychlé kouzlo, to jsem běhal jenom do bezpečí, abych se vyspal).
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 16:06:46
Klerik + rytíř + rytíř + rytíř, případně Klerik + rytíř + rytíř + lučišník (kvůli živelné magii)

Bez klerika bych to nehrál. Respektive hrál, ale pak už není řeč o nejsilnější možné partě.

Osobně bych ale spíše šel v případě hledání nejsilnější možné party spíše do té kouzelnické party, on boj na blízko je v MM7 sice docela silný, pořád je ale jednoduší kouzlit. Už třeba jen kvůli venkovním mapám, kde to mají kouzelníci mnohem snadnější.

Jasný, to už je na mě trošku moc. Já chci svoje živelný mistry a chci je hned :-p. Lučištníka jsem jeden čas používala, jenže on kouzlí docela pozdě, nepomůže s léčenim, a ještě mám depku z toho že se nemůže pořádně urvat ze řetězu a postřílet to všechno.

Prostě Lučištník/Klerik/Rytíř/Rytíř ano, s tim souhlasim, ale už to nevyhovuje mýmu stylu a ze začátku mi připadá že maj málo léčení.

Osobně mám fetiš pro Druid/Klerik/Pala/Pala, ale uznávám že to nemá pořádně damage, proto jsem raději zkombinovala obě party a doporučila místo paladinů ty rytíře.


Jinak já samozřejmě používám toho druida jako melee s cestovníma kouzlama a léčenim. Jak tady byl někdo zaraženej z mýho lučištníka co má skoro prázdný knížky... tak takhle vypadaj všechny moje postavy včetně mágů, když kupuju kouzla tak jen ze sběratelský vášně.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 14, 2018, 16:25:57
Omlouvám se je to trošku mimo téma ale když už vás tu je tolik, chtěl by jsem se zeptat, jestli jste někdo využíval např. v MM7 u mnicha dovednost: Boj beze zbraně. Přijde vám to opravdu tak výhodné, že se vyplatí mu nechat holé ruce?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 14, 2018, 16:36:31
Yuyana: ten zaraženej někdo jsem byl já. Ano, ukažte si na mě.:-D Prostě to nechápu, proč ty kouzla nebereš. Jasně, útočný kouzla neberu, když je stejně nepoužívám. Ale podle mě ochrany se hodí vždycky, stejně jako cestovní kouzla nebo takový ty supporty jako Kamenná kůže a Štít.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 14, 2018, 16:38:48
veka: jak jsem psal předtím, mnich byl jediná postava, za kterou jsem nikdy nehrál. Možná je to podle mě dobrá postava do začátku hry, kdy jsou zbraně dost na nic, ale ke konci hry míváš většinou podtavy vybavené jen artefakty a mnih beze zbraně a beze zbroje by byl dost znevýhodněn. Z toho důvodu jsem ho nikdy nebral a nikdy mě to ani nelákalo.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 16:50:45
Omlouvám se je to trošku mimo téma ale když už vás tu je tolik, chtěl by jsem se zeptat, jestli jste někdo využíval např. v MM7 u mnicha dovednost: Boj beze zbraně. Přijde vám to opravdu tak výhodné, že se vyplatí mu nechat holé ruce?

Narozdíl od kolegy Ivana (Ukažme si na něj :-) ), jsem měla mnicha několikrát. Ze začátku útočí docela zdatně, je to rychlejší než meče nebo sekery, později se dá beze zbraně kombinovat s holí (to je ovšem pomalý). Taky je tam kouzlo co přidává nějaký zranění k pěstem, ale nejsem si jistá jeho funkčností. K boji beze zbraně jdou sehnat různý bonusy na prstenech a taky je tam artefakt. Artefakt + obyč bonus se sečtou a můžeš získat celkem třeba +22 k beze zbraně i uhejbání. Pokud to ten mnich dostane, je to slušná mlátička. V zásadě mi přijde že udrží krok s rytířem. Chvíli je napřed jeden, chvíli druhej.

Stejně tak beze zbroje a kožená se sčítaj. Mnich má VELMI pěknou třídu zbroje, zvlášť s tou holí v ruce. Občas uhejbá útokům.

Takže mnicha ano, ale je to trošku o štěstí na vybavení na bonusy.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 14, 2018, 17:06:45
Tak já využívám na léčení, tj doplňování životů a hlavně many chrámy. Stačí mít značku majáku někde u chrámu a druhou v dungeonu, případně se k chrámu přemistovat pomocí městské brány. To potom opravdu hodně odsýpá a člověk prochází dungeony na jeden zátah (ono nepřátelé většinou nemají čas zasáhnout hrdiny).

