Svět Might and Magic

Komunitní fórum stránek Svět Might and Magic

  • Srpen 22, 2018, 00:24:27
  • Vítejte, Host
Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání -

Odpověď

Upozornění - zatímco jste četl, přišlo 10 nových odpovědí. Možná byste měl upravit svůj příspěvek.
Jméno:
E-mail:
Předmět:
Ikona zprávy:

Ověření:
Napište prosím do políčka součet čísel devět a šest:
Co nepatří do seznamu zvířat: "kostka, kůň, ovce, ryba":

Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí


Shrnutí tématu

Poslal: Milhaus
« kdy: Červenec 27, 2018, 14:20:56  »

Mě se PoE vcelu líbil, nicméně je to taková trošku jiná verze NN2, kterou též dělali a pokud bych chtěl hrát nějakou hru od nich a nehrál ani jednu z těchto dvou, vybral bych si NN2. Jinak je PoE klasika, kterou lidé chtěli a tak jim jí vytvořili. Akorát mi tam chybí dorazit datadisky a pak dokončit celou hru, protože v době, kdy jsem to hrál, nebyla na datadisk čeština a datadisk je nutné projít před koncem hry. Tedy bych se k tomu nejspíše měl ještě vrátit.
Poslal: Elemir
« kdy: Červenec 26, 2018, 09:44:20  »

Eh, já tam smotal dvě věci, Troika Games patří k PoR II, PoE už na D&D neběží vůbec :)

PoE jsem minulý rok znovu rozehrál, ale opět to nedopadlo moc slavně. Mě na té hře nesedí více věcí. Až dohraji svou várku restů, tak se k tomu asi znovu vrátím a zkusím to nevzdat. Dvojku bych určitě ani nezkoušel, protože ta mě nezaujala už jen svým obsahem. Obsidiani nějak tápou a už ani nejsou schopní dosáhnout na svou dřívější kvalitu. Přitom v podstatě jen recyklujou, co už jednou v nějaké podobě vyšlo.
Poslal: Richmond
« kdy: Červenec 26, 2018, 07:39:24  »

PoE mám taky, snad se k nim propracuju. Já se tam akorát bojím toho tématu duší...Mám reference, že to není moc zajímavé téma a že hodně lidí ty dialogy přeskakovalo.
Poslal: Elemir
« kdy: Červenec 25, 2018, 23:01:59  »

D&D hry jsou v tomto ohledu obecně zajímavé, protože Baldur's Gate se opravdu vymkla dosavadním pravidlům, jinak vždy šlo o nějaký lokální problém, který by případně mohl přerůst v celokontinentální problém (a BG začíná jako lokální problém). PoE znám jen skrze ten novodobý počin od Troika Games, ale svět FG je dost konzistentní, takže největší změna přišla až s érou D&D 4, kdy do světa vpadl mor kouzel. Dokonalá hovadina, která zabila vše zajímavé. Docela se na PoE těším, už jsem to mnohokrát rozehrál, ale ani jednou jsem se nedostal za brány města.
Poslal: Richmond
« kdy: Červenec 25, 2018, 22:33:14  »

Taky mám vlastně jeden ukuzkový příklad cRPG, kde se zpočátku řeší zdánlivě nedůležité události, aby to postpupně nabývalo na vážnosti a naléhavosti. Je to Pool of Radiance z roku 1988. Obecně  se mi tam líbil ten systém questů a právě ta plíživá změna jejich naléhavosti. Koneckonců crpgaddict má stále PoR jako nejlepší příklad struktury questů.
Poslal: Elemir
« kdy: Červenec 25, 2018, 21:51:02  »

EOB je přesně ta hra, která mě napadla jako první :) Řeší se tu jenom nějaký lokální problém. Tuhle linku pak převzaly Infinity Games, ale zrovna BG v tom ujíždí. Nicméně v tomhle souhlasím s Milhausem a strukturovaným příběhem, protože to zrovna na BG sedí.

Mě třeba moc nevadí, když je můj všehospásný cíl známý hned, ale je pravdou, že mnohem víc si užiji her, kde je to kouskované a teprve to k nějaké velké záchraně spěje. Ono to totiž naráží ještě na jednu věc, která se v kritikách často objevuje a to bylo třeba krásně vidět na Stonekeepu - proč mě Daemon Knight nechal žít a riskoval tak svou pozdější záhubu, když mě mohl rozmáčknout hned? :D

Dnešní hry si nedovolím hodnotit vůbec. Zaujalo mě jen málo co a z toho mála jsem si vybral zas jen to, co mi docela sedlo, nebo mě to alespoň neurazilo. V tomhle opravdu závidím Striderovi, že si dokáže užít i moderní hry napříč žánry. U mě už to docela vázne a to jsem svého času býval dost přístupný změnám.
Poslal: Milhaus
« kdy: Červenec 25, 2018, 16:47:11  »

Nejlepší jsou asi strukturované příběhy, kde ze začátku jde jen o něco menšího a většinou sobeckého a pak se celý příběh změní a zvrhne v něco úplně jiného a mnohem většího.

