Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Červen 19, 2018, 01:22:09
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Odpověď

Upozornění - zatímco jste četl, přišla nová odpověď. Možná byste měl upravit svůj příspěvek.
Jméno:
E-mail:
Předmět:
Ikona zprávy:

Ověření:
Napište prosím do políčka součet čísel devět a šest:
Co nepatří do seznamu zvířat: "kostka, kůň, ovce, ryba":

Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí


Shrnutí tématu

Poslal: Elemir
« kdy: Červen 15, 2018, 06:43:18  »

Dneska mě při ranní kávě zaujal článek AMD K6-III+ a Voodoo 3 3000 na High-Voltage. Kdo vlastnil K6, tak tuhle kombinaci nejspíše pamatuje. Osobně jsem měl K6-2 500 MHz v kombinaci s Voodoo 3 2000 a později jsem tuhle kartu provozoval na K6-III @450 MHz. Důvodem pro tuhle kombinaci byl fakt, že to v pohodě utáhlo i Quake 3 a hlavně Unreal Tournament, což bylo za normálních okolností někde na hranici takového počítače, ale s Voodoo 3 to šlapalo krásně.

Časem jsem se dostal ještě ke kombinaci s PII 266 MHz, kde jsem kartu zvolil právě kvůli nižšímu výkonu procesoru, ale nakonec jsem na tom provozoval jen linux. Ne že by to asi nic neutáhlo, ale zrovna jsem měl neherní období :)

Zajímavá je hlavně ta poznámka v článku o obrazu. Je pravdou, že obraz z Voodoo 3 byl takový specifický, ale vždycky jsem to přičítal spíše tomu, že karta zobrazuje méně barev. Máznuté mi to nikdy nepřišlo, ale to bude asi opravdu těmi CRT monitory. Přechod na GF2 byl výrazný skok, ale něco tahle doba v sobě měla. Ostatně proč si ranné 3D nezobrazovat na něčem, co tu éru v podstatě nastartovalo? ;)
Poslal: Elemir
« kdy: Červen 06, 2018, 22:27:57  »

Vím, já jsem od něj bral právě Amiga verzi Wizardry 6, takže jsem si toho štítku samozřejmě všiml. Určitě to kupovat nebudu, jen mě to zaujalo. Pokud bych Pool of Radiance a spol. kupoval, tak sáhnu po klasických goldech. Mě právě ještě předtím zaujalo, že v Německu existovala třeba verze Wizardry 7, která byla ovšem sakumprásk v aj, což nebývá obvyklé. Jakoby to jen u sebe složili z připraveného kartonu. Většinou je třeba ta krabička v němčině. Na PC jsem goldboxy ještě v nj neviděl, takže možná opravdu jen tiskli vlastní krabičky a přeložený manuál.

Knížku na Azure Bonds jsem viděl zrovna u Tebe :) V tomle třeba vůbec nemám přehled. Občas mi něco při hledání vypadne, ale cíleně jsem to nikdy nevyhledával. U mě je to spíše tak, že nejprve odehraji hru z daného prostředí a pokud mě to víc zaujme a má to nějaký knižní doprovod nebo předlohu, tak pak se o to teprve zajímám.
Poslal: Richmond
« kdy: Červen 06, 2018, 21:59:23  »

No kromě obalu to vypadá na zhruba stejný vnitřek jako mám já u klasické "zlaté" edice. Záleži spíš na tom, jestli byti pak nevadilo (krom neměckých textů na krabici a manuálu), že nebudeš mít sérii komplet stejnou. Tohle je navíc Amiga a na obrázcích je to vidět (já jsem hrál a dohrál PC verzi). Tuhle hru mám 3x :) Krom bigboxu mám i digi verzi z Gogu a ještě pak mám takovou malou krabičku s názvem GameFest, což jsou 2 CD plné Forgotten Realms her. Z obrázků v galerii to na německou verzi hry nevypadá, já vlastně ani nevím, jestli při instalaci se mě to neptalo na jazyk, ale spíš ne.