Začátek hry je vždy stejný a člověk používá primárně luky. V pozdější fázi u silnějších oblud už se to liší a záleží, jestli hraje právě za bojovnky, nebo mágy. Za mágy ale nikdy nepoužívám tahový režim a nikdy mě to ani nenapadlo. Ono na venkovních mapách je právě to rychlé kouzlo a na něj nastavit pád hvězd nebo déšť meteoritů nejsnadnější, pak už jen stačí kouzlo létání a nepřátelé nemají žádnou šanci (vůbec hrdiny nezraní, protože prostě nemají jak, ono stačí létat nad nimi a kouzlit ta hromadná kouzla. Ve vnitřních místech už záleží na nepřítelích.

veka: mnich je dobrej v momentě, kdy se naučí boj bezezbraně a hůl na velmistra a úhýbání na velmistra a koženou zbroj na mistra. V tu chvíli je to docela mlátička, která se nedá zastavit. Při takové hže je dobré dát do hole jen 10 bodů a dostat jí na velmistra a do boje bezezbraně dát co nejvíce bodů to jde, protože každý bod ti zvyšuje způsobené zranění.

Pochopitelně je u něj dobré se naučit i dovednost "mistr zbraní" a posilování na mistra, vzdělávání na velmistra. Mnich kupodivu neumí meditaci a ačkoliv ovládá nějaké magie, tak tam to zas tak užitečné není. Může se ale naučit odstraňování pastí na experta (a v případě hry za zlo dokonce na mistra) a tedy může velmi snadno nahradit zloděje (stačí mu dát nějaký předmět, třeba rukavice s výrazným bonusem do odstraňování pastí).

Celkově bych řekl, že se mnich rytíři vcelku slušně vyrovná, ale až později ve hře. Dokud se nenaučíš boj beze zbraně,hůl a úhýbání na velmistra a koženou zbroj na mistra, je to těžší. Lepší je asi začít s koženou zbrojí a holí a až pak se doučit ten boj bezezbraně a uhýbání.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Elemir Březen 14, 2018, 17:08:55
Kamenná kůže a Štít? To jsem použil snad všeho všudy jednou :D Základem úspěšné obrany je samozřejmě útok ;) Ona když mě do toho hra nenutí, tak to většinou nechávám být, spíš pak později kouzlím ty hromadné ochrany, ale na počátku hry jsem to snad zkusil opravdu jen u MM7. V těch ochranách se to napříč díly dost liší, od MM6 mi jejich užitečnost přijde celkem diskutabilní. Opět je to hlavně o stylu hraní, navíc můj odpor k magii je dostatečně známý :)

Pokud bych se vrátil k tomu klerikovi, mě shodou okolností včera nebo předevčírem napadla myšlenka, jak jsem si vlastně tohle povolání, resp. tenhle obor magie oblíbil. Vysloveně na klerikovi nelpím, ale v každé hře, kterou rozehrávám, pak většinou hledám povolání s kouzly s analogickým efektem. Když už neberu klerika, tak jsou to různé meziobory, které část jeho povinností berou na sebe (paladin, druid apod.).
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 17:13:52
Yuyana: ten zaraženej někdo jsem byl já. Ano, ukažte si na mě.:-D Prostě to nechápu, proč ty kouzla nebereš. Jasně, útočný kouzla neberu, když je stejně nepoužívám. Ale podle mě ochrany se hodí vždycky, stejně jako cestovní kouzla nebo takový ty supporty jako Kamenná kůže a Štít.

Neberu, protože to v podstatě nepomáhá. Když vezmu konkrétně elfa v mm8... Dávám do magie jen absolutní minimum, abych měla haste, lítání a bránu. Takže odolnost proti ohni mi dá... 8 odolnosti proti ohni. 8. Mám tři prsteny rovin a plášť. Magii země se kolikrát ani neučim. Proč se zaobírat kouzlem, co mi zvedne zbroj o 5? Můj lučištník chodí skoro celou hru nahej, aby byl co nejrychlejší a nemusela jsem ztrácet cenný body zvedánim schopnosti se zbrojí, dokud nebude vzpamatování na 0.

No a na Regně si hezky koupim luk s vysávánim života. Jelikož má ta postava v týhle fázi vzpamatování 0 a zabije draka za 3 vteřiny max, tak se tim docela slušně vyléčí. Může stát v přímý palbě dokud střílí nic mu neni.

V podstatě první část hry je o "zab je dřív než oni tebe" a druhá část je o tom že jsi neporazitelnej bůh.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 14, 2018, 17:58:15
Jinak rytíř má výhodu v tom, že se může naučit meče na velmistra a nosit jej v levé ruce a sooučasně třeba kopí na velmistra a nosit je v jedné ruce. Pak, pokud si najde tu správnou "výbavu", tj zejména artefakt meče "Dareba", který jej konstatně zrychlí (tj je jakoby na sobě měl neustále zakouzleno kouzlo zrychlení) a pak v druhé ruce třeba Kopí temnoty (které zrychluje útok a současně vysává životy), pak se může bojem regulerně léčit. Meč Dareba a jeho efekt zrychlení pak funguje i současně s blastrem.