Nicméně správné RPG by ani z principu věci nemělo hráče nutit zachraňovat svět, jelikož správně by měla hra hráči umožnit, aby to byl právě on, kdo je ten hlavní záporák, před kterým svět potřebuje zachránit. Ale to je teorie, která se většinou nedá moc zrealizovat.

Celkově ale hlavě hry v nové době jsou tupé. Tam ani nejde o cíl jako takový, ale o způsob, jak jej hráči podsouvají. To je hlavní problém. Ono to, že hrdina zachraňuje svět se ještě dá brát. Většinou je to mág, nebo bojovník a ono většina obyčejnch lidí okolo nejsou mágové, ani bojovníci, ale farmáři, kteří asi těžko zachrání svět před zlem. Takže je tak njak logické, že je zachraňuje hrdina. Ale nesmí to být prostě tupě podsunuté, bez jakéhokoliv příběhu či "omáčky" okolo.
Poslal: Richmond
« kdy: Červenec 23, 2018, 10:49:22  »

Ono se to asi nedá zobecnit. I záchrana světa může být udělána poutavě (Wizardry 8). Osobně raději zachraňuju "lokálně", tedy nějaké město nebo oblast (série Beholder abych uvedl jednoduchý příklad). Pak je kategorie her typu MM1, kde ten cíl je naprosto nejasný a odkrývá se po malinkatých střípcích a teprve na konci se hráč dozví, proč se tak dlouho plahočil :) A to mi vyhovuje hodně. Ale protože hodně čtu fantasy i tu "béčkovou" alias jednoduchou černobílou, tak já osobně nemám s jednoduchými cíly většiny rpg her problém. U mě opravdu záleží, zda ta CESTA k cíli je zábavná. Kolikrát totiž stejně i vím hlavního záporaka a ani to mi nezabrání si hru užít (vz např. aktuálně rozehraný Bardův příběh 1)

Osobně jsem zvědav, jak se bude hrát proslulá Wizardry 4, kde jde asi čistě o záchranu sebe sama v podobě zlého mága :)
Poslal: Elemir
« kdy: Červenec 22, 2018, 22:57:01  »

Proč nemám rád RPG příběhy, které mě nutí zachraňovat svět ... schválně, zkuste si dát dohromady, kolik RPG bez záchrany světa jste odehráli. Václava neberu nijak vážně, je dost mladý a ten taneček okolo Baldur's Gate je úsměvný, ale jako námět k zamyšlení to není špatné. Já třeba v poslední době odehrál z her s absencí záchrany světa Betrayal at Krondor. Ono to totiž není tak černobílé, jak se Václav snažil naznačit, i u BaK by se mnou nemusel každý souhlasit ;)

Když jsem nedávno třeba ve videích často zmiňoval sérii Realms of Arkania, tak mi došlo, co přesně na tom světě mám rád. Ono to opravdu nejlépe vystihuje pojem alternativní reality a byť je to high-fantasy, tak ten svět je mi hodně té alternaci blízký.

Neméně mě zaujala diskuze pod článkem a zmínky o sérii TES a Zaklínači 3. Nevím, ale třeba u Skyrimu hráče nikdo nenutil hlavní linku dojet, klidně mohl nechat dračí hrozbu bez povšimnutí. Přesně tohle je kouzlo TES her a Zaklínač 3 udělal to samé s Bílou zimou. Kdyby CD Projekt RED netlačil na završení trilogie, tak tam Bílá zima podle mě ani nebyla a mělo to stejně otevřený konec jako předchozí díly. Jenomže dneska nastupuje generace hráčů, která by během první odehrávky měla pokud možnost splněno 99,99% obsahu a achievmentů a pak píší podobná moudra.
Poslal: Elemir
« kdy: Červen 15, 2018, 06:43:18  »

Dneska mě při ranní kávě zaujal článek AMD K6-III+ a Voodoo 3 3000 na High-Voltage. Kdo vlastnil K6, tak tuhle kombinaci nejspíše pamatuje. Osobně jsem měl K6-2 500 MHz v kombinaci s Voodoo 3 2000 a později jsem tuhle kartu provozoval na K6-III @450 MHz. Důvodem pro tuhle kombinaci byl fakt, že to v pohodě utáhlo i Quake 3 a hlavně Unreal Tournament, což bylo za normálních okolností někde na hranici takového počítače, ale s Voodoo 3 to šlapalo krásně.