Mimochodem hra je na motivy knížky Azure Bonds, kterou jsem si sehnal na eBay a i přečetl včetně dvou následujících pokračování (je to trilogie), které už počítačově zpracovány nebyly. Ale knížka hodně osvětlila a sám nevím, co je lepší, zda číst před hrou anebo naopak :)
Poslal: Elemir
« kdy: Červen 06, 2018, 20:18:27  »

Dneska jsem koukal po eBay a zaujalo mě toto ... Curse of the Azure Bonds (Amiga, 1990, Boxed). Německé krabicovky bývají dost zdařilé, mramorový podklad tu třeba vypadá hezky. Ale co mě zaujalo ještě více, to je to množství různě pololokalizovaných verzí. Někdy je to komplet v aj, někdy to má nj krabičku a hra jako taková je v aj. Občas mě svádí něco z toho koupit, což se mi třeba u MaM povedlo, ale to už by bylo finančně neúnosné :D

Jinak když už jsem u toho. Není to tak dlouho, co jsem pořídil Wizardry 6 a ještě před nákupem jsem měl otipované nabídky. Něco z toho už nebylo dostupné, ale jaký byl můj úžas, když jsem jedno z těch balení poté viděl vystavené na Oldgames :D
Poslal: Elemir
« kdy: Květen 25, 2018, 22:03:41  »

Díky za výpis, to je opravdu zajímavé. Já mám iniciativu spojenou spíše s hrami, kde figuruje jako atribut rychlost. Ten random hod 0 až cosi využívají i Might and Magic (vliv štěstí nebo výpočet odolnosti). Navíc si mi teď nasadil brouka do hlavy :D Já v noci asi špatně pochopil číselné vyjádření iniciativy ve Wizardry 8 - vzal jsem to přesně naopak, čím vyšší číslo, tím lépe.
Poslal: Richmond
« kdy: Květen 25, 2018, 21:41:37  »

No k těm prvním Wizardry. Tam se jednak vždy nejprve "házelo", jestli náhodou jednaz bojujících stran nebude mít kolo útoku zadáčo (akorát bez možnosti kouzlení). Přičemž to nebylo pravidlem, toto bonusové kolo nemusela získat žádná z nich. No pak se přihlíželo ke statistikám postav (Agility), ale házelo se určitě navíc i kostkou.

Nakonec jsme našel toto:
Initiative, or if you prefer whom goes first in a battle.
For each of your characters it is ((RANDOM 0 to 9) + Agility Modifier):
- Agility 3: +3 Initiative
- Agility 4,5: +2 Initiative
- Agility 6,7: +1 Initiative
- Agility 15: -1 Initiative
- Agility 16: -2 Initiative
- Agility 17: -3 Initiative
- Agility 18: -4 Initiative
For each of the monsters it is a random number of ((RANDOM 0 to 8) + 2).
For either characters or monsters the highest is 1 and the lowest is 10 (1 goes first).
On equality characters go before monsters.
Poslal: Elemir
« kdy: Květen 25, 2018, 21:09:01  »

Mě na tom hlavně pobavilo, že už před těmi 18 lety se něco podobného řešívalo. Těch různých stupňů přechodu je více. Baldur's Gate jede tuším na 7 vteřinová kola, ale nastavuje je pro každou postavu zvlášť. Dokonce se toho dá hezky zneužít. Pokud bych něco označil jako phased, pak by to byly právě asi Baldur's Gate, protože ta kola jsou pak skutečně posunutá. Cooldown je pak speciální kolo s proměnlivou délkou podle předchozí použité akce, takže ano, taky by se to dalo považovat za tahový souboj :D

Ale já cooldown beru spíše jako projev realističnosti, aby ten boj neprobíhal kontinuálně jako třeba u Diabla, tedy ten typický klikfest. Cooldown může mít navíc více podob. Jednak to může být obecný parametr pro pauzu mezi jednotlivými akcemi, nebo může být nastaven pro skupiny, či dokonce pro jednotlivé akce zvlášť, což je typické pro MMORPG. Udržuje to dynamiku hry, ale zachovává to přitom dostatečnou míru realističnosti.. Úplně v extrému sem můžeme zařadit i hry se staminou apod. :D

Iniciativa u prvních Wizardry je pro mě novinkou.
Poslal: Richmond
« kdy: Květen 25, 2018, 18:31:10  »

Asi bych byl trochu shovívavější. Ono třeba soubojový režim v Baldursech je vlastně taky na tahy. To, že tam akorát ukončené kolo nezastaví souboj (pokud si to člověk nenastaví) toho tolik nemění. Rozpitváno na dílky bychom mohli i souboje v Dungeon Masteru brát za tahové, je zde určitá prodleva a během ní nepomůže zuřivé klikání.