Tedy třeba tady jsem střílel na titány a když mě zranili, nasadil jsem kopí temnoty a šel se léčit na draky :)


Toho třeba mnoch zřejmě nedocílí nikdy, ale kouzlo zrychlení na sebe může také dávat (třeba skrz lektvary).
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 14, 2018, 18:05:40
Kamenná kůže a Štít? To jsem použil snad všeho všudy jednou :D Základem úspěšné obrany je samozřejmě útok ;)

Samostatne ich nepoužívam. Omnoho dôležitejšie sú kúzla Požehnanie a Hrdinstvo.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 18:08:14
Zbraň v levý ruce způsobuje že se blasterům přičítá armsmaster, což by neměl. Osobně preferuju fér kulomet pomocí luků :-p. Dává to větší damage a ještě se tim vyléčíš automaticky. Taky můžeš použít výbušný luky.

Zbraně se zrychlenim se normálně sčítaj s hastem z magie, na tom je ostatně postavenej můj lučištník.

Edit: Což mimochodem znamená že i mnich dokáže takhle bugovat blastery, stačí mu vrazit do druhý ruky dýku. Nemá granda, takže to bude asi pomalejší, ale s hastem to půjde.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 14, 2018, 18:12:53
Omlouvám se je to trošku mimo téma ale když už vás tu je tolik, chtěl by jsem se zeptat, jestli jste někdo využíval např. v MM7 u mnicha dovednost: Boj beze zbraně. Přijde vám to opravdu tak výhodné, že se vyplatí mu nechat holé ruce?

Boj bez zbrane funguje, akurát ho treba kombinovať s dovednosťou uhýbanie.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 14, 2018, 21:22:23
Mohl by jsem prosím, poprosit, jestli by mi někdo z vás nevyfotil a neposlal obrazovku se staty a rozdělenými dovednostními body? Jde čistě jen o zvědavost.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 21:31:35
Dovednostními body pro co konkrétně?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 14, 2018, 21:42:22
To myslíš pri výbere družiny ?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 14, 2018, 21:52:35
Omlouvám se, špatně jsem to napsal, myslel jsem staty  a dovesnostní body ( foto obrazovky jako třeba posílala Yuyana při ukázce plastik postav)některé z postav, třeba po ukončení dějové linky. Jen mě zajímá jak máte rozdělené body pro inspiraci.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 14, 2018, 22:03:41
Omlouvám se, špatně jsem to napsal, myslel jsem staty  a dovesnostní body ( foto obrazovky jako třeba posílala Yuyana při ukázce plastik postav)některé z postav, třeba po ukončení dějové linky. Jen mě zajímá jak máte rozdělené body pro inspiraci.

Můj rytíř sólo má vlastnosti a dovedností body zachyceny zde těsně před koncem hry ve videu:
https://youtu.be/QwnqNcH3ZFY?list=PL5Sp4CJqAwzEOuUrH5R695qpFJAC82_1z&t=2055
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 22:12:36
Mě šlo spíš o konkrétní profesi.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 14, 2018, 22:25:53
Mockrát děkuji, asi se mám pořád co učit. :-)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 22:37:24
Heej, nikdo neříká že takhle je to jediný správný :-D. Každej má svůj styl. Některý lidi používaj magii země nebo mysli :-D.

(Všimněte si, že nemám v sedmičce fotku rytíře. To proto, že goblini na obrázku jsou paladini. Je to klasika heal team, zdá se že to hraju jinak než to doporučuju :-p. Jsem podlá, vim o tom.)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 14, 2018, 22:43:35
Samozdřejmě chápu, že je spousty možností, jen mě nikdy nenapadlo to rozdělit takto. Každopádně moc děkuji za ochotu.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: JCMurphy Březen 14, 2018, 22:47:13
tož se taky můžu přidat (ale screeny nemám :D ) můj retardovanej bratr, jemuž táhne na 37 a už bůhví kolik let žije se svou o dvacet let starší "ženou" a jejíma retardovanejma pudlíčkama dohrál M&M VII bůhví kolikrát a on říkal, že nejlepší jsou právě 2x mnich, klerik a mág :D mno já nevím... já to hrál za sólo druida... jenže taky co ne, že?... ale ultimátní partu bych si dal asi mnich, rytíř, druid, klerik (já taky na ty ultimátní dmgovací spelly zrovna nebyl) ale jinak abych měl od každé magie nejvyšší možný, už jenom kvůli ochranám atd. navíc druidi mají mistra kudly a... proč ne? já kudly rád...
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 14, 2018, 22:58:35
Ochrany přeci hází klerik bílou magií...

Ale jinak souhlas, mezi rytířem a mnichem neni tak dramatickej rozdíl, ale dva mnichy bych nebrala, oni vyžadujou svoje bonusy, konkurovali by si.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: JCMurphy Březen 15, 2018, 00:08:17
tož já vím, ale... já byl vždycky ujetej na druidy... nejultimátnější povolání ve všech hrách...
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 15, 2018, 10:14:43
Yuyano koukal jsem, že máš alchymii na velmistrovské úrovni, sám jsem nikdy lektvary moc nemíchal spíše vůbec, využíváš míchání lektvarů ve hře často?
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 15, 2018, 10:52:40
Alchýmia na VM sa využíva hlavne na miešanie čiernych lektvarov ktoré dávajú trvalé bonusy. Avšak čierny lektvar rovnakého druhu(napr. sila) môžeš dať jednej postave len raz. Druhý krát ho postava síce vypije ale silu nepridá.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: JCMurphy Březen 15, 2018, 11:07:47
u velmistra alchymie je zas pravda, že ono stačí najít prodejce těch lektvarů a hotovo...
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 15, 2018, 13:31:52
Já jsem si právě vždycky lektvary koupil a šetřil jsem si dovednostní body na něco jiného, důležitějšího.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 15, 2018, 14:16:36
Alchymie není zas až tak důležitá, ale mohou se v ní hodit ty podpůrné lektvary (které jsou i v podobě kouzel), hlavně tedy zrychlení a hrdinství, pokud hráč nemá v partě kouzlící postavu, která je umí kouzlit. U těchto lektvarů je mimo jiné důležitá i síla lektvaru, protože ta ovlivňuje čas, jak dlouho lektvar funguje. Na sílu lektvaru má pak vliv krom základních použitých přísad i počet bodů, které máš v dovednosti alchymie. Tedy pokud by si chtěl lektvary nahrazovat kouzla a posilovat si hrdinu, pak by asi bylo výhodné dát do alchymie více bodů (a tedy jí i rozvinout na úrovni na maximum možného u daného povolání). Tedy s 10 body v alchymii přičteš k lektvaru minimálně těchto deset bodů k síle. Rozhodující je ale stejně síla základních přísad.

Tedy jinými slovy pokud si namícháš lektvar zrychlení jakožto expert s 4 body v alchymii, měl by si jej zesílit nezávisle na použitých přísadách o 4 body, tedy 4x30 minut - tedy měl by účinkovat o 2 hodiny nad sílu použitých přísad. Pokud si ten lektvar namícháš jako velmistr s 10 body, prodloužíš jeho účinnost nezávisle na přísadách o 10x30minut, tedy o 5 hodin. Pokud bys použil i nejsilnější možné přísady, zřejmě by fungoval celý den, respektive několik dnů :).

U jiných lektvarů na tom tolik nezáleží, třeba u těch černých je to jedno, nebo u nejdůležitějšího lektvaru ve hře, tedy "vytvrzení předmětu".  Ale když už se to člověk učí, tak pak si samozřejmě může alchymii dát na toho velmistra a namíchat se černé lektvary sám.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 15, 2018, 15:47:57
Děkuji, za obsáhlé odpovědi, jsem rád, že alespoň na toto jsme měli stejný názor. 
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 15, 2018, 16:59:44
Já jsem si právě vždycky lektvary koupil a šetřil jsem si dovednostní body na něco jiného, důležitějšího.

Alchýmia je dobrá ak budeš hrať bez liečiteľa :) Čim viac do toho vrazíš bodov, tým budú elixíry ako liečenie alebo mana silnejšie a tým menej byliniek budeš potrebovať. Je zaujímavé že sa dajú miešať aj rôzne blbosti ako dýchanie pod vodou, ale náhrada za tak potrebné kúzlo ako je čarodejovo oko nie je  >:(
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 15, 2018, 17:57:10
Yuyano koukal jsem, že máš alchymii na velmistrovské úrovni, sám jsem nikdy lektvary moc nemíchal spíše vůbec, využíváš míchání lektvarů ve hře často?

Ano, stále. Zvlášť v osmičce při sólování, kde mi alchemka za některý postavy nahradí léčitele a vytvrzuju všechno co mám na sobě. (Používám při sólu jen alchemku kterou konkrétní postava umí, by to bylo fakt sólo.) Mám party kde je lich léčitel, lektvary odstraněj skoro jakejkoliv negativní stav a doplněj manu/životy. Bylinek je všude dostatek, tak proč je nevyužít.

Druid nalije do celý party lektvary +50 ke statům a po vykradení laboratoře se cejtí jako děcko kterýmu rodiče koupili hračkářství. Jelikož nemám Lloydův maják a nemůžu si kdykoliv pohodlně skočit do chrámu pro novou manu, nosim bílý lektvary co jí doplňujou, pro případ náhlý krize.

A fakt je že ty černý lektvary jsou hoodně drahý, ale osobně tim nevydělávám.

Logicky, grand alchemka je poslední co beru, neni to preferovaná schopnost (ale snažim se mít experta co nejdřív, melee parta chce mít svý zelenožlutý lektvary). Magie vody, vzduchu, těla, pak přijde čas na míchání.

Edit: A nikdy, opravdu nikdy bych do alchemky nenacpala víc jak 10 bodů. Předměty s bonusem k alchemce padaj celkem často a daj se i cíleně vybrat z draka. Druidík pak má v inventáři třeba pásek +24 alchemka a je vyřešeno.

Edit 2: A teď mi došlo, že tu mluvim o nahrazování léčitele s druidem, klerikem a dvouma paladinama v partě :-p. No. Když já nějak nevěnuju pozornost spirit a mind magii, takže prokletí, šílenství a podobný věci kouzlem nesundám. Alchemka zastoupí a umí i věci navíc.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 15, 2018, 19:44:18
Nikdy jsem nehrál, bez léčitele, tak proto jsem vlastně nikdy nepotřeboval alchymii. Postavy si vyléčím a černý lektvary jsem si nakoupil.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 15, 2018, 23:31:36
Ono nejde jen o léčení, skrz ty lektvary můžeš právě hrdiny posílit tak, že je jiným způsobe takto nikdy neposílíš (žádným kouzlem).

Příklad zvednutí odolnosti proti ohni.
velmistr magie ohně s 30 body v magii ohně
4x30 = 120 bodů odolnosti proti ohni na dobu 30 hodin

klidně i jen mistr alchymie ze 7 body v alchymii vytvoří lektvar s nejsilnějších možných inkrediencí (tedy vytvoří základní lektvary z přísad a vytuníš je katalizátorem na sílu 75), pak vytvoříš bílý lektvar a výsledekby tak měl mít sílu 82.
3x82 = 246 bodů odolností na dobu 82*0,5 hodin = 41 hodin.

Pokud bys to ještě poladil tím amuletem s bonusem k alchymii +20, pak by měl výsledek sílu 102 a tedy 3x102 = 306 bodů odolností na dobu 102*0,5 hodin = 51 hodin.

Podobně třeba u lektvarů, které zvyšují dočasně vlasnosti (síla, přesnost, rychlost atd)

Ty zlepšující kouzla, jako zrychlení, požehnání, hrdinství se takto taky dají nahradit a jsou mocnější, než kouzla, nicméně pokud máš postavy s těmito kouzli, pak je to zbytečné dělat.

Nicméně výhodou alchymie je i to, že zrovna třeba druid se jí může na mistra naučit již hned na začátku, nepotřebuje být povýšený na vznešeného druida. Zatímco mistra v magiích získá až po tomto povýšení. (podobně je to i u kouzelníka). A v tu chvíli získává alchymie hodně navrch nad kouzli v knize (i v podobě těch kouzel, jako zrychlení, požehnání, hrdinství, kamenná kůže atd). Později ve hře už to takovou roli u těchto kouzel nemá.

Nevýhodou alchymie je nutnost nosit ty lektvary sebou, no.

Pokud v partě nemáš léčitele, nebo povolání mající ta kouzla (živelnou magii a magii sebepoznání), pak je alchymie docela hodně užitečná, nicméně jí pro změnu nikdo krom druida nebo mága na mistra neovládá, ale ono stačí i být v ní expert, třeba s klerikem)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 15, 2018, 23:55:39
tono: náhrada za čarodějovo oko se dá v MM6 a MM7 vyřešit najmutím NPC kartografa. Dřív jsem si toto NPC opravdu bral a přislo mi nejužitečnější (v dobách, kdy jsem hrál hru úplně poprvé a moc jsem jí nerozuměl).
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 15, 2018, 23:58:09
Milhaus: lektvary jsou možná silnější a vydrží působir dýl jak kouzla, nicméně kouzla jsou dostupná kdykoli a to na jedno kliknutí, takže není problém je stále obnovovat. Naproti tomu lektvary jsou drahé, náročné a máš neustále plnej inventář. Tu drahotu myslím v případě opravdu těch nejsilnějších surovin a katalyzátorů.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 16, 2018, 00:21:39
Klerik kterýho jsem tu zveřejnila dává ochrany 120 se svou bílou magií 16 (+ plášť). Ten plášť neni náhodnej, je pokaždé na tom stejnym místě. Vždycky ho beru společně s povyšovákem. Mívám bílou magii i na větší úrovni (nesnášim, když mi padá haste z hodiny moci).

Jasně, občas, když v osmičce sóluju rovinu ohně, tyhle poťáky piju. V partě to nemá význam, už jen kvůli nákladnosti na namíchání. Pokud si jedete sólo za druida, proč ne. Je to dobrá varianta. Rozhodně to ale neberu jako důvod pro alchemku v normální hře, a to píšu jako někdo kdo má granda.