Časem jsem se dostal ještě ke kombinaci s PII 266 MHz, kde jsem kartu zvolil právě kvůli nižšímu výkonu procesoru, ale nakonec jsem na tom provozoval jen linux. Ne že by to asi nic neutáhlo, ale zrovna jsem měl neherní období :)

Zajímavá je hlavně ta poznámka v článku o obrazu. Je pravdou, že obraz z Voodoo 3 byl takový specifický, ale vždycky jsem to přičítal spíše tomu, že karta zobrazuje méně barev. Máznuté mi to nikdy nepřišlo, ale to bude asi opravdu těmi CRT monitory. Přechod na GF2 byl výrazný skok, ale něco tahle doba v sobě měla. Ostatně proč si ranné 3D nezobrazovat na něčem, co tu éru v podstatě nastartovalo? ;)
Poslal: Elemir
« kdy: Červen 06, 2018, 22:27:57  »

Vím, já jsem od něj bral právě Amiga verzi Wizardry 6, takže jsem si toho štítku samozřejmě všiml. Určitě to kupovat nebudu, jen mě to zaujalo. Pokud bych Pool of Radiance a spol. kupoval, tak sáhnu po klasických goldech. Mě právě ještě předtím zaujalo, že v Německu existovala třeba verze Wizardry 7, která byla ovšem sakumprásk v aj, což nebývá obvyklé. Jakoby to jen u sebe složili z připraveného kartonu. Většinou je třeba ta krabička v němčině. Na PC jsem goldboxy ještě v nj neviděl, takže možná opravdu jen tiskli vlastní krabičky a přeložený manuál.

Knížku na Azure Bonds jsem viděl zrovna u Tebe :) V tomle třeba vůbec nemám přehled. Občas mi něco při hledání vypadne, ale cíleně jsem to nikdy nevyhledával. U mě je to spíše tak, že nejprve odehraji hru z daného prostředí a pokud mě to víc zaujme a má to nějaký knižní doprovod nebo předlohu, tak pak se o to teprve zajímám.
Poslal: Richmond
« kdy: Červen 06, 2018, 21:59:23  »

No kromě obalu to vypadá na zhruba stejný vnitřek jako mám já u klasické "zlaté" edice. Záleži spíš na tom, jestli byti pak nevadilo (krom neměckých textů na krabici a manuálu), že nebudeš mít sérii komplet stejnou. Tohle je navíc Amiga a na obrázcích je to vidět (já jsem hrál a dohrál PC verzi). Tuhle hru mám 3x :) Krom bigboxu mám i digi verzi z Gogu a ještě pak mám takovou malou krabičku s názvem GameFest, což jsou 2 CD plné Forgotten Realms her. Z obrázků v galerii to na německou verzi hry nevypadá, já vlastně ani nevím, jestli při instalaci se mě to neptalo na jazyk, ale spíš ne.

Mimochodem hra je na motivy knížky Azure Bonds, kterou jsem si sehnal na eBay a i přečetl včetně dvou následujících pokračování (je to trilogie), které už počítačově zpracovány nebyly. Ale knížka hodně osvětlila a sám nevím, co je lepší, zda číst před hrou anebo naopak :)
Poslal: Elemir
« kdy: Červen 06, 2018, 20:18:27  »

Dneska jsem koukal po eBay a zaujalo mě toto ... Curse of the Azure Bonds (Amiga, 1990, Boxed). Německé krabicovky bývají dost zdařilé, mramorový podklad tu třeba vypadá hezky. Ale co mě zaujalo ještě více, to je to množství různě pololokalizovaných verzí. Někdy je to komplet v aj, někdy to má nj krabičku a hra jako taková je v aj. Občas mě svádí něco z toho koupit, což se mi třeba u MaM povedlo, ale to už by bylo finančně neúnosné :D

Jinak když už jsem u toho. Není to tak dlouho, co jsem pořídil Wizardry 6 a ještě před nákupem jsem měl otipované nabídky. Něco z toho už nebylo dostupné, ale jaký byl můj úžas, když jsem jedno z těch balení poté viděl vystavené na Oldgames :D
Poslal: Elemir
« kdy: Květen 25, 2018, 22:03:41  »

Díky za výpis, to je opravdu zajímavé. Já mám iniciativu spojenou spíše s hrami, kde figuruje jako atribut rychlost. Ten random hod 0 až cosi využívají i Might and Magic (vliv štěstí nebo výpočet odolnosti). Navíc si mi teď nasadil brouka do hlavy :D Já v noci asi špatně pochopil číselné vyjádření iniciativy ve Wizardry 8 - vzal jsem to přesně naopak, čím vyšší číslo, tím lépe.
Poslal: Richmond
« kdy: Květen 25, 2018, 21:41:37  »

No k těm prvním Wizardry. Tam se jednak vždy nejprve "házelo", jestli náhodou jednaz bojujících stran nebude mít kolo útoku zadáčo (akorát bez možnosti kouzlení). Přičemž to nebylo pravidlem, toto bonusové kolo nemusela získat žádná z nich. No pak se přihlíželo ke statistikám postav (Agility), ale házelo se určitě navíc i kostkou.

Nakonec jsme našel toto:
Initiative, or if you prefer whom goes first in a battle.
For each of your characters it is ((RANDOM 0 to 9) + Agility Modifier):
- Agility 3: +3 Initiative
- Agility 4,5: +2 Initiative
- Agility 6,7: +1 Initiative
- Agility 15: -1 Initiative
- Agility 16: -2 Initiative
- Agility 17: -3 Initiative
- Agility 18: -4 Initiative
For each of the monsters it is a random number of ((RANDOM 0 to 8) + 2).
For either characters or monsters the highest is 1 and the lowest is 10 (1 goes first).
On equality characters go before monsters.