Jinak na iniciativu se hrálo dokonce i v prvních dílech Wizardry a to je už opravdu prastará historie.
Poslal: Elemir
« kdy: Květen 25, 2018, 08:49:18  »

Nad ránem jsem se dostal k historickému FAQ Sir-Techu k Wizardry 8 a docela mě zaujala dvojice otázek a odpovědí, viz citace:

Q: Is combat in Wizardry 8 real-time or turn-based?
A: It's next to impossible to accurately command six characters in real time. While you're helping your mage cast a complicated spell, your fighter may be bludgeoned to death by a pack of vicious varmints. To give you better control, Wizardry 8 uses a phased (not turn-based) combat system.

However, for those of you who prefer a faster approach, the Wizardry 8 designers have added "Continuous Combat." This system that approaches the speed and convenience of realtime combat without losing any of the accuracy of a true phased system.

Q: Phased, turn-based . . . what's the difference?
A: In a nutshell, turn-based systems are "your characters go, then my characters go." In a phased combat system, which characters move when depends on a character's initiative, speed, weapon, and other factors. First, you select all your party's options. Meanwhile, the monsters are deciding theirs. Then, the computer determines the outcome, reporting the action blow-by-blow. If you've played Wizardry 7, you're already familiar with phased combat.

Nikdy by mě nenapadlo, pokoušet se okecávat něco, co už svá pravidla má a dělat, že zrovna já používám něco extra, protože to co je výše popsáno, je stále jedno a to samé. Holt marketingově to asi tehdy znělo inovativně, ale turn-based boj založený na rychlosti, tedy spíše iniciativě, je stále jen turn-based boj. Rozdíl je jen v tom, že iniciativa umožňuje střídání tahů v rámci daného kola, tedy jednou já, jednou ty, dvakrát já, třikrát ty apod. Pokaždé je to ale zabaleno do jednoho jediného rámce a tím je herní kolo. Hlavně, že to Wizardy 8 tak okatě ukazují ve výpisu info-okna ;) Kolem je ve Wizardry přesně ten úsek, kdy vám hra umožní navolit tahy pro další kolo. Pokud mě paměť neklame, na iniciativu hrají už Might and Magic I.

Paradox totiž nastává ve chvíli, kdy vás ve Wizardry 8 přepadnou třeba během spánku. Pak nepřítel získá komplet iniciativu a nějaká teorie o phased se může jít leda tak bodnout :D

Trochu mi to připomíná naší diskusi o tom, co je a co už není dungeon a jak to vlastně chápat. V tomhle případě si ovšem myslím, že jakékoliv vyčleňování nových pojmů nebo škatulkování, je zbytečné.
Poslal: Elemir
« kdy: Duben 02, 2018, 10:25:03  »

Za poslední týden jsem se při obhlídce různých webů nestačil divit, a při té příležitosti jsem zjistil, že mi tu chybí nějaké obecnější téma, kam bych vlastně mohl některé ty postřehy psát. Nj, jenomže v souvislosti s tím dnešním tématem se od her vlastně příliš nevzdálím, neboť je jím trochu jiná hra, možná přesně ta z té kategorie, která má vliv na náš reálný život ...

Předně doporučuji pročíst článek Facebooková hysterie má jméno Cambridge Analytica od Michala Rybky. Já už jsem se tu jednou na téma mužů po čtyřicítce vyjádřil, obzvláště v souvislosti s IT, ale tak nějak jsem si pořád říkal, že možná tomu Michalovi jen křivdím. Leč po přečtení první strany jsem měl chuť Michala označit nelichotivým výrazem, protože jsem přesně vytušil, o co tu jde.

Jednak se musí Michalovi nechat, že se té novinařině docela slušně naučil, ale pak je potřeba přihlédnout k tomu, kterým směrem vzhlíží. Na dalších stránkách se ten obsah zlepší a i argumentačně je to celkem OK, ale pořád jsem měl pocit, že se mi tu někdo snaží předhodit pohádku o hodných Rusech a pomatených amících. Je to dost blbá hra a je to o to blbější, že politika se prosákla i do takových portálů, jako je root.cz apod. Normálně bych asi přeci jen zakroutil hlavou a nechal to být, jenomže pak jsem si v diskuzi všiml poznámky, do jakéže to skupiny pctuning.cz patří a musel jsem se tomu zasmát. Jeden by řekl, koho: "Koho chleba jíš, ...", ale nepřijde mi, že by se Michal do toho článku musel zrovna nějak nutit. Takže další web, co si škrtám ...