Legrace je v šestce, kde je den ochrany černá magie. Navíc ta hra nemá u magií pevnej strop, takže můžete nacpat do schopnosti 60 bodů a vzít si prsten na bonus. Ou je, a artefaktní bonus a neartefaktní se v šestce sčítaj. Objednal si tu někdo +550 do všech odolností? :-D Škoda že na útočný kouzla má tohle protržení stropu spíš negativní vliv.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 16, 2018, 09:42:08
Všem vám moc děkuji, za návrhy na skupinu, vybrat nejlepší skupinu pro mě byl neřešitelný problém, neustálé spekulace která je nejlepší mě dovedli k tomu, že jsem posadil k počítači manželku aby mi ji vybrala (MaM zná tak z mého vyprávění). A nakonec tedy mám Klerika, Kouzelníka, Rytíře a Paladina.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 16, 2018, 10:00:45
Milhaus: lektvary jsou možná silnější a vydrží působir dýl jak kouzla, nicméně kouzla jsou dostupná kdykoli a to na jedno kliknutí, takže není problém je stále obnovovat. Naproti tomu lektvary jsou drahé, náročné a máš neustále plnej inventář. Tu drahotu myslím v případě opravdu těch nejsilnějších surovin a katalyzátorů.

Jo, to jsem v tom příspěvku psal, že to má své nevýhody a pokud máš postavy, které ta kouzla jako hrdinství atd ovládají, pak už to nemá takový význam u nich. Ale alchymii bych obecně nepodceňoval.

Ono i z pohledu počátečních investic je alchymie výhodnější (tedy za začátku hry). Příklad, pokud bys chtěl mít co nejrychleji kouzla Požehnání, Hrdinství, Zrychlení (jakože tydle tři se hodí na začátku hodně, jelikož střílíš z lukem nebo bojuješ spíše na blízko (mágové nemají tak účinná kouzla), tak bys musel investovat 8VB (tedy 4 do ducha a 4 do ohně a být expert a koupit si ta kouzla). V alchymii by ti stačilo dát 4 body, být expert a získal bys tím navíc i kouzla Štít, Chůze po vodě, Kamenná kůže (tedy v podobě magií bys musel rozvinout další 3 magie na experta). Přitom délka trvání těch kouzel i se základními surovinami by byla pořád zřejmě delší, než skrz kouzla. Pokud bys hrál za druida, nebo mága a dal do toho ještě ty tři, tak bys mohl namíchat i ty bílé lektvary zvyšující vlastnosti, což by ti umožnilo vyhrát všechny výzvy a získat tak VB docela rychle (tedy investice do alchymie by se ti rychle vrátila, co se týče VB) a ty investovat do těch magií :). K tomu bys měl samozřejmě ty bílé regenerační lektvary přidávající hodně životů či many, případně lektvary odstraňující negativní stavy (kde u mnoha bys musel být v magii spíše mistr, protože expert by nestačil).

Ale já to taky většinou moc nevyužívám (určitě ne, pokud hraju za partu s klerikem a mágem). Jenže hrát to s těmito povoláními je už trochu nuda a tak člověk i hledá jiné, alternativní způsoby, jak hru hrát. Třeba právě parta bez klerika, třeba 4 mágů, nebo 1 druida a 3 mágů, by určitě a alchymii neprohloupila a rozvinul bych jí na mistra u jedné z těch postav co nejdřív.

A ono to s tou cenou surovin není tak horké, základní suroviny se sílou 1 stojí 1 penízku, pokud bys chtěl nejsilnější katalizátor, tak stojí 500 penízků, tedy namíchání nejsilnějšího lektvaru třeba zrychlení, by tě přišlo na 1zl (Červený) + 2zl (žlutý+červený) + 500zl (katalyzátor) = 503 zlatých. Ale ze začátku bys asi nemíchal lektvary z nejsilnějších ingrediencí, stačí jakýkoliv lektvar z čehokoliv. Ono ze začátku je stejně spíše těžké ty nejsilnější suroviny sehnat.

Ale alchymie je prostě docela mocná, jiná otázka je, jestli se s tím hráči chce hrát a ty lektvary míchat a chystat. Mě se většinou moc nechtělo a tak jsem se na to vyprdl.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Milhaus Březen 16, 2018, 10:09:30
Všem vám moc děkuji, za návrhy na skupinu, vybrat nejlepší skupinu pro mě byl neřešitelný problém, neustálé spekulace která je nejlepší mě dovedli k tomu, že jsem posadil k počítači manželku aby mi ji vybrala (MaM zná tak z mého vyprávění). A nakonec tedy mám Klerika, Kouzelníka, Rytíře a Paladina.

Ono v té hře nejde o to mít nejlepší skupinu, každé povolání má své výhody a nevýhody a ve hře jako takové jde spíše o to co nejvíce umět využít těch výhod a co nejvíce eliminovat ty nevýhody. A v tom je ta hra právě zábavná, že pokaždé, když to hraješ a zkoušíš jinou kombinaci povolání, musíš i hru samotnou hrát jinak. Ta skupina co máš bych třeba neřekl, že je nejsilnější, ale spíše obecná a univerzální. Tedy nemělo by se ti stát, že ti bude něco chybět a měl bys hru dohrát, ale skupina kterou nějak zaměříš přímo a konkrétně na něco, je prostě silnější, pokud se ti podaří eliminovat ty chybějící nedostatky, které má. Ale to chce právě zkoušet a hledat, jak svůj vlastní styl (které povolání ti nejvíce sedí), tak i ta povolání jako taková a zkusit z nich vyždímat co nejvíc. Protože občas se stane, že i povolání, o kterém si myslíš, že je hodně slabé, docela překvapí a zjistíš, že hrát to za něj je vlastně jednoduší, než jsi čekal. Ono třeba bych tu hru už s univerzální partou nehrál (tím, že jsem to dohrál již hodněkrát, asi bych hledal nějakou kombinaci, kterou jsem ještě nezkoušel).
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 16, 2018, 15:26:01
Tohle je právě taková věc co se člověk naučí sólovánim. Který povolání je jak siný :-D. Když je skupina, tak se vsákne skoro cokoliv. Když je postava sama, musí si poradit s tim co má a některý jedinci překvapěj. Ne vždy pozitivně. Ale člověk víc vnímá věci jako rychlost útoku a redukce poškození. Teď vás neposílám sólovat, ale jako pokus je to zajímavý. Člověk je kolikrát chycenej v takovym tom "musim mít v partě tuhle schopnost", a zrovna tohle povolání jí nemá, tak co teď s tim? A pak člověk zjistí, že jí možná až tak nepotřebuje...
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 16, 2018, 15:53:15
Yuyano, jaké povolání, je pro sólování asi nejlepší? Pokud se tedy dá, takto jednoznačně odpovědět.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 16, 2018, 16:17:32
Lučištník/elf, co se sedmičky a osmičky týče. Když víš co děláš, jsi neporazitelnej, a má to elementární magie na mistra. Rytíř je takovej nejjednodušší. Prostě naběhneš do davu a držíš A. Jak má na zbrani vysávání života tak drží. Pomalej ale nezastavitelnej. Nekromant je překvapivě silnej, křehounkej, ale střepina z blízka projde všim a vysátí duše hezky léčí. Lidi hodně sólujou za rangery a druidy, ranger si určitě poradí, ale čistej lučištník je ve finále výhodnější. Za druida jsem nesólovala, v osmičce neni a sedmičku za všechny povolání nejedu :-D, ale někdo jinej se ti tu k tomu rád vyjádří.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: JCMurphy Březen 16, 2018, 17:00:30
Druid? řekl tu někdo Druid? :D s tím já odsóloval M&M 6,7,9 (v osmičce nebyl... i když měl :( ) IWD1 s datadiskama v IWD2 jsem s ním přestal na začátku poslední kapitoly... tam to byla celkem drbačka... aj v NWN s datáčama to šlo, mno a určitě chci zkusit eště Baldura dvojku (tam jsem sóloval jenom s rogunou... a... byla to celkem brnkačka až na ten souboj s tím demigorgonem, kterej jsem musel nějakej čas zkoušet znova... ale jakmile už neměl ty kktský protekt kouzla na sobě, tak taky padl...) pro mně je to prostě ultimátní povolání, který nejlíp vynikne právě při sólo hře...
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 16, 2018, 20:50:35
Tak si říkám, to neni na osmičku nějaká modifikace pro druidy? Ta kožená zbroj co dává osobnost/inteligenci by jim padla dokonale... :-D Povyšovací quest ve hře maj... Taky mi chyběj bílí mágové/černý klerici.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 16, 2018, 21:42:44
A taky se tam vyskytuje ta druidská čelenka, viď?:-)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 19, 2018, 22:14:07
Já se sem jen na moment vrátim protože jsme tu mluvili o posilování postav alchemkou X magií. Napadlo mě, že bych sem mohla jen tak pro zajímavost poslat 60 bodů granda s bílou magií, aby bylo vidět to maximum, který jde z magie vytáhnout. Sice je to osmička (můj solo klerik), ale ono to funguje stejně. Jasně, sto levelů je při běžný hře nedosažitelnejch, i můj solo lučištník to vytáhnul jen na 88, ale já to teď loadla a upřímně jsem se pobavila při pohledu na ty bojový statistiky. Prostě bílá magie udělá z čehokoliv sekačku na trávu. Prakticky nedotknutelnou sekačku na trávu.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 20, 2018, 05:54:41
Řekl bych, téměř nesmrtelný klerik.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 20, 2018, 06:08:16
Magií je skoro nezranitelná, je to jedna ze dvou mejch postav schopnejch naběhnout do toho chumlu na začátku roviny ohně a přežít. Silný fyzický útočníci maj šanci, takový ty růžový parchanti na kolečkách v rovině země jí sešrotujou. Ty ustojí jen rytíř případně minotaurus, pokud ví co dělá.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 20, 2018, 06:12:54
Je vidět, že jsi si s tím opravdu vyhrála Yuyano, klobouk dolů. Právě jsi mě přemluvila a příští MM8 zkusím sólo.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 20, 2018, 06:40:01
Klidně zkus, ale pak mě neproklínej :-p.

Klerik má velkou výhodu že je absolutně nezávislej na tom, co mu padne za artefakty (samozřejmě bonus k magii světla je bomba nález), takže je velmi vhodnej pro lidi neochotný něco loadovat. Zbraň s vysávánim života je celkem klíčová věc pro všechno krom licha, ale klerik se bez ní obejde nejsnáz (navíc jde udělat pomocí licha co se přidá po potopení flotily, což neni 100% sólový, ale rozhodně to neni spolíhání na náhodu).
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 20, 2018, 06:49:32
Všechny 3 díly, jsem dohrál již několikrát a tak je čas začít trošku experimentovat.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 20, 2018, 11:09:11
Prostě bílá magie udělá z čehokoliv sekačku na trávu. Prakticky nedotknutelnou sekačku na trávu.

No v MM6 v takom hrade Darkmoor by ti to platné moc nebolo  :)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Lord Owl Březen 20, 2018, 12:34:44
No tak skromný dotaz k Yuyaně. Jak pak to, že tvůj klerik - sekačka, má dvakrát vyšší intelekt než personalitku ?? Není personalitka pro klerika to hlavní na manu ??
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 20, 2018, 17:30:58
Tono: V šestce má můj klerik černou magii, takže ta sekačka furt platí :-p.

L. Owl: Má, no. To dělaj artefakty co má na sobě. Je to uplně jedno, nedostatkem many netrpí. Čim vyšší stat, tim menší efekt, takže nad určitou úroveň na tom prakticky nezáleží. Když vemeš kolik mu dává den bohů, tak má statů dost.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 20, 2018, 17:59:09
Yuyano, prosím tě určitě potom začnu MM8. S jakou postavou je to asi nejjednodušší na sólování.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 20, 2018, 18:07:13
Každá má plusy a mínusy, vyhni se trollovi a minotaurovi. Snaž se dostat co nejvíc prstenů rovin a za rytíře doporučuju dostat ze stromu v Ravenshore zabijáka duše. Pak je asi nejjednodušší ten rytíř :-p. Vem si za co umíš, co tě baví.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 20, 2018, 19:00:53
No, je to těžké rozhodování, promyslím to každopádně děkuji za tip.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Yuyana Březen 20, 2018, 21:15:46
Já už si nějak nedokážu představit, že bych to šla s plnou partou, snad krom licha a draků. Lich to má velkou část hry jednodušší ve skupině, protože je takovej křehkej a útočí magií. Dokonce už ani neobcházim tutorial abych nahnala level jinde, prostě se férově probíjim. Kdyby se mě někdo zeptal na ideální partu, tak na něj budu zmateně koukat :-D.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: veka Březen 26, 2018, 20:38:41
Dobrý večer všem, rozehrál jsem MM7 a snažím se obehrát všechny v Arcomage. A vzpomínám si, že u MM8 je v inventáři odstavec úspěchy a mohl jsem si zkontrolovat v jakých hospodách jsem vyhrál. Je možnost v MM7 zjistit kde jsem vyhrál, nikde jsem to nenašel. (Omlouvám se, že píši do tohoto topiku ale nechtěl jsem zakládat nové vlákno jen pro toto.)
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: tono Březen 27, 2018, 01:00:36
V MM7 táto možnosť nie je. Treba si to najlepšie písať, inak sa môže stať že si všetko pekne zopakuješ lebo víťazstvá budú pribúdať, ale tú vynechanú krčmu budeš stále míňať.
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Lord Owl Březen 27, 2018, 09:47:29
Když se hraje v hospodách opakovaně, tak už pak tam necinkne ta peněžitá výhra. I podle toho by se to dalo poznat, ale zapomenutá hospůdka se snadno přejde i v druhém kole, no..
Název: Re:MM7 Parta
Přispěvatel: Ivan Březen 27, 2018, 13:38:15
Přesně tak.. Za první výhru v hospodě dostanete peníze, jednak to cinkne, jednak se to objeví napsané i v té textové liště. A pak si to holt psát a odškrtávat si to. Ale nejlepší je jít si zahrát hned při první návštěvě toho města a nic si psát nemusíš.