Jelikož jsem Wizardry vzdala po pěti minutách, můj mozek automaticky sahá pro srovnání po Wizards and Warriors. Což asi neni optimální nápad, ale jsou tam přeci jen nějaký styčný plochy.
Poznávám některý popisovaný potíže, usekaný popisky, žádný popisky, náhodnost, neintuitivnost, bugy... (Vážně, podvodní průchod, kde člověk v 90% případů zůstane trčet, dokud se neutopí, musel nějakej betatester odhalit, no ne? :-D) Špatně nastvená obtížnost... ovšem opačnym směrem. Ve WW je hráč velmi rychle bůh a druhá polovina hry už je jen uklikávání nepřátel, který se vás nedokážou dotknout. Pokud teda neskončíte pod kytkama. Když jsme u těch masožravek. Ten jejich cinkavej zvuk by vlastně ani nebyl nepříjemnej, kdyby ho člověk neměl asociovanej s rychlou a nevyhnutelnou smrtí :-D. Pravda, alespoň jsou za ně koňský dávky expů.
Nutnost aktivně vybírat předmět, kterej se má použít na zámek/přístroj/něco... to je věc, na kterou už já nějak nejsem zvyklá. Taky vypisování dialogů neni moje. Ale vždycky mě bavilo, když jsem ve WW věděla, co mám říct, a vznikaly situace, kdy přijdu k cizímu chlapovi, řeknu "klíč" a on mi ho normálně dá :-D.
I WW má problémy s prokletejma dýkama :-D. A rozbitnejma zbraněma. A tim, že člověk po pár hodinách zjistí, že nemůže postavu léčit magií, protože má upíra... (Upíři nemaj žádný výhody, jen jim furt klesaj HPčka a nemaj rádi den.)
Pamatuju si, jak jsem ve WW řešila jeden dungeon, kde se musely přenášet krystaly a vodit jima paprsek. Trvalo mi dlouho, než jsem přišla na to jak, a pak jsem stejně zjistila, že možnost přenášet předměty je v mojí verzi hry buglá :-D.
Pobavila mě "smrt" mezi negativníma stavama, který nezmizej odpočinkem :-D.