Mimochodem, na datum článku jsem preventivně koukl, bohužel, je z 31.3. ... kéž by to byl býval raději Apríl ;)
Poslal: Elemir
« kdy: Březen 23, 2018, 06:35:19  »

Jj, já jsem k němu přišel někdy v roce 2002-3 (i když CD-RW mechaniku jsem možná taky vybíral podle ohlasů na něm), později tam pak už byly občas i recenze her. Dneska jsem ani nekoukal, komu to patří, ale docela často tam ještě nacházím něco ke čtení.
Poslal: tono
« kdy: Březen 22, 2018, 17:40:10  »

cdr.cz je jeden z najstarších CZ webov ktorý sa zaoberá IT. Zo začiatku sa zameriaval hlavne problematike napaľovania CD a všetkým okolo toho. Pred pár rokmi sa vystriedala redakcia a názov cdr.cz sa zmenil na diit.cz. Cdr ale ostal na také tie vedľajšie informácie. Dnes sú to hlavne hry.
Poslal: Elemir
« kdy: Březen 21, 2018, 19:44:44  »

Jak předevčírem tono zmínil Might & Magic Elemental Guardians, tak jsem se šel kouknout, jak to s tou hrou tedy vypadá a narazil jsem na článek Série Might & Magic se vrací, ale pamětníci zapláčou na CDr.cz. Je to už léta můj oblíbený web, obsahuje tak nějak od všeho kousek a občasné recenze nebo články k hrám nebyly vyjímkou. Ale tady bych Jáchyma Flídra vytahal za uši, hlavně za ten historický úvod. Přesně takhle vznikají mýty ... na druhou stranu oceňuji snahu, je mi jasné, že dneska už to nikdo moc řešit nebude a tohle mělo asi oslovit novou generaci hráčů.
Poslal: Elemir
« kdy: Březen 16, 2018, 20:32:59  »

Darklands jsem nakonec koupil ještě na GOG a vyzkoušel. Je to trošku něco jiného, než jsem si z těch screenshotů dříve poskládal, ale pořád se jedná o milé překvapení :) Zatím mi to přijde jako graficky hodně dobře provedená textovka, kdy většina událostí probíhá ve formě textu a voleb, je to tedy docela náročné na čtení, ale boje a pohyb po mapě jsou v izometrické formě. Už jen kvůli tomu čtení to bude hra na dlouhou, ale je to dobře srozumitelné, takže z toho obavy nemám. Zatím jsem ještě nepronikl do tvorby postavy, hra mi u rychlého startu předhodila rovnou čtveřici připravených postav, ale v ostré hře bych rád koukl i na tohle. Setting je opravdu dobrý. V první chvíli mě u toho napadla vzpomínka na novější Serpent in Staglands, ani nevím proč ;)

Od včerejška jsem zkoušel ještě jednu hru, o které jsem se někdy minulý rok dozvěděl. Jedná se o Descent to Undermoutain, nedávno o ní psal i MickTheMage, viz Retro: Descent to Undermountain (1998). Bylo to nějak v součinnosti s Eye of the Beholder, kdy mi to odněkud vypadlo jako odkaz. Společné je totiž město Waterdeep a čaroděj Khelben Blackstaff, takže je to logická volba pro další hraní. Hra ovšem moc dobré skóre nezískala, což zatím nemohu posoudit, ale docela mě chytla nostalgie ve chvíli, kdy jsem vstoupil do hospody, a tam se rozezněla melodie známá z hospod v Baldur's Gate :D
Poslal: Elemir
« kdy: Březen 14, 2018, 22:20:19  »

Jenom ještě k Darklands, já si to v podstatě představuji jako Morrowind, kde je hlavní linka jen střípkem do mozaiky, ale ta hra pořád nakonec nějaký definitivní konec má. Je jen otázkou času, kdy ho hráč dosáhne, resp. kdy si řekne, že už toho bylo tak akorát :D Možná bych naopak uvítal, kdyby byl Morrowind ještě delší a nikoliv jen díky modům.

Felipepeho jsem dřív opravdu moc neregistroval, ale klidně to mohl být on. Zapálený do cRPG je dost a nakonec dokázal dohnat i to, co dříve nezvládl. Ostatně Dave de Sade u nás taky začínal tak nějak zvláštně